http://www2.slagelse-gym.dk/web/hy/paed ... _final.docthe er vist lidt nemmere at arbejde med ifm extraktion !
hcl gasning skal sjælent være helt tør !
Det er rigeligt med vaskmaskine salt + h2so4(konc.) og evt en lille skvat hcl(konc.) oven på saltet før man går igang, det gøre det lidt nemmer at styre, dvs. det bliver lidt mere jævnt.
ingen varme !!
Prometheus metode mht tørring virker fint men kan være lidt omstændig
som TT beskriver SKAL xylenen være tør, ellers bliver det noget være sovs det sætter sig om mundningen på glasrøret i suppen ( alså det der løber hcl gas ud af )
jeg ville nok vælge bare at tage lidt surt vand meget lidt og ryste dit xylen op med tappe vandet af, der efter lidt mere og lidt mere og så bare inddampe vandet. da du meget hurtigt laver produktet for surt.
Hvis du laver mange gasninger kan du også vælge at gasse et par liter æther, der kan sagtens være 8-10mol hcl i så har du det lige ved hånden i fremtiden og slipper for at sætte hcl udstyret op, behøver blodt at smide et skvat hcl/ether i xylenen og filtrere.
Det lyder helt vildt at gasse i 1½ time med mindre du har 10kg koffin !!!
det burde ikke tage mere end et minut for 5-10 gram +-.
jeg tror personligt ikke du meget koffein i blandingen, prøv igen !
Hvad med smeltepunkt og fordampnings punkt for koffein tænker her på de 10min ved 110 grader uden at vide det med sikkerhed.
Jeg har hørt at pusherne meget bruger det til at cutte brun heroin med da det "løber" nemt på sølvpapiret. det kunne jo tyde på lav fordampnings punkt.