Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg tænkte om det ikke var muligt at bruge følgende extraktion til extraktion af ef.

Dextrose skrev:

100 gr. Mimosa blev pulveriseret og kogt ved svag varme i surt vand (100 ml. dH2O + 1 ml. HCl 33% = PH1) med låg på, i ca. tre kvarters tid.

Det blev så filtreret med en sugekolbe og en buchner-tragt, men eftersom det tog en helvedes tid, ville det nok være mere effektivt at bruge en stempel-kaffekande til formålet. (Hvem sagde ghetto? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])

Opløsningen blev affedtet med Naphta, og derefter DCM.

Derefter blev den basificeret med en kraftig NaOH-opløsning, og den brune væske lavede et imponerende farveskift under basifiseringen.

- Blev først grøn/blå, derefter grå, så mælkehvid, og til sidst brun igen - så for vildt ud!

Derefter blev freebasen ekstraheret 3-4 gange med mindre portioner DCM, som til sidst blev kombineret.

Det upolære lag blev vasket et par gange med dH2O, til vandet til sidst var pænt og rent.

Jeg er bare lidt i tvivl om hvad man gør til sidst ved en extraktion af eph.

Efter man har følgt ovenstaende extraktion, skal man så bare "vaske" den upolære vaske med eph i med dH2O.HCL og sa inddampe dH2O.HCL vasken og så har man rent (pesudo)eph.hcl, noreph.hcl og eph.hcl?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Er det bare mig der tager helt fejl når jeg siger, at der ikke er ephedra i mimosa? Går ud fra du mener mimosa hostilis...

Nå, mht ekstraktionen så vasker man den upolære fase med vand for at fjerne enkelte vandopløselige urenheder, der er blevet optaget i den upolære fase.
Dvs det vand du får ud efter vask bare skal smides væk.

Får at få et pulver ud af nedenstående skal du inddampe den upolære fase (pas nu på med at varm op på tingene og husk god ventilation)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Efter man har følgt ovenstaende extraktion, skal man så bare "vaske" den upolære vaske med eph i med dH2O.HCL og sa inddampe dH2O.HCL vasken og så har man rent (pesudo)eph.hcl, noreph.hcl og eph.hcl?

Ja, husk at ryst kraftigt igennem og skyl gerne den upolære fase igennem med et par hold dH2O.HCl.

Titel:
Junior medlem

No Name: Jeg mener metoden. Mimosa erstates af eph.

CC: Det undre mig bare at ef.alkoiderne ikke "hopper" ovre ved dH2O vasken, men først gør det når dH2O bliver gjordt mere syrligt (dH2O.hcl), jeg mener, Ph'en i vand er jo 7, "hopper" der ikke nogle alkoider over i vandet ved vasken af den nonpolare væske?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Når efedrin-freebasen er i den upolære solvent er den jo tilnærmelsesvis uopløselig i vand , især i koldt, destilleret vandt, da kun meget få ioner i vandet kan udvise syre/baseegenskaber.
Efedrinen forbliver opløst i DCM´en.

Som du allerede ved, er det først når der tilsættes f.eks. saltsyre til "vaskevandet" / "ryste"vandet, at efedrinbasen reagerer med syren og nu bliver vandopløselig.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
vil chloroform virke lige så godt som DCM?

Titel:
Site Admin

Ja, det vil det. Du kan med fordel benytte ether til den endelige ekstraktion af ephedra alkaloiderne, da det er mere "specifikt" end chloroform/DCM og du får et rene slutprodukt på den måde.

MVH

Titel:
Junior medlem

KenIshii: Hvor stor fordel vil ether give? Jeg vil noget heller jonglere med chloroform end med ether :wink:

Kan det endeligt produkt uden yderligere forbehold bruges til deep pan pizza cooking? (*host nano host *)

hope you get it :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, det kan godt være det bare er mig der er dum (det siger mange hvertfald !!) men hvorfor vil du hellere lege med cloroform end ether?? Der er vist ikke nogle af dem der er at foretrække...

Desuden er cloroform nok npget mere besværligt at fremskaffe!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
unknown1, såvidt jeg ved så betyder urenhederne i ingredienserne så tidligt i bagningen ikke noget (eller ihvertfald en mindre del) for pizzaen og dens udseende til sidst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]