Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Harmin (pka = 9,55) og Harmalin (pka = 7,45) bliver begge udfældet fra en vandlig opløsning ved tilsætning af NaCl (salt). Den kemiske forklaring er at svage syre laver tungtopløselige salte.
(edit: dette experiment har jeg udført med succes)

Samme fremgangsmåde kan anvendes på en DMT opløsning da denne har en pka der ligger mellem den for harmin og harmalin ( DMT pka = 8,68 )

Ved tilsætning af NaCl til en vandlig, affedtet extrakt vil man kunne udfælde DMT, filtrere DMT´en fra med et kaffe filter. Genopløse DMT saltet i rent vand, tilsætte NaOH til ph ca 11, hvorved DMT saltet bliver converteret til dets basiske form, der udfældes og kan filtreres, tørres og ryges.

Det geniale ved denne fremgangsmåde er, at man ikke har noget organisk opløsnings middel der skal fordampes, hvilket klart er en fordel hvis man skal udføre extraktionen i et køkken.

Nogen der har prøvet om denne teori virker i praksis ? ellers kaster jeg mig over den, når jeg er færdig med dette semesters examener 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis det lykkedes en at udfælde saltet, hvorfor så ikke gemme det til snifning / injektion?

Tartratet og Oxalatet skulle være de foretrukne salte, hvis man ønsker at afprøve dette.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Hvis det lykkedes en at udfælde saltet, hvorfor så ikke gemme det til snifning / injektion?

Tartratet og Oxalatet skulle være de foretrukne salte, hvis man ønsker at afprøve dette.

Det udfældede salt er højstsansynligt ikke rent nok til at blive injekteret, jeg tør i hvertfald ikke tage chancen (tør jeg heller ikke med syntetisk for den sags skyld, men det er min svaghed :( )

ny strategi:
Har netop affedtet en DMT extragt, og har tilsat base, hvorved der skete en udfældning. vil lade glassene stå i køleskab natten over, og filtrere bundfaldet fra i morgen. Dette bundfald er så DMT freebase, ikke særlig rent, men sikkert nok til at det kan ryges på alufolie :P

extrakten er fra Psychotria viridis, det første bundfald kom ved pH ca 4, og så anderledes ud i opløsningen, end det der kom ved pH ca 9 ( som er DMT) hvad kan det være for et tryptamin der blev udfældet ved pH 4 ( som må ha en pka på ca 4)

vil måske senere prøve at isolere de to forskellige, hvis jeg finder ud af hvad det er,,,

edit:
Tartratet og Oxalatet salte går vist også udover hvad man kan lave med simpel køkkenkemi

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Måske er det sukkerstoffer der fælder ud?

Det ville være bedre, hvis du vaskede freebasen i det upolære lag med vand.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
tjalfe skrev:
Dextrose skrev:

Det udfældede salt er højstsansynligt ikke rent nok til at blive injekteret, jeg tør i hvertfald ikke tage chancen (tør jeg heller ikke med syntetisk for den sags skyld, men det er min svaghed :( )

ny strategi:
Har netop affedtet en DMT extragt, og har tilsat base, hvorved der skete en udfældning. vil lade glassene stå i køleskab natten over, og filtrere bundfaldet fra i morgen. Dette bundfald er så DMT freebase, ikke særlig rent, men sikkert nok til at det kan ryges på alufolie :P

extrakten er fra Psychotria viridis, det første bundfald kom ved pH ca 4, og så anderledes ud i opløsningen, end det der kom ved pH ca 9 ( som er DMT) hvad kan det være for et tryptamin der blev udfældet ved pH 4 ( som må ha en pka på ca 4)

vil måske senere prøve at isolere de to forskellige, hvis jeg finder ud af hvad det er,,,

edit:
Tartratet og Oxalatet salte går vist også udover hvad man kan lave med simpel køkkenkemi

LAd være med at ryge på søvlpapir!! Det kan udløse farlige dampe som kan være skadelige....

Hellere sniffe det IMO!

Mvh. Astral

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@astral

Det gælder vel også for THC i ethanol ?

det ryger jeg også på alufolie, da jeg prøver at komme ud af mit nicotin misbrug :cry: har prøvet at ryge 5-meo-dmt på en ske, men det går ikke,

kan ryge det af et reagensglas, men da slut produktet ikke er 100% rent, vil der blive efterladt rester i glasset, som er umulige at få renset ud. ( Det gælder også for min ethanol extraherede THC, der er rester tilbage på sølvpapiret)

nogen ideer ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, brug acetone, evt. lidt salt og sammerullet køkkenrulle til at rense dit reagensglas.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tak for infoen om sølvpapiret, havde nok røget mig selv steril in no time :roll: (havde faktisk læst en tråd om det, men havde åbenbart fortrængt det :oops: )
og for infoen om rensningsteknikken...

nogen der kender en dansk online forhandler af pyrex, som sælger til private ?

Titel:
Medlem

Skulle sterilitet være en fare, ved rygning på sølvpapir? Så vidt jeg ved, så består det af aluminium, ligesom vores coladåser, stegepander og gryder, og dem spiser og drikker vi da af uden at tænke over helbredet. Mener jeg læste noget om at forskerne havde en teori om, at aluminium kunne forårsage nerveskader, hvilket forhøjede risikoen for alzheimers, men det skulle vist aldrig nogensinde være blevet bevist. Vi optager vist også en hel del aluminium fra drikkevandet, men kroppen skulle efter sigende ikke optage det særligt godt.
Nå, hvad ved jeg, synes bare det er mærkeligt at et produkt der så ofte er brugt til madvarer skulle være farligt :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er da ikke værd at løbe ricikoen for nerveskader. Jeg skal ikke have en læge til at pege fingre af mig som gammel, og sige at det er på grund af stoffer at jeg er blevet dement, hvis det bunder i for meget hasholie røget på alufolie. ( kommer nok til at ryge mere THC end DMT)

Titel:
Medlem

Nope, ikke hvis der er alternativer, så kan jeg sagtens følge dig. Bedre være for forsigtig, end slet ikke :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Ja, brug acetone, evt. lidt salt og sammerullet køkkenrulle til at rense dit reagensglas.

Jeg håber ikke det er nødvendigt at gøre opmærksom på at man helst skal have udluftning på eller bruge det udendøres!

Acetone er vidst ik det bedste for de små grå hvis man indhalere for meget af det stads...

HVad angår alluminium i drikkevandet så viser det blot hvor dårligt meget af det vand vi drikker er....

Teflon har jo også vidst sig at være skadeligt og kræftfemkaldende og det findes jo også på pander...

Jeg har også en stor mistanke om at Mikrobølgeovne forringer maden eftersom molekylerne bliver sat i bevægelse og kaotiseret!

Mikrobølger er ikke godt på levende organismer, det er bevist, desvære er der så mange penge i disse ovne at sandheden bliver fortiet...

Så hvis nogen havde den "smarte" idé at mixe hash i en mikrobølgeovn.. kan jeg kun sige DONT DO IT

Desuden findes der også flourid i drikkevandet og på tandpasta og jeg vil gøre opmærksom på at Pinealkirtelen producere Melatonin, DMT og andre NØDVENDIGE neurotransmittere som faktisk bliver modvirket med Flourid, Pineal kirtelen som producere dem, "forkalker" mere eller mindre og jeg ser det som et MEGET seriøst problem og jeg håber at folk vil blive mere opmærksomme på hvordan vi bliver røvrendt....

http://www.bluelight.nu/vb/showthread.p ... genumber=1

Citat:
(FROM: The Fluoride Action Network )

Fluoride & the Pineal Gland: Study Published in Caries Research

International Fluoride Information Network

March 27, 2001

IFIN Bulletin #269: Fluoride and the pineal gland. Luke published.

Dear All,

The wheels of science grind very slowly. Finally, the first half of the work that was the subject of Jennifer Luke's Ph.D. thesis; presentation in Bellingham, Washington (ISFR conference) in 1998 and a videotaped interview I had with her (see http://www.fluoridealert.org/videos.htm), has been published in Caries Research (see abstract below).

In my view this work is of enormous importance and could be (or should be) the scientific straw that breaks the camel's back of fluoridation. Many of our subscribers are familiar with the details but let me repeat them here.

When Luke found out that the pineal gland - a little gland in the center of the brain, responsible for a very large range of regulating activities (it produces serotonin and melatonin) -was also a calcifying tissue, like the teeth and the bones, she hypothesized it would concentrate fluoride to very high levels. The gland is not protected by the blood brain barrier and has a very high perfusion rate of blood, second only to the kidney.

Luke had 11 cadavers analyzed in the UK. As she predicted she found astronomically high levels of fluoride in the calcium hydroxy apatite crystals produced by the gland. The average was 9000 ppm and went as high as 21,000 in one case. These levels are at, or higher, than fluoride levels in the bones of people suffering from skeletal fluorosis. It is these findings which have just been published.

It is the ramifications of these findings which have yet to be published. In the second half of her work she treated animals (Mongolian gerbils) with fluoride at a crack pineal gland research unit at the University of Surrey, UK (so there is no question about the quality of this work). She found that melatonin production (as measured by the concentration of a melatonin metabolite in the urine) was lower in the animals treated with high fluoride levels compared with those treated with low levels.

Luke hypothesizes that one of the four enzymes needed to convert the amino acid tryptophan (from the diet) into melatonin is being inhibited by fluoride. It could be one of the two enzymes which convert tryptophan to serotonin or one of the two which convert serotonin to melatonin.

Significance? Huge. Melatonin is reponsible for regulating all kinds of activities and there is a vast amount of work investigating its possible roles in aging, cancer and many other life processes. The one activity that Luke is particularly interested in is the onset of puberty. The highest levels of melatonin ( produced only at night) is generated in young children. It is thought that it is the fall of these melatonin levels which acts like a biological clock and triggers the onset of puberty. In her gerbil study she found that the high fluoride treated animals were reaching puberty earlier than the low fluoride ones.

We know from recent studies - and considerable press coverage - that young girls are reaching puberty earlier and earlier in the US. Luke is not saying that fluoride (or fluoridation) is the cause but her work waves a very worrying red flag. Fluoride's role in earlier puberty needs more thorough investigation. Of an interesting historical note, in the Newburgh versus Kingston fluoridation trial (1945-1955), it was found that the girls in fluoridated Newburgh were reaching menstruation, on average, five months earlier than the girls in unfluoridated Kingston, but the result was not thought to be significant at the time (Schlessinger et al, 1956).

When one considers the seriousness of a possible interference by fluoride on a growing child's pineal gland (and for that matter, elderly pineal glands) it underlines the recklessness of fluoridation. The precautionary principle would say, as would basic common sense, that you don't take these kind of risks with our children for a benefit which, at best, amounts to 0.6 tooth surfaces out of 128 tooth surfaces in a child's mouth (Brunelle and Carlos, 1990, Table 6).

I have a copy of Luke's Ph.D. thesis and would be willing to share it with those who have a serious scientific interest in this issue. The other references cited above can be found in my Statement of Concern which is published on the FAN webpage: http://www.fluoridealert.org/fluoride-statement.htm

Paul Connett

This suggests to me that, since endogenous DMT is synthesised from tryptophan in the pineal gland, fluoride inhibits its production. In fact, I would go so far as to say that our entire serotonin and tryptamine metabolism is disrupted.

No wonder extra DMT ingestion acts as an antidepressant.

Why is fluoride present in a product nearly everybody ingests on a daily basis? Accident or design? Hitler was known to be experimenting with fluoride as a means of population control, and fluoride is a byproduct of industrial fertilizer manufacture. This byproduct is classed as an environmental contaminant by the EPA. Why not kill two birds with one stone..... concoct a story about fluoride being good for teeth (research has disproved this) so that humans can be used as industrial waste-disposal units, and keep the worker-drones depressed (and easier to handle) at the same time.

Ikke nok med det, så skal vi også tvinges til at drikke vand som er kørt igennem plast rør som afgiver farlige kemikalier som enda er forbudt til embalagebrug i flere forbindelser...

JEg synes det er regeringen som sidder med ansvaret og de lever sq ikke op til det

Mvh Astral

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@astral

Vand molekyler bevæger sig rundt mellem hinanden i væske form, jo hurtigere jo varmere er vandet. microbølge ovne udsender elektromagnetiske bølger med samme frekvens som vandmolekylerne svinger i, derfor kan vand, og kun vand opvarmes i microovne. vandet tager ikke skade, og det andet (proteiner, fedt og kulhydrater) bliver opvarmet at vandmolekylerne ( vandmolekylerne bliver bremset af de langdommere/koldere molekyler)

vand er sundere at varme i et krus i microovnen, da vandet ikke komemr i kontakt med varmt metal som fx i en elkedel, da dette varme legeme vil frigive metaller.

Citat:
Ikke nok med det, så skal vi også tvinges til at drikke vand som er kørt igennem plast rør som afgiver farlige kemikalier som enda er forbudt til embalagebrug i flere forbindelser...

har du en kilde på det ?

nej, acetone er et meget flygtigt organsik opløsningsmiddel, så arbejder kun med det under emhætten..

mvh

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Astral@
Chokerende hvis det er sandt det med flourid :shock: .
Er der lavet nogle undersøgelser som viser at man forbedrer sin melatonin/DMT produktion hvis man holder op med at bruge tandpasta tilsat flourid? Det kunne være interessant.

Tror jeg vil finde en alternativ tandpasta istedet for Zendium :wink: .

Mht. drikkevandet, så har jeg da aldrig hørt at man tilsætter flourid der. Hvor har du det fra?

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er interessant, Astral, men du er way offtopic.

Acetone fordamper meget hurtigt og nemt, så hvis man sørger for at der er ordentligt ventileret, kan man have et tørt og rent reagensglas i løbet af få minutter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I Danmark (og så vidt jeg kan se resten af Europa) bliver der ikke tilsat flour i drikkevandet, det er vist kun i USA de tilsætter NaF. I dansk vand findes der calciumflourid, men det er ikke noget man tilsætter, det er i forvejen i vand og planter osv, og jeg tvivler på at det er giftigt.

Mht. Tandpastaen så spytter man den jo ud igen, det er selvfølgelig foruroligende at der er flour i og man bør benytte en type uden (nogen der kender en?), men jeg tror ikke at problemet er særlig stort i Danmark.

Nåja, undskyld jeg går offtopic, ku' ikke nære mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
@ Fenriz

Så vidt jeg husker findes der en del af de der naturhelse butikker der er begyndt at sælge tandpasta uden flour..

Jeg kan bare ik lige huske navnet på nogle af de butikker, men de ligger efterhånden i alle lidt større byer..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Magnum skrev:
@ Fenriz

Så vidt jeg husker findes der en del af de der naturhelse butikker der er begyndt at sælge tandpasta uden flour..

Jeg kan bare ik lige huske navnet på nogle af de butikker, men de ligger efterhånden i alle lidt større byer..

HELSAM! :D

Den kender jeg GODT!

HILSEN ASTRAL

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvad med at lave en ny tråd om tandpasta :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvordan gik det egentligt med projektet tjalfe? Var resultatet rent nok til at det kunne vaporizes hvis du altså er kommet så langt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]