Jeg har faktisk tænkt på at skifte mit emne til prævention af daterape da det, som du nævner, er mere udbredt, så indikatoren skal nu reagere med de stoffer, der typisk bliver brugt i tilfælde af daterape.
Det er en alkoholisk drink, der skal testes for stoffet. Indikationen af stoffets tilstedeværelse skal være et farveskift. Indikatoren må gerne være sundhedsfarlig, men det vil være perfekt hvis det er OK at indtage små mængder af det ad gangen og indikatoren er så følsom at en normal dosis (i tilfælde af daterape) af stoffet kan skabe et mærktbart farveskift i en +300mL drink.
Den idéelle indikator vil være en, som kan indtages i store mængder før det bliver usundt, og farveskiftet vil finde sted i det ultraviolette spektrum, da det så vil være muligt at spotte farveskiftet i alle drinks uanset deres farve (undtagen hvide går jeg ud fra)
Som sagt, det er OK hvis indikatoren er sundhedsfarlig; så må jeg udvikle en anordning der allerede indeholder indikatoren og også kan suge en prøve af drinken op. Noget der ligner en pipette, der kun kan suge og ikke tømmes, ville være perfekt.
Ølbrikken er en super fed idé - bare jeg selv havde fundet på den.
EDIT: Det lader til, at Flunitrazepam/Rohypnol er det mest udbredte date rape drug, så indikatoren skal reagere med dette.
Og tak for hjælpen, som jeg har fået indtil nu.