Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Nogen der har praktisk erfaring med at indtage en ekstraktion udført efter den simple metode som står på erowid og som kan fortælle om det? Gode/dårlige erfaringer... kommer alt acetylsalicylsyren ud?

Jeg skal bare være sikker på at jeg ikke får for meget acetylsalicylsyre indenbords... det har jeg prøvet én gang, og det er ikke rart!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
troelsmakholm skrev:
Gode/dårlige erfaringer... kommer alt acetylsalicylsyren ud?
Jeg har prøvet metoden som jeg også har skrevet i dette topic og med dårlige erfaringer. Tror nu nok jeg fik fjernet det meste af acetylsalicylsyren, men smagen var forfærdelig og jeg blev slet ikke ramt af de sølle 100mg codein jeg indtog.

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig fra det, men hvis du gør præcis som Erowid's guide siger så får du fjernet det meste, ihvertfald så meget så du ikke bliver dårlig :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Merck-indekset siger om opløseligheden af acetylsalicylsyre:

Citat:
One gram dissolves in 300 ml water at 25°, in 100 ml water at 37°, in 5 ml alcohol, 17 ml chloroform, 10-15 ml ether. Less soluble in anhydr ether. Decomp by boiling water or when dissolved in solns of alkali hydroxides and carbonates. Inorganic salts of acetylsalicylic acid are soluble in water (esp the Ca salt, q.v.), but are decomposed quickly.

Ud fra ovenstående kan man udlede at hvis ellers du bruger en fornuftig mængde vand, vil mængden af opløst acetylsalicylsyre være så lille at det er uden betydning.

Det lykkedes mig desværre ikke at finde noget seriøs videnskabelig information om opløseligheden af codeinphosphat i vand, men alle steder der skriver noget om det er enige om at det er MEGET vandopløseligt. Erowid skriver 1g / 0.7 ml ved 21 grader celsius, og dette tal kan findes på flere andre sider omhandlende ekstraktion, men ingen af stederne er der en kildeangivelse til den oplysning, og mit umiddelbare gæt er at tallene er blevet lagt ud et enkelt sted, og så har de ellers spredt sig med tiden, uden at nogen har tænkt over om det nu også er rigtigt. Men hovedsagen er at det ikke burde være nødvendigt at bruge mere end max 3ml vand for hver tablet, mindre kan som regel gøre det, og derfor er der ingen grund til at bekymre sig om den resterende acetylsalicylsyre, da man sandsynligvis vil dø af en overdosis kodein inden man kommer op i mængder hvor acetylsalicylsyren begynder at være et problem.

Så Troels, du kan roligt indtage dit ekstrakt :)

BRB: 100mg er en meget lille dosis, de fleste skal have mindst 175-200mg for at få en mærkbar effekt, så det er sandsynligvis derfor du ikke mærkede noget.

Titel:
Medlem

Jeg har lige siddet og kigget lidt i min kemi/fysik databog, og under acetylsalicylsyre står opløseligheden til at være 330mg/100ml, i 20 grader varmt vand. Jeg læste at det kun var nødvendigt at bruge omkring 3 ml vand til hver kodimagnyl. Jeg har tænkt mig at tage en dosis på 250 mg kodein. Så jeg har regnet lidt på det:

I hver pille kodimagnyl er der 9,6 mg kodein. dvs jeg skal bruge (250mg/9,6mg)=26 piller.

Jeg har ikke kunne finde opløseligheden af kodein men har her på siden hørt at det skulle være fint med 3 ml til hver pille. Altså skal der bruges (26*3ml)=78ml.

Opløseligheden af acetylsalicylsyre er som sagt 330mg/100ml. Derfor vil man i sin færdige ekstraktion på 78 ml have (78/100*330)=257,4mg acetylsalicylsyre, hvilket er lige omkring halvdelen af hvad der er i én kodimagnyl.

Er det mig der har lavet en regnefejl et sted eller virker det ikke mærkeligt at nogle kan mene at der stadig er meget acetylsalicylsyre tilbage efter denne simple ekstraktion, når der ikke engang er lige så meget som i én pille...?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
troelsmakholm skrev:
Er det mig der har lavet en regnefejl et sted eller virker det ikke mærkeligt at nogle kan mene at der stadig er meget acetylsalicylsyre tilbage efter denne simple ekstraktion, når der ikke engang er lige så meget som i én pille...?
Det ser meget rigtigt ud, dog ville jeg bruge lidt ekstra vand, f.eks. 100ml, for at være på den sikre side og hvis det kun er ca en kvart-½ gram tilbage af acetylsalicylsyren må det jo siges at være lykkedes, det er jo ingenting :D

Dog skal du stadig sørge for at filtrere ordentligt og køle det ned, så du er sikker på at der ikke er mere. 330mg/100ml vand, lyder lidt i forhold til hvad jeg kan huske, men når det står der passer det vel, så gå ud fra det.

Har forresten ikke hørt om nogen der med denne metode er blevet dårlige af acetylsalicylsyren, så tror ikek du skal være så bekymret for det. Tænk mere på hvordan du vil få drukket det lort uden at knække dig! Det smager afskyeligt! :shock:

Titel:
Medlem

BRB skrev:
Tænk mere på hvordan du vil få drukket det lort uden at knække dig! Det smager afskyeligt! :shock:

Det er ikke noget problem. Ligemeget hvor klamt en væske smager kan man altid få den ned hvis man holder sig for næsen samtidig 8)

Jeg skriver lige igen når jeg har fået lavet en ekstraktion og har fået drukket den...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Kodein ekstrakt er utrolig simpelt at lave, men ufatteligt svært at drikke.. glæder mig til at se din reaktion efter at have smagt det. Det er værre end du tror og hjælper ikke at holde sig for næsen. Flere dage efter sidst jeg indtog et ekstrakt af denne slags, fik jeg kvalme bare ved tanken om det! Det er ikke for sjov, at folk siger det smager dårligt

Titel:
Medlem

Esbon skrev:
Kodein ekstrakt er utrolig simpelt at lave, men ufatteligt svært at drikke.. glæder mig til at se din reaktion efter at have smagt det. Det er værre end du tror og hjælper ikke at holde sig for næsen. Flere dage efter sidst jeg indtog et ekstrakt af denne slags, fik jeg kvalme bare ved tanken om det! Det er ikke for sjov, at folk siger det smager dårligt

Er der nogen der har en eller anden metode til at få det til at smage lidt bedre? Måske noget man kunne blande det sammen med?..

Men det der med at holde sig for næsen... det virker altid på mig! Man skal bare sørge for at blive ved med at holde sig for næsen og så drikke noget andet inden man slipper. F.eks. indtage den dårligt smagende væske mens man holder sig for næsen og derefter indtage noget cola og så slippe for næsen. Jeg har prøvet det med svampe og kunne overhovedet ikke smage dem (der kunne jeg så desværre ikke klare konsistensen) :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Lavede en extrakt at 10 kodymagnyler, og drak væsken tilsat lidt citronsaft for at give elexiren en frisk smag...

Fik kvalme, og havde svært ved at spise min aftensmad selvom jeg var sulten. syntes også at der er en hyletone, (har normalt lidt tinitus, men det genere mig ikke, men det gør det nu)... fortryder lidt at jeg købte det store glas med 250 piller, for det her er ikke rart !

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
præcis... jeg har aldrig indtaget kodein som ekstrakt af kodimagnyler, men i form af 25mg tabletter, med intet andet end bindemiddel i.
jeg spiste 200mg og skyllede dem ned med 1½L fadøl - hvilket resulterede i en ubehagelig kløen, en rus hvor musikken snarre var irriterende end god og jeg følte mig underligt til mode - jeg var da skæv, men der var for mange sideeffekter til at jeg kunne nyde det - og ca. 4 timer inde i forløbet, fik jeg en enorm mavepine, som fortsatte indtil jeg vågnede næste dag, hvor jeg gik ud og knækkede mig.

jeg vil gerne prøve en opiatrus igen, men ikke kodein.

/TT

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kemirapport over kodein extrakt:

formål: extrakt af 50 piller:

teori:

(50 * 0,5g) = 25 g acetylsalicylsyre
(50 * 0,15g)= 7,5 g magnesiumoxid
(50 * 0,0096g) = 0,48 g kodein
ialt = 33g

50 kodymagnyl vejer 42,5g, hvor af de resterende ca 10 g må være bindemiddel, (en eller anden slags sukker)

50 piller opløst i 50 ml vand, og kodein extraheret som før gennemgået.

i 50 ml vand kan i følge teorien opløses 0,5g acetylsalicylsyre. resten vil blive tilbage i kaffe filteret. de 7.5 g magnesium oxid er tungt opløseligt, så stortset det hele vil også være at finde i kaffefilteret. bindemidlet er nok let opløseligt, og vil komem med over i extraktions væsken.
samlet vil der teoretisk være

24,5g+7,5g = 32g tilbage i kaffefilteret !

Udbytte

det er svært at bestemme indholdet i extraktions væsken, så den eneste mulighed for at sige noget om udbyttete af experimentet, er at se på indholdet i kaffefilteret.

Indholdet i kaffe filteret er på kun 25 g !!!, så de manglende 7g ( formodentligt acetylsalicylsyre) må være extraheret med over i "kodein væsken" men i denne væske, er der ikke noget bundfald !

Fejlkilde
Kan det tænkes, at opløseligheden for acetylsalicylsyre er 15 gange større end hidtil antaget? eller er det mon mere sansynligt, at NYCOMED har kommet 30% mindre acetylsalicylsyre i pilelrne ?

konklusion

Måske derfor jeg fik det dårligt af det codein jeg tog i går, selvom det kun var extraktion af 10 piller...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sandsynligt at et kæmpe farmaceutisk firma fejler med 30% af et af de aktive indholdsstoffer ??? NÆPPE! :P

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvis du har lavet en bare nogenlunde rimelig ekstartion af kodeinen fra de 10 piller, du indtog igår, er det ikke acetylsalicylsyren, der har gjort dig skidt - jeg har før spist 5 kodimagnyler uden at modtage nogle ubehagelige virkninger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tjalfw skrev:
Fejlkilde
Kan det tænkes, at opløseligheden for acetylsalicylsyre er 15 gange større end hidtil antaget? eller er det mon mere sansynligt, at NYCOMED har kommet 30% mindre acetylsalicylsyre i pilelrne ?

Jeg tror der er en rimelig forklaring på det. Brugte du blot vand, eller havde du tilsat en smule syre?

Husk at udover codeinen og acetylsalicylsyren indeholder hver kodimagnyl også 150mg magnesiumoxid som tungt magnesiumhydroxid. Mg(OH)2 er basisk, og vil derfor reagere med acetylsalicylsyren hvis ikke blandingen fra starten er tilstrækkeligt sur til at neutralisere det. Det kommer der det meget vandopløselige salt magnesiumacetylsalicylat ud af, og det er højst sandsynligt der acetylsalicylsyren er forsvundet hen. Dog er dette salt svjv temmeligt ustabilt, så jeg vil tro der udfælder noget mere hvis du lader opløsningen stå en dags tid eller 2.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

åhh skulle jeg have vidst, inden jeg gentog forsøget med 25 kodymagnyler ! har "trippet" i over 24 timer, og har det stadig gårligt !

men tak for svaret, nu holder jeg en meget lang pause !

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg lavede et ekstrakt igår uden alt det der avancerede noget. Fulgte erowids guide.
At jeg så endte på hospitalet er en anden ting! Så vidt jeg ved mærkede jeg intet til acetylsalicylsyre. Fik det ihvertfald ikke skidt før 45-60 minutter efter hvor jeg drak 2 flasker sprut =)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hej. Jeg prøvede den her metode for en uge siden med 20 kodimagnyler og 100 ml vand. Jeg ved ikke om det var fordi jeg brugte for meget vand eller hvad, men det var sgu ikke en rar oplevelse. Fik det først lidt dårligt og måtte ligge ned. MILD eufori, i stil med heroin men langt fra lige så godt. Efter en time eller sådan fik jeg det endnu dårligere og endte med at brække to tunsalat-madder op. Fik det lidt bedre fysisk men blev urolig mentalt og fik et pænt lille angstanfald som varede en time eller mere. Dette kan IKKE anbefales. Man skal i hvert fald ikke bruge for meget vand.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Kan det passe at, hvis man vil være ekstra sikker på at man ikke tager skade af acetylsalicylsyren, så skal man drikke mere eller mindre mælk ?

Det med syrer og baser er jeg ikke så god til, men vil mælk ikke neutralisere noget af syren?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Hej..jeg har lige et par spørgsmål om extraction af kodein. :)

Er det Erowid kalder acetaminophen det samme som acetylsalicylsyre?
Det en eller anden skrev med at tilsætte syre til vandet...jeg fattede ikke helt om det var en god eller dårlig idé!?

Og til sidst..ved godt i skriver det smager afskyeligt, men helt ærligt..det er jo kun 50-100ml MAX at der sker drikkes! Det er jo bare en stor slurk der kan tages i en mundfuld... :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Kunsten er, at sætte sig ordentligt ind i tingene inden man praktiserer.
Så undgår man, at der pr. dosis ekstraheres mere acetylsalicylsyre, end hvad der svarer til højst ½ kodimagnyl.

Citat:
Er det Erowid kalder acetaminophen det samme som acetylsalicylsyre?

Nej, acetaminophen er det samme som paracetamol - altså det virksomme stof i bl.a. Panodil og Pamol.

Citat:
Det en eller anden skrev med at tilsætte syre til vandet...jeg fattede ikke helt om det var en god eller dårlig idé!?

Det vil være fornuftigt at sænke pH til et stykke under acetylsalicylsyrens pKs-værdi - f.eks. med citronsyre(undgå for stor fortynding ved anvendelse af citronsaft), så syren ikke opløses i væsken under ekstraktionen. Desuden sikres at kodeinen ikke freebaser(selvom det nok ikke bliver aktuelt, selvom der kun anvendes rent vand)

Jeg har med fordel ladet den filtrerede kodeinopløsning stå og trække i køleskabet i op til en måned efter ekstraktionen. I løbet af en måned blev der yderligere udfældet betragtelige mængder af acetylsalicylsyre(og magnesiumhydroxid?), som blev filtreret fra inden brug :wink:

Take care!

VH CC

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]