xun skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at eddikesyre til at stabilisere ph-værdien er det optimale valg. (kan ikke forestille mig at det vil smage særlig behageligt heller)..
Eddikesyre er IMO et oplagt valg, da det er billigt og let tilgængeligt i fødevarekvalitet i form af eddike. Og GHB smager jo ikke ligefrem himmelsk, så der er vel ingen der tager skade af at det får lidt eddikesmag? Citronsyre er et andet oplagt valg, af samme årsag. Ingen af de to danner salte som er skadelige at indtage i de mængder det drejer sig om.
Citat:
Du kunne jo blot bruge en anelse mere vand og GBL.. så får du også en stærkere ghb, og mere ren... Så vidt jeg kan forestille mig det...
Det gir ingen mening at snakke om stærkere eller svagere GHB, undtagen hvis man sammenligner de forskellige salte. Du mener jo nok en mere koncentreret opløsning, og til det kan jeg bare sige at så længe man kender koncentrationen er det vel ligegyldigt hvor stærk den er? En undtagelse er selvfølgelig hvis man har gang i så store mængder at man er nødt til at lave det så koncentreret som muligt for at få plads til det

Det er korrekt at ens GHB bliver mere ren hvis man bruger GBL til at neutralisere overskydende base, da man derved undgår de salte der dannes ved brug af en af de nævnte syrer. Hvis man gør dette er det dog vigtigt at man måler hvor meget GBL man tilsætter, da man ellers ikke kan vide hvor meget GHB man ender med, og derfor ikke kender koncentrationen med sikkerhed.