Hvis man havde tilladelse, ville det mest oplagte nok være at kondensere Piperonal med EtNO[sub]2[/sub] og Et[sub]3[/sub]N til 1-(3,4-methylenedioxybenzenyl)-2-nitropropan-1-ol, og derefter reducere med Zn/HCl til beta-hydroxy-3,4-methylendioxyamfetamin, oxidere med KMnO[sub]4[/sub] / CrO[sub]3[/sub] eller noget andet passende til MDCAT (3,4-Methylendioxycathinon).
Derefter vil en mono-methylering af aminet a la Shulgin (MDA -> MDMA) måske virke.
Bare sur røv at Piperonal (3,4-Methylendioxybenzaldehyd) er på den røde liste, illegalt at besidde, og dermed out of reach... Ellers andet du vil vide?

Det skal lige nævnes, at den her syntese er noget jeg selv lige har fundet på, så jeg skal ikke kunne sige om den i praksis ville virke.
Idé #2:
3,4-Methylendioxypropiophenon bromeres med Br[sub]2[/sub] eller NBS (n-Bromosuccinimid) til alpha-Bromo-3,4-Methylendioxypropiophenon, som derefter refluxes med MeNH[sub]2[/sub] til Methylon.
Men startmaterialet er ikke kommercielt tilgængeligt, og jeg har ingen forslag til en syntese af det.
Spørgsmål: Samler du på synteser, eller tror du selv at du engang ude i fremtiden vil være i stand til at syntetisere det?
Det kræver trods alt lidt mere end et køkken og et piskeris.
Personligt kan jeg kun det teoretiske, jeg tvivler på at jeg praktisk ville kunne udføre en så omfattende syntese, selvom jeg havde rene reagenser og et kvalificeret laboratorie.
Jeg vil anbefale dig at studere noget kemi.
Start med Fysik/Kemi C på VUC/HF, derefter Kemi B, så er du allerede godt kørende.
Af litteratur kan jeg især anbefale:
Carey - Organic Chemistry
McMurry - Organic Chemistry
Morrison & Boyd - Organic Chemistry
Vogel er nok heller ikke helt dum at have!

Visias skrev:
Jeg tror ikke at der findes nogen nedskrevet syntese på MDMCAT/Methylone da det er et forholdsvis ukendt stof.
Selvfølgeligt findes der da en publiceret syntese af Methylon (fat nu at på dansk hedder det et keton, og ikke et "ketone" som på engelsk).
Om det er Shulgin eller Nichols der har syntetiseret det, kan jeg ikke huske, men jeg ved at Shulgin har publiceret et par Methylon-farmakologi journaler.