Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 10:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hey, gays and bisexuals! (Især TJiLLe)

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en flaske Brøndums Klar Snaps efter min fødselsdag, idet min makker er så utaknemmelig over den, han fik af en til sin!

Hvis nogle ikke skulle være fortrolig med denne snaps, kan jeg sige, at den er lavet med henblik på at trække et eller andet, så man kan lave en snaps med sin helt egen smag.

Jeg eftersøger så hermed nogle forslag til, hvad jeg kan putte i! Jeg har overvejet malurt (bare for lamskabens skyld :roll: ), men ellers har den gamle foreslået engelsk lakrids, da det bagefter skulle smage som "Nordsø-olie"!

På forhånd tak
Kenneth!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Peberkorn eller timian kunne være gode bud æbler er også godt. mmm en god æblesnaps det er lykken hehe, pære snaps er også godt når det er sæson for det. der findes rigtigt mange sidder med snapse opskrifter på nettet led og du skal finde , mange smager godt og mange smager forfærdeligt det er meget smag og behag. prøv dig frem og find din egen smag.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Perikon alene syntes jeg ikke smager så dejligt, men jeg kunne godt forestille mig at den var lex sammen med timian.
Til gengæld får den en flot blodrød farve.

Hvis du kan tolerere lugten og smagen af Baldrian, kan jeg varmt anbefale det... det er en god sove-snaps! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm, forslag til noget opkvikkende eller noget? Eller bare et eller andet...

Jeg vil sådan set bare have et eller andet hurtigt at smide i, som er let at få rundt i butikker osv., for jeg har ikke de store planer eller den store tålmodighed til at bestille ting på nettet...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

http://home19.inet.tele.dk/ingekurt/ops ... snapse.htm god side med en mængde opskrifter tag et kig rundt der og se om der er noget der kan friste

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser rigtig spændende ud!

Alt det der med at "dække bærrene til" osv... Kan jeg ikke bare nøjes med at komme lortet i flasken (lige drikke lidt af den, så der er plads?)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

normalt lavet man en ekstrat til de fleste slags snaps kan dog undværres med de ikke kraftigt smagende ting fx. æble. da man ellers nemt for lavet den meget for stærk. det er nemmere at lade det trække i et syltetøjs glas dækket med ca. 30 cl de ting man vil have i og så spæde op bagefter. med urter kan du lade det trække i en 14 dages tid bær og fruter skal gerne op på en måndes tid og nødder meget længere. ekstrakt metoden har også den fordel du kan lave flere smage og så bagefter blande dem sammen og der med experimentere.

Titel:
Medlem

lav den med noget god pot (for lamskabens skyld (malurt smager bæ) :P )
eller også med noget med nogle solbær e. kirsebær (de smager virkelig godt efter at have trukket i rom + sukker hen over vinteren i mørke, og fuck du bliver stiv! rigtig godt at komme på vanilie is :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]