Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey,

Jeg ville lave mig lidt kodein til at flade ud på, men har desværre kun 9 tilbage af dem på 70 mg. Til gengæld har jeg 200 af de ikke-stoppende, så overvejer at tage 16 af dem og bruge sammen med de andre 9, så jeg får et ekstrakt på 25 piller. Nu er jeg så bare ikke helt sikker, jeg har nemlig aldrig lavet ekstrakt ud af de ikke-stoppende. Hvis man bruger de 0,75g der anbefales pr pille, er der så nogen mærkbar forskel? Bliver alt ASA og magnesiumoxid fjernet helt (eller lige så meget som ved de normale kodimagnyler på 70 mg)?

Er der nogen der har prøvet at lave ekstrakt på de ikke-stoppende, og kan komme med erfaring?

På forhånd tak

PS jeg har kigget sticky tråden igennem, og der er ikke noget konkret svar på mit spørgsmål

Medlem

og en helt anden ting, nu har jeg ekstraheret et par gange efterhånden. har aldrig taget højde for vandets temperatur, tænker på om den har noget at sige?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Magnesiumoxid reagerer med citronsyren og bliver til magnesiumcitrat. Dette fjernes IKKE fra opløsningen, uanset hvilke piller du bruger. Men alt acetylsalicylsyren udfældes, når blot pH kommer ned på ca 3,5.

Pointen med at bruge de ikke ikke-stoppende er at man dermed indtager mindre magnesium, og forhåbentlig af den grund undgår diarré.

Medlem

okay, den med magnesiumoxiden var jeg ikke klar over, så faldt nogle ting på plads.

Mht. til vandets temperatur, jeg fik rørt kraftigt rundt og holdt godt om glasset, så væsken blev helt lunken. Normalt plejer jeg at bruge forholdsvis koldt vand, så er lidt bekymret, da det jo på engelsk kaldes en COLD water extraction, men ASAen er altså helt ude, ligegyldigt temperatur, så længe væsken er tilpas sur?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan roligt drikke det. Dette er ikke en koldtvandsekstraktion, da syren sikrer tilstrækkelig udfældning selv i lunkent vand.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Jeg har også altid brugt koldt vand, men tror at reaktionen udløser varmere temperatur, er der noget belæg for min påstand?

Medlem

Okay, tak for svar йети

ANA: Jeg aner intet om det, men det slog mig også i dag. Jeg havde rørt rundt i det som jeg plejer, efterlod det så i 2-3 minutter hvor jeg hentede glas og kaffefilter, og da jeg kom tilbage var glasset med indhold i altså direkte varmt, og det vand jeg brugte vil jeg ikke engang kalde lunkent. Det er ikke noget jeg har lagt mærke til før, da jeg som regel filtrere lige efter omrøring. Tænkte så bare at jeg må ha holdt godt fast i det, men hvis du har været ude for det samme, kan det være der er noget om snakken?

Måske nogle af boardets kemi-nørder har et svar...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]