Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 13:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Tænkte på om nogen kan forklare kemien bag oprensning ved brug af acetone. Hvorfor har acetone den oprensende effekt på amf. Vil gerne vide ca. hvor rent man kan regne med det stof man står tilbage med er.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Amfetamin er kun meget lidt opløseligt i acetone. Mange af urenhederne fra produktionen er derimod acetoneopløselige. Ved at vaske amfetaminen i acetone så opløses urenhederne, mens den eftertragtede substans, amfetamin, ligger på bunden. Filtrér og gem krystallerne.

Renheden af det acetonevaskede produkt kommer især an på renheden af det udkrystalliserede amfetamin. Hvis der er gitterfejl i amfetaminkrystallen i form af andre molekyler, så vil slutproduktet blive mere urent, end hvis krystallen kun bestod af amfetamin.

Hvis dine krystaller udelukkende består af amfetamin, så kan du vaske den vedhæftede forurening væk, så resultatet nærmer sig 100% renhed, men det er nok mere realistisk at satse på en 80-90% renhed, hvis udgangsmaterialet har været af bare en nogenlunde kvalitet.

Titel:
Junior medlem

Har overvejet en ting. Acetone fjerner nok ikke alle urenheder. Nogen af de ting amfen er cuttet med er jo uopløselige i vand. Og amf er jo netop let opløseligt i vand. Så gad vide om det kunne lade sig gøre at komme stoffet i vand, og filtrere eventuelle urenheder fra, og derefter inddampe resten?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan du sagtens!

Meget amfetamin er cuttet med kreatin, som absolut ikke er vandopløseligt... det er supernemt at opløse sit stash i vand, sætte lidt vat i en tragt, filtrere det, og hælde lidt ekstra vand gennem, for at få det sidste ud der evt. skulle sidde i vattet. (Kaffefiltre suger for meget væske)

Derefter kan man så inddampe sit stash, og når det så er knastørt, kan man så gå videre med at "vaske" sit narko med acetone.

Acetone er et excellent opløsningsmiddel - det opløser stort set alt, bare ikke lige de fleste "populære" amin-salte, som f.eks. amfetamin-sulfat.

Titel:
Junior medlem

Kom til at tænke på, hvorfor er det at acetonen skal være "iskold" når man renser?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jo koldere en væske er, jo mindre af et givent stof kan der opløses i det. Amfetamin er ikke 100 % uopløseligt, bare tungt opløseligt, og ved at bruge iskold acetone nedsætter du den mængde amfetamin, der uundgåeligt vil blive skyllet med ud.

Affaldsstofferne er let/meget let opløselige, og disse kan derfor stadig opløses i acetonen selvom den er iskold.

Titel:
Junior medlem

Dvs. at hvis jeg har 100 g. cuttet amf så kan jeg rense det til 80-90 % rent amf? men hvor meget for jeg så ud af de 100 ? og hvordan gør man helt præcis ? :D

Tak på forhånd !

Titel:
In our memories
Brugeravatar

goahead8520 skrev:
men hvor meget for jeg så ud af de 100 ?

Det kommer sgu an på hvor meget det er cuttet! :P

Titel:
Junior medlem

ja okay :D

men jeg forstår det på den måde at jeg smider amfen i et kaffefilter også hælder acetonen(iskold?) ca 20-30 ml oveni? er det korrekt ?

er egentlig lidt ligeglad hvor meget der kommer ud af det bare det bliver meget rent.!

goahead8520 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Læs dette topic: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=7822

Der er meget vigtigt at du tørrer dit amfetamin ved lav temperatur i ovnen først (50 grader varmluft, f.eks.)
Det skal være knastørt pulver, før du giver dig i kast med en oprensning.

Og bare rolig, der er intet af dit amf der fordamper, det er udelukkende vand.

Titel:
Junior medlem

jeg har læst det topic, men syntes de snakker mere om noget ipa rensning hvad det så end er :D

så jeg skal kaste det i ovnen ved 40-50 grader indtil det er knast-tørt.?
også smide det i et kaffe filter og smide hvor meget iskold acetone oveni de 100 G ? også det der bliver i filteret er amfen og det der ryger ud er affaldstoffer ?

ved godt jeg spørg dumt.! men gider sQ ikke smadrer hele loret :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvis du vil undgå at spørge dumt, så læser du alt hvad der står i det andet topic, for der er svarene på stort set alle dine spørgsmål.

Og nej, medmindre du amfetamin er u-cuttet, så slippet du ikke uden om at omkrystallisere i IPA.

...Er det forøvrigt specielt smart at skrive på et offentligt webboard, at man ligger inde med 100 gr. amfetamin, som mig bekendt vil blive dømt efter §191 (den "hårde" narkolov)?

Titel:
Junior medlem

det er heller ikke noget jeg ligger inde med ! spørg bare om det kan lade sig gøre, og tror du selv jeg ville have 100 g amf. liggende derhjemme? det er aligevel lidt for dumt?
er pointen med dette forum ikke at man kan få svar på sådan nogle ting?

hvad er ipa`??

Titel:
In our memories
Brugeravatar

goahead8520 skrev:
hvad er ipa`??

Det står også i det førnævnte topic! :roll:

Lad være med at forvente flere svar fra min side, før du laver dit eget hjemmearbejde... vi er ikke online-support for dovne narkomaner!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]