Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Hej psy.dk :D

Når man renser et produkt med acetone, hvordan forgår det så helt præcist og hvilke produkter kan man rense(eller hvilke kriterier skal produktet besidde)? Er der et spild af det rene produkt under rensningen og hvor stort er det? :)

Engang i næste uge får jeg mdma hjem i hvad jeg altid har vurderet til at været på krystalform, men det har haft et rødligt skær. Vil jeg kunne udføre en såkaldt acetone vask på dette, for at finde en renhedsprocent?

Jeg får også 2cb hjem, vil man kunne lave en rensning af dette, igen med det formål at finde ud af hvor rent det er?

Håber i kan oplyse mig omkring dette.

Mvh Bjerr3 :peace:

Medlem
Brugeravatar

Lige et bonus spørgsmål omkring MDMA. Hvor lang tid kan man have sådan noget liggende? Er det bedste at komme det i en fryser hvis vi snakker ½-1 år? :)

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for dit svar! Det hjalp mig meget ;D

Men hvad så med alle de rosende ord man hører om acetonevask? Hvis man bruger acetone, kan det så fjerne nogle urenheder eller fungerer det bare ikke med mdma?

Mvh Bjerr3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tror mest acetone bruges til urteekstraktioner

Admin
Brugeravatar

Hej psy.dk :D

Når man renser et produkt med acetone, hvordan forgår det så helt præcist og hvilke produkter kan man rense(eller hvilke kriterier skal produktet besidde)? Er der et spild af det rene produkt under rensningen og hvor stort er det? :)

Engang i næste uge får jeg mdma hjem i hvad jeg altid har vurderet til at været på krystalform, men det har haft et rødligt skær. Vil jeg kunne udføre en såkaldt acetone vask på dette, for at finde en renhedsprocent?

Jeg får også 2cb hjem, vil man kunne lave en rensning af dette, igen med det formål at finde ud af hvor rent det er?

Håber i kan oplyse mig omkring dette.

Mvh Bjerr3 :peace:

Ideen er, at et salt af mdma (f.eks. mdma hydrochlorid) er ringe opløseligt i acetone. Urenhederne er så åbenbart opløselige i acetone og skylles med ud gennem filteret. Mdma saltet er meget opløseligt i vand og opløseligheden i acetone stiger med temperaturen. Det er derfor, der skal bruges iskold og tør acetone.
Man kan ikke bestemme renheden af et stof udfra en acetonevask. Mdma saltet vil nok ikke være det eneste stof i blandingen, som er uopløseligt i acetone. Jeg ved ikke, om man kan rense 2c-b på den måde. Men det meste 2c-b i dk er så rent, at det er overkill imo.

psylover skrev:
hey en syre-base ekstraktion er det eneste der kan garantere et rent produkt med hensyn til opbevaring kan det opbevares ved stuetemperatur kan det holde i flere tusinde år da det er et meget stabilt molekyle
håber at det hjælpe

peace out

psylover

En syre-base ekstraktion kan ikke garantere et rent produkt. Alle andre aminer kommer med i en a/b ekstraktion plus en masse, som har lige opløselighed i vand og upolære solventer. De bedste måder at gøre et stof meget rent derhjemme er enten ved en omkrystallisering eller ved at gøre det til freebase og destillere det. Jeg ville nok vælge en omkrystallisering, da det kræver en vakuumpumpe, hvis det skal destilleres. Med det sagt ville en a/b ekstraktion nok gøre det meget renere end en acetonevask.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Okay, nu er jeg med. Tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En acetonevask vil i hvert fald ikke gøre dit MDMA ringere, tværtimod. Hvor mange urenheder, det tager, kan man ikke vid. Det kan være lige fra ingenting til meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]