Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2021 15:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Hej,

Får man mere for pengene hvis man køber f.eks. Prince 100 i forhold til almindelige Prince cigaretter?
Det har intet med at riste at gøre, det er mit forsøg på at få mest for pengene, nu hvor de har sat priserne i vejret.

Min "ide" er at købe de lange, og så klippe lidt af filteret af. Men er der mere nikotin i de lange, eller "fordeler" man den samme mængde nikotin over en længere cigaret i de lange ?

Pointen er ganske simpelt, om der er noget at spare?
Jeg ved godt at de lange typisk er 50 øre dyrere pr pakke, men jeg tænker at det hurtigt er vundet ind, i og med at de er en hel del længere og at jeg så klipper lidt af filteret af. Men som skrevet, kun hvis der også er mere nikotin i de lange.

Jeg håber at der er en eller flere der kan hjælpe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2021 16:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Hej

De ved ikke selv hvad nikotin indholdet er helt præcist, det er derfor det ikke står på pakken mere. Det er dog formentligt det samme tobak i lang og kort. Nikotin plejede at blive målt efter filter, så lad være at klip i det, hvis du ikke vil have dem stærkere.

Så ja, du får mere for pengene ved lang, en god del.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2021 19:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Fritzie skrev:
Hej

De ved ikke selv hvad nikotin indholdet er helt præcist, det er derfor det ikke står på pakken mere. Det er dog formentligt det samme tobak i lang og kort. Nikotin plejede at blive målt efter filter, så lad være at klip i det, hvis du ikke vil have dem stærkere.

Så ja, du får mere for pengene ved lang, en god del.


Tak for dit svar.
Jeg vil have mest muligt for pengene, så derfor klipper jeg noget af filteret af. Så bliver de stærkere og jeg ryger færre cigaretter.
Det er rigtig godt at vide at jeg får mere for pengene i de lange. Jeg vidste ikke om de havde en metode, til kun at tilføre den samme mængde nikotin. Men som du skriver er det den samme tobak, så man får til sammenligning mere tobak og nikotin.

Endnu engang mange tak for dit svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2021 20:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Nu har jeg så lige erfaret, at man kun kan få de lange 100 i hård box, og så koster de 59 kr. Altså er de 4 kr dyrere end prince kort i blød pakning der koster 55kr.
Så er spørgsmålet om man sparer noget, når de lange koster 4kr mere pr pakke ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2021 23:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Mener jeg engang regnede ud, at man få 5 ekstra smøger, når man køber 100's - men det er længe siden - Prøv at vej tobaksmængden i en lang og en kort, gang med 20 - så burde du have et svar =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2021 13:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Men har du behov for mere smøg, efter du har røget en almindelig?
Altså man kan jo oftest også få 1.5 liter cola billigere, end en man kan få en lille på 0.5 liter, men har du altid behov for den ekstra liter cola?

Hvis ikke du nyder de ekstra sug per smøg, så har du jo reelt ikke sparet noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2021 15:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
personligt ryger jeg altid lange smøger, når jeg er på stimulanser. Hvis jeg alligevel kæderyger nonstop, kan jeg ligeså godt få den smule ekstra ud af det.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2021 15:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Dengang jeg spekulerede i det, stod dagene på grydemix fra morgenstunden =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2021 19:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Gå efter de lange


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2021 07:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Mange tak for alle Jeres svar :D .

Det er skønt at der stort set altid er en eller flere hjælpsomme sjæle.

God pointe med at veje dem, og fedt at man får ca. 5 ekstra smøger pr pakke. Så er de 4 ekstra kroner vundet rigeligt ind.

Jeg forstår godt ideen med at man ikke nødvendigvis har behov for det ekstra, blot fordi det er billigt. Men jeg har skåret mit forbrug voldsomt ned, og den motiverende faktor er penge. Så jo længere jeg kan strække den, før næste smøg, jo mere har jeg vundet. Derfor de lange.

Jeg har såmænd godt råd til at kæderyge som før, men hvis jeg kan spare 25-30.000 kr om året, så går der lidt sport i det.

Jeg går efter de lange.

Med venlig hilsen

Bamsefar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2021 20:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Opdatering:

Efter at have røget de lange Prince(Prince 100), har jeg erfaret at de ganske enkelt ikke føles lige så stærke som de korte.
Så jeg er tilbage på de korte Prince.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2021 01:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Bamsefar2 skrev:
Opdatering:

Efter at have røget de lange Prince(Prince 100), har jeg erfaret at de ganske enkelt ikke føles lige så stærke som de korte.
Så jeg er tilbage på de korte Prince.


Filteret er vel også tilsvarende længere, er det ikke? Husker muligvis forkert. Men umiddelbart tænker jeg, at et længere filter formår at dæmpe effekten.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team