Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jan 2016 00:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 dec 2015 02:44
Indlæg: 10
har læst den meget lange tråd om kodein ekstraktion og tænkte på om man ikke kunne erstatte vandet med ethanol da magnesium oxiden ikke er opløseligt i dette? det kan godt være jeg tager helt fejl men det var bare en tanke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2016 19:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Så vidt jeg kan læse mig til på nettet, så kan etanol godt reagere med magnesiumoxiden, men de skrev noget om at der blev tilført en katalysator til blandingen, så jeg tvivler på at der sker noget ved det.

Jeg har prøvet og eksperimentere lidt med at fjerne acetylsalicylsyren med acetone, da det er meget opløseligt deri. Acetonen skal bare koge sammen med pillematerialet i 10-20 min under reflux, men husk og brug knastør acetone og glasvarer, da det mindste vand vil være noget bæ og få i.

Filtrér blandingen, og gentag evt. flere gange med frisk kogende acetone, for at få de sidste rester med ud. Nu burde der kun være magnesiumoxid og kodein.HCl tilbage, og da magnesiumoxid er næsten uopløseligt i vand, og kodein er godt opløseligt i vand, så vil det være det bedste valg som solvent, efter min egen mening ihvertfald.

Tilbage er der bare at inddampe vandet, eller etanolen.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2016 14:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Narkopolo skrev:
Så vidt jeg kan læse mig til på nettet, så kan etanol godt reagere med magnesiumoxiden, men de skrev noget om at der blev tilført en katalysator til blandingen, så jeg tvivler på at der sker noget ved det.

Jeg har prøvet og eksperimentere lidt med at fjerne acetylsalicylsyren med acetone, da det er meget opløseligt deri. Acetonen skal bare koge sammen med pillematerialet i 10-20 min under reflux, men husk og brug knastør acetone og glasvarer, da det mindste vand vil være noget bæ og få i.

Filtrér blandingen, og gentag evt. flere gange med frisk kogende acetone, for at få de sidste rester med ud. Nu burde der kun være magnesiumoxid og kodein.HCl tilbage, og da magnesiumoxid er næsten uopløseligt i vand, og kodein er godt opløseligt i vand, så vil det være det bedste valg som solvent, efter min egen mening ihvertfald.

Tilbage er der bare at inddampe vandet, eller etanolen.


Det lyder da som en af de letteste måder at ekstraktere kodein på. Kunne være man skulle investere i noget glasudstyr...

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2016 02:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Har du erfaring med at metoden virker? Er du sikker på at acetonen ikke også fjerner en stor del af kodeinen?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2016 03:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Har lavet et forsøg med det, men mine piller var blevet for gamle, så det blev noget værre gylle.
Ved ikke om kodein er opløseligt i acetone, men hvis man kan vaske MDMA, kokain og amfetamin med iskold tør acetone, så kan man vel også gøre det med kodein :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2016 03:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
En hurtig søgning på google viser, at hverken hydroklorid eller fosfat saltet er opløseligt i acetone, så det burde skam virke.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2016 13:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Køber en pakke kodimagnyler her på et tidspunkt, og så tester jeg om metoden er praktisk funktionel, og så skal jeg nok lave et writeup på det med fremgangsmåde osv.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2016 10:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
En ting der kunne komplicere ffremgangsmåden er, hvis magnesiumhydroxiden reagerer med kodeinsaltet og danner kodeinbase. Jeg kunne ikke lige finde opløseligheden af kodeinbase i vand, men jeg tænker at det i hvert fald ikke er nær så højt som phosphatsaltet.

/edit: Hvor er din signatur fra? Synes det minder mig om noget...

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2016 16:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Ja det kan jeg godt se ville gå hen og blive et problem måske.

Evt. kunne man jo opløse kodein+magnesiumoxid i vandet, og så basificere opløsningen, til ph 14, og så kunne man ekstrahere kodeinbasen med toluen, da jeg ikke vil tro at magnesiumoxid/hydroxid er opløseligt i toluen.

Så kan man enten gasse toluen fasen, eller lave en opløsning af 1ml 30% HCl i 100ml vand, og ekstrahere x antal gange med 5-10 ml af gangen, og så inddampe vandet, og tilbage burde der være kodein.HCl krystaller.

Skal som sagt nok teste fremgangsmåden, inden jeg siger 100p god for det.


Hvilken en af dem? ;)

Den første med at kemi er satme smart, har jeg selv fundet på. Den anden der er markeret med blå, var der en her på boardet der skrev i et indlæg, og så syntes jeg bare det var en genial sætning.
Marijuana cigaretten er jeg vidst kommet til at låne fra en andens signatur så vidt jeg husker.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2023 03:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 feb 2020 00:02
Indlæg: 1
Ved godt tråden er gammel nu, men vil gerne dele en vigtig information, til de af jer der har tænkt sig, at afprøve acetone-metoden til fjernelse af acetylsalicylsyre.

Kodein, begynder at nedbrydes ved ->32 °C. Så hvis man har tænkt sig, at refluxe med acetone, så bør man ikke bruge kogende acetone(kogepunkt: 56 °C).
Dette vil blot få kodeinen til at forsvinde, sådan formålet ved metoden anulleres helt. Istedet vil jeg forslå, at man f.eks bruger en varmemåtte, der ikke overstiger
30 °C som en varmekilde, også placerer beholderen(drikkeglas f.eks) med acetone-mixturen derpå i 20-30min, med et glas ovenpå igen, som låg, hvori man hælder
kold vand/is-vand i, sådan man opnår reflux-effekten med let tilgængelige redskaber(såfremt man ikke har adgang til reflux udstyr). Dog tvivler jeg på, at det er
nødvendigt med et kølende låg til reflux'en. Man kunne formentlig godt slippe afsted med et henkognings-glas(syltetøjsglas med tætsluttende gummipaknings låg)
til reflux'en ved den lave temp -<30 °C. Derudover er der blot tilbage, at filtrerer acetone mixturen igennem et kaffefilter, også smide
acetonen-vasken væk indeholdende acetylsalicylsyren, og beholde pulvermassen der er tilbage i kaffefilteret. Det kan anbefales, at refluxe 1-2 gange ekstra med acetone
for, at fjerne det sidste acetylsalicylsyre, der vil være tilbage(eks. reflux 2-3x 100ml acetone). Resultatet, vil herefter fordampningen af acetonen, være en pulver-mixtur, bestående
af magnesiumoxid, bindemidler, og kodein. indtager man mixturen som den er, vil man opnå diarre som sideeffekt, grundet magnesiumoxiden. Så det kan efterfølgende anbefales,
at opløse pulver-mixturen i lunken vand(-<30 °C) evt. placerer beholderen med mixturen ovenpå en varmemåtte, også omrører over flere omgange igennem 15-30min hvorefter
beholderen med mixturen stilles i en fryser i 30min til efterfølgende filtrering med dobbeltlag kaffefilter(gør filteret vådt med vand inden filtreringen for at undgå spild). Den filteret
væske indeholder nu holdesageligt kodein + en udbetydelig mængde magnesiumoxid, og bindemidler, som kan indtages som den er, og/eller man kan gennemgå en langsommelig
fordampningsprocess af vandet, ovenpå en varmemåtte, hvorefter man vil have tørt kodein pulver tilbage, indeholdende en ubetydelig mængde "affald", som kan indtages for den
rekreative effekt, kodein kan give, uden frygten for toilet renderi :wink: .

Genial ide, med acetone refluxen ellers, @Narkopolo. Lige bortset fra det med temperaturen der nedbryder kodeinen(bitter erfaring :( ). Dog er jeg ikke 100% sikker på om min omskrevet
reflux metode vil virke, da jeg ikke har haft afprøvet den, eller ved om kodein er opløseligt i acetone(?). Men det fjerner ihvertfald en masse acetylsalicylsyre det er jeg 100% sikker på.
så det er helt sikkert et forsøg værd, at afprøve, evt. med en mindre mængde kodimagnyler, så der ikke går for meget til spilde såfremt det skulle fejle. Uanset hvad så fjerner acetonen
ihvertfald det farlige element fra tabletterne(acetylsalicylsyren) i en så betydelig grad, at det tilbageværende produkt vil være harmløst foruden kodeinens helbredsmæssige sideeffekt
selvfølgelig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team