Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 18:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Findes der en relativt simpelt måde, hvorpå man kan fjerne urenheder i kokain?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
en syre/base extraktion, med ether...så kan du også nemt lave Freebase cocain aka. crack :twisted:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Eller endnu nemmere - 3 dbb. salmiakspiritus. Men produktet bliver nok ikke så rent, som ved tjalfes metode.
Men min biologiske harddisk fortæller mig, at det har været diskuteret før, så mon ikke TFSE har nogle forslag?

Jensus...no offence, men kom ikke og sig at du ikke har hørt om enten s/b ekstraktion eller salmiakmetoden...det kender jeg dig for godt til, selvom jeg ikke kender dig :wink:

Vh CC

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tror mere han mener en måde at skylle lortet på så lactose og glasslår forsvinder...

Lidt ala amfetaminrensning med, hmm, er det iskold acetone?

Nu er jeg jo ik nogen cokeboy så du får ik et svar af mig i denne omgang...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det bliver nok lidt svært at skylle evt. glasskår ud af en fast klump?

Kog noget coke i 3 dbb. salmiakspiritus. Den uopløselige freebase lægger sig i overfladen og kan skrabes af, mens f.eks. evt. laktose og andet sukker er i opløsningen. Nogle gange fremkommer der et bundfald(glasskår?), som kasseres sammen med det resterende ammoniakvand :wink:

Vh CC

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Offtopic:
Hey CannaChem, kan du ikke gøre denne her post og den om amfetamin oprensning til sticky's? Tror det ville være smart nok, synes vi har haft de spørgsmål nogen gange. Måske også den om kodein ekstraktion.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Black Rhino skrev:

Kog noget coke i 3 dbb. salmiakspiritus. Den uopløselige freebase lægger sig i overfladen og kan skrabes af, mens f.eks. evt. laktose og andet sukker er i opløsningen. Nogle gange fremkommer der et bundfald(glasskår?), som kasseres sammen med det resterende ammoniakvand :wink:

Vh CC

Hvordan får man det resterende salmiakspiritus fra freebasen, og kan man få coken på salt form igen?? Og hvordan??

Mvh GibZon

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
GibZon skrev:
Black Rhino skrev:

Vh CC

Hvordan får man det resterende salmiakspiritus fra freebasen, og kan man få coken på salt form igen?? Og hvordan??

Mvh GibZon

Coke´n er freebasen, der er ikke noget coke i salmiakken.

-Fluffy

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Fluffy McPooch skrev:
-Fluffy

Øhhh.... Ja... Det tror jeg ligesom han har fattet. Han spørger hvordan han får fjernet overskydende salmiakspiritus fra freebase-kokainen.
Gibzon> Vand/salmiakspiritus kan dampes af ved opvarmning. Du er ikke i tvivl om hvornår al salmiakspiritus'en er væk.
Det er naturligvis muligt at tilbagekonvertere freebasen til saltform - men det er en noget mere omstændelig proces end konverteringen til freebase.

Titel:
Junior medlem

Omkrystallisering af kokain.HCl er muligt, men en anelse tricky!

Stadset er væsentligt mere opløseligt i acetone, end mange andre amin-hydrochlorider, hvorfor et dual-solvent system med eks. alkohol og acetone ikke kan benyttes.
(Æter kan med succes benyttes i stedet for acetone, til at "crashe" eller vaske krystallerne med).

Desuden dekomponerer det hurtigere ved varme, så man bør arbejde under vakuum... Det er en dyr lærestreg - især hvis man har med mere end et par gram at gøre!

Måske er acetone at foretrække som solvent til omkrystallisering i stedet for alkohol?
Chloroform skulle også være velegnet, da opløseligheden er væsentligt lavere end i alkoholer (12.5 ml/g iflg. Merck).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Prometheus skrev:
Fluffy McPooch skrev:
-Fluffy

Øhhh.... Ja... Det tror jeg ligesom han har fattet. Han spørger hvordan han får fjernet overskydende salmiakspiritus fra freebase-kokainen.
Gibzon> Vand/salmiakspiritus kan dampes af ved opvarmning. Du er ikke i tvivl om hvornår al salmiakspiritus'en er væk.
Det er naturligvis muligt at tilbagekonvertere freebasen til saltform - men det er en noget mere omstændelig proces end konverteringen til freebase.

Hehe, jeg kogede vist lidt der, som du kan se på hvornår det er skrevet var det også lidt af en sen nattetime, sorry... :oops:

-Fluffy

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hej igen.... mange tak for de gode svar... Når man nu har en mængde freebase kokain, hvordan anvender man det så.?
Jeg har kun prøvet det på salt-form.

Titel:
Medlem

du ryger det naturligvis, normalt forgår det på et glas halvtfyldt med vand med et stykke sølvpapir trukket ned over glasset og et gummibånd på, i den ene side er der prikket små huller og i den anden side er der lavet et lidt større hul til at suge i, oven på de små huller ligger du aske fra en smøg og free-basen oven på, det smager ikke særlig godt, og det er svært ikke at ryge alt du har lavet, man er ikke særlig selskabelig, men til gengæld bliver man lidt hurtiger hooked :( lad være !!

men efter at have lavet free base ved du hvor rent det er, så kan du jo brokke dig og få noget stærkere (husk de ca 10% i forskel fra base til salt), alternativt kan du opløse dit free-base i æther, alså så det kun lige er opløst, tilsætte lidt vand ca lige så meget som æther og et par dråber Hcl ryste det mange gange og suge vandet fra med en pipette og gemme det, gentage processen en gang mere inddampe dit vand og så skulle du gerne have dit cola på salt form igen teoretisk. Det ville måske være godt at skylle det i æther et par gange for at få ph tilbage til normal igen. lige som det ville være fornuftigt at passe meget på med varmen da cocaine har et smelte punkt på ca 90° og det sikkert bliver misfarvet noget før den temp. og ja æther er meget brænbart.

Titel:
Junior medlem

Vil det sige at efter man har renset kokainen og tørret det - så er det ikk længere pulverform? eller misforstår jeg...
og hva er dbb præcist? - jeg gik på sproglig gym - ka godt ses ikk! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Drunk-on-the-floor skrev:
Vil det sige at efter man har renset kokainen og tørret det - så er det ikk længere pulverform? eller misforstår jeg...
og hva er dbb præcist? - jeg gik på sproglig gym - ka godt ses ikk! :D

dbb = dobbelt.

3 Dobbelt Salmiakspiritus.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Vil det sige at efter man har renset kokainen og tørret det - så er det ikk længere pulverform?

Slutproduktet er stadig et pulver, men nu som freebase hvor det kan ryges og ikke længere på saltformen Kokain.HCl.

Det er ekstremt vanedannende og kan derfor ikke anbefales.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
dvs. du får en kraftig nedtur bagefter, som det er ret dumt at undervurdere. Har du prøvet at sniffe omkr. 0,5g coke har du nok erfaret at når posen er tom og der er gået 2 timer kan du ikke kende dig selv længere.. Med freebase er det en del værre og meget tunge fysiske abstineser kan opstå selv efter første gang. Man kan ikke tænke klart, man føler sig som et nul, ledene gør ondt, man sveder, man er restløs og har man samtale med en, går man i selvsving og bremser sig selv opgivende konstant pga. dårligt selvværd. Desuden er det skide udsundt at være afhængig af det fordi du ikke tænker på andet overhovedet. Det går for at være verdens mest vanedannende stof. Når alt det er sagt, så skal det selvf også siges at du får en længerevarende og forstærket kokainrus, som er kraftigt bedøvende. Det skulle være umådeligt fedt, mens nogle begynder allerede kort efter indtagelse at crave det. Så ved man altså også godt at det ikke er for sjov længere ellers trænger man til en ven der kan slå en med noget hårdt i hovedet.

Så det er imo slet ikke det værd. Ved godt at jeg er ret farvet på dette punkt, men for mig at se er virkningen for "god" til at mennesket kan klare det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
MaroK skrev:
Når alt det er sagt, så skal det selvf også siges at du får en længerevarende og forstærket kokainrus, som er kraftigt bedøvende.

Så vidt jeg ved skulle det da give en meget kortere rus.
Meget stærkere, men også ret kortvarende.

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
BRB skrev:
Vil det sige at efter man har renset kokainen og tørret det - så er det ikk længere pulverform?

Slutproduktet er stadig et pulver, men nu som freebase hvor det kan ryges og ikke længere på saltformen Kokain.HCl.

Det er ekstremt vanedannende og kan derfor ikke anbefales.

Hvad er det der gør det så meget mere vanedannende? Lad os sige jeg har ét gram Freebase coke at dele med en ven.. SKAL det så ryges ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg kan godt tage fejl her da jeg ikke har rørt freebase selv! Så ja, det er nok rigtigt hvad du siger med at den er kortere for de fleste.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]