Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Black Rhino skrev:
Ikke desto mindre kunne det da være interessant at se, om koffein kan bortsublimeres fra kaffen, frysetørret såvel som alm. malede kaffebønner...give it a try.

Hmm. Kaffebønner bliver jo ristet før de bliver til kaffe... Måske ved under 178 °C ?

Alternativt, så mener jeg at man bruger DCM for at trække koffein ud af koffeinfri kaffe. Hvordan ved jeg ikke, men man kunne jo forestille sig at man bare vaskede kaffen med DCM...
Der huskede jeg så lidt forkert: http://en.wikipedia.org/wiki/Decaffeinated

Titel:
Medlem

jeg har fået af vid at CO2 bruges til at extrahere kaffe så man kan få koffein fri kaffe, var det måske en ide at låne bestemors sodastream maskine :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gehena > Hehe, ja, det er jo den miljøvenlige kommercielle metode at lave standardiserede planteekstrakter, uden at efterlade unødvendigt solvent... Men den er nok ikke liiige til at udføre derhjemme! :P

Titel:
Medlem

Prøv med te i stedet der er vist også lidt mere koffein i pr gram.

Titel:
Medlem

Dex: har tænkt en del på CO2 metoden men kunne ikke finde ud af hvon´ de gør industrielt, F.eks. når man lave pot udtræk via propan gas skal der jo ikke meget tryk på gassen før den bliver flydende, og således at den dækker potten.
men ifm. CO2 mener jeg den skal op på ca. 35 Bar før den bliver flydende, men det er vel også muligt !!
1:men spørgsmålet er så hvor høj er "vandstanden" i flasken ift. mængden af gas ?? og er det overhoved nødvendigt at det der skal extraheres er dækket ??
2:Man kunne også forestille sig at det der skal extraheres bare er i en cylender og der bare ledes CO2 igennem, men trykket bør da også ha´indvirkning. ?

Forsøg: hvis jeg nu sneg mig ind på rosie maggies og stjalt to flasker CO2 fra deres fadølsanlæg en fuld og en tom, skilte den tomme ad og fyldte den med (ja det kunne være kaffe) og sammlede den igen satte de to flasker sammen og åbnede dem !! forudsat de var lige store og den fyldte var på 200bar ville der således være 100bar i min kaffe tryk flaske. og lod den stå f.eks. weekenden over hvorefter jeg lukkede langsomt for den ned i en skål, burde koffinen teoretisk jo ud i sin base !! form. ??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]