Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jun 2024 06:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 okt 2003 23:10 
Hejsa
Jeg er en ung gut som har brug for lidt hjælp (HR) Jeg har ´gennem årene brugt en del amfetamin, men har holdt en lang pause. Lige nu får jeg SSRI af min læge, og vil i den forbindelse høre om det ville være en dårlig ide at tage lidt amf på en kommende bytur? Om det évt er farligt.
Håber i kan hjælpe mig

Thanks dudes


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 24 okt 2003 18:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Hvis du går og er depri og tilmed får lykkepiller ville jeg, hvis jeg var dig, holde mig fra amfetamin


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 24 okt 2003 19:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
AoD har ret. Stoffer og depression går ikke så godt sammen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 25 okt 2003 15:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Neurokemisk set har du ikke godt af at tage SSRI'er og amfetamin samtidig


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 25 okt 2003 16:50 
ok, men hvad så men noget mdma?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 25 okt 2003 20:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
www.dancesafe.org/slideshow/ er der et rigtig godt slideshow som viser, hvordan MDMA virker og derudover forklare så det er til at forstå, hvorfor SSRI'er formindsker effekten af MDMA.

SSRI'er gør så din MDMA ikke rigtigt gir nogen virkning...


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 25 okt 2003 20:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af AoD:
Neurokemisk set har du ikke godt af at tage SSRI'er og amfetamin samtidig<HR></BLOCKQUOTE>

Kan du forklare mig det med lidt flere detaljer? Jeg vil gerne vide mere om lige netop dén kombi. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 25 okt 2003 20:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Selvfølgelig kan jeg det - det har været diskuteret herinde nogle gange før (søg [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]), men det bliver i morgen - nu skal jeg til fæst - hav en god lørdag


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 okt 2003 00:53 
Medicinen er ikke for depression. Jeg ved godt at det umiddelbart ikke lyder som en god ide, men jeg ville høre om det rent kemisk ville være en dårlig kombo. Da jeg har tænkt mig at gøre det.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 okt 2003 16:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Child - jeg ser nu at jeg har set forkert - troede du spurgte om mdma.

Nå, men altså jeg vil forsvare min udtalelse med: altså man tager SSRI'er for at rette op på kemiske fejl i serotonin-systemet (typisk for lidt serotonin?) og så lyder det uforsvarligt at tage amfetamin, som også påvirker serotonin-systemet


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 okt 2003 18:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Jeg kan ikke umidelbart se noget galt i denne kombination... (?)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 15:15 
Er der ikke nogen herindefra som har nogle erfaringer på netop dette område? Begge dele er jo temmelig udbredte [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 15:38 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af <Smoke>:
Er der ikke nogen herindefra som har nogle erfaringer på netop dette område? Begge dele er jo temmelig udbredte [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis du har tænkt at mixe med Amfetamin og ikke MDMA hvorfor så ikke bruge en SDRI istedet for en SSRI ?

Og så eventuelt pre-loade og post-loade med levodopa

Det ville give meget mere mening

[ 27 Oktober 2003: Besked ændret af: Astral ]


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 15:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Manden får ordineret SSRI'er af sin læge. Og man får som regel ikke lykkepiller, hvis der ikke er noget galt. Men altså. Det er ikke nødvendigvis farligt, men før jeg ved, hvorfor du tager SSRI'er (Angst? Spiseforstyrrelser?), må jeg - af personlig erfaring - på det kraftigste anbefale dig at holde dig væk fra stoffer. Især hvis du lider af angst(anfald).


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 16:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
AoD: Amfetamin påvirker primært dopamin-systemet, ikke serotonin-systemet. Så rent neurokemisk er der ikke den store fare ved at blande det med SSRI'er. Faren ved det ligger i det understående.

Astral: Jeg må holde med Jonas X i denne sag. Mange af de tilstande som behandles med SSRI'er, er ikke ligefrem smarte at blande med amfetamin-indtagelse. Amfetamin er kendt som både depressions- og angstfremkaldende, så det er ikke noget man skal eksperimentere med, hvis man er psykisk ustabil.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 17:09 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
AoD: Amfetamin påvirker primært dopamin-systemet, ikke serotonin-systemet. Så rent neurokemisk er der ikke den store fare ved at blande det med SSRI'er. Faren ved det ligger i det understående.

Astral: Jeg må holde med Jonas X i denne sag. Mange af de tilstande som behandles med SSRI'er, er ikke ligefrem smarte at blande med amfetamin-indtagelse. Amfetamin er kendt som både depressions- og angstfremkaldende, så det er ikke noget man skal eksperimentere med, hvis man er psykisk ustabil.
<HR></BLOCKQUOTE>

Isdet for at lege bussemænd så lad manden selv tage et ansvar, jeg forklarer blot HR, ikke fy fy skamme det må du ikke, det overlader jeg til myndighederne (og dig
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] )

Hvorfor tror du lige jeg anbefalede ham at bruge SDRI frem for SSRI og at loade med levodopa [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Desuden har jeg et spørgsmål til vedkommende, hvilken SSRI bruger du?

Der findes ihvertfald mindst en som os kan tages sammen med SDRI uden at de interaktere negativt iforhold til hinanden


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 17:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Astral:
Isdet for at lege bussemænd så lad manden selv tage et ansvar, jeg forklarer blot HR, ikke fy fy skamme det må du ikke, det overlader jeg til myndighederne (og dig
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] )

Hvorfor tror du lige jeg anbefalede ham at bruge SDRI frem for SSRI og at loade med levodopa [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Desuden har jeg et spørgsmål til vedkommende, hvilken SSRI bruger du?

Der findes ihvertfald mindst en som os kan tages sammen med SDRI uden at de interaktere negativt iforhold til hinanden
<HR></BLOCKQUOTE>

Nu skal du høre her, smarte. Jeg ved ikke, hvad din landsbytosselæge plejer at udskrive SSRI'er til, men her omkring bliver de ikke udskrevet med henblik på at preloade i forbindelse med indtagelse af amfetamin. Det er flot, at du i din store, ædle HR ikke engang tager stilling - eller viser synderlig interesse for grunden - til at personen her tager SSRI'er. Og der er ingen her, der leger fy-fy skamme. Hvis Smoke har lyst til at tage amfetamin trods en eventuel psykisk ustabilitet - så fred være med det, det er der ikke nogen, der gider blande sig i. Men det skal fandeme ikke gøre nogen mindre berettiget til at påpege, at det rent faktisk kan have ganske alvorlige konsekvenser for hans mentale helbred!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 22:00 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Jonas X:
Nu skal du høre her, smarte. Jeg ved ikke, hvad din landsbytosselæge plejer at udskrive SSRI'er til, men her omkring bliver de ikke udskrevet med henblik på at preloade i forbindelse med indtagelse af amfetamin. Det er flot, at du i din store, ædle HR ikke engang tager stilling - eller viser synderlig interesse for grunden - til at personen her tager SSRI'er. Og der er ingen her, der leger fy-fy skamme. Hvis Smoke har lyst til at tage amfetamin trods en eventuel psykisk ustabilitet - så fred være med det, det er der ikke nogen, der gider blande sig i. Men det skal fandeme ikke gøre nogen mindre berettiget til at påpege, at det rent faktisk kan have ganske alvorlige konsekvenser for hans mentale helbred!<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg skrev ikke at han sq pre-loade med SSRI, men derimod med levodopa som er en non-essentiel aminosyre og pre-cursor til Dopamin og så foreslog jeg ham at benyte en selectiv mao-B som hæmmer for nedbrydelsen af Dopamin, for derved at beskytte Dopaminen mest muligt for skader


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 22:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Astral:
Jeg skrev ikke at han sq pre-loade med SSRI, men derimod med levodopa som er en non-essentiel aminosyre og pre-cursor til Dopamin og så foreslog jeg ham at benyte en selectiv mao-B som hæmmer for nedbrydelsen af Dopamin, for derved at beskytte Dopaminen mest muligt for skader<HR></BLOCKQUOTE>

Astral, læs lige hvad vi skriver. Det at han har fået en SSRI ordineret af lægen kunne jo tyde på at der er andre ting som taler imod at han indtager amfetamin. Og så er det altså ligegyldigt om han tager L-Dopa eller ej, en ustabil psykisk tilstand er altid en god grund til at holde sig langt væk fra amf.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 okt 2003 22:43 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
Astral, læs lige hvad vi skriver. Det at han har fået en SSRI ordineret af lægen kunne jo tyde på at der er andre ting som taler imod at han indtager amfetamin. Og så er det altså ligegyldigt om han tager L-Dopa eller ej, en ustabil psykisk tilstand er altid en god grund til at holde sig langt væk fra amf.<HR></BLOCKQUOTE>

Jamen det er der jo delte meninger om, før i tiden ordinerede man Amfetamin til folk med psykiske lidelser, Ritalin til Damp børn og også et produkt idag som bliver metaboliseret til Amf og Meth i kroppen, imod depression... Så det er faktisk ikke helt rigtigt det du siger...

Jeg siger ikke om det er godt eller ej...

Personligt vil jeg give dig ret, men jeg siger bare at der er forskelige holdninger omkring det, så det må være op til den enkelte hva han synes...

[ 27 Oktober 2003: Besked ændret af: Astral ]


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team