Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 mar 2022 01:40 
Hej.
Efter en operation har jeg brugt tramadol hver dag i 26 dage sammenlagt - med en daglig dosis på 400mg. Jeg vil gerne stoppe nu, men frygter det lidt da tramadol jo er et lidt atypisk opiod der også har serotonin aktivitet. Jeg har tidligere taget tramadol i 6-7 dage i træk hvor jeg blev forfærdelig deprimeret da jeg stoppede abrupt. Jeg vil helst undgå dette og har derfor besluttet mig for at skære langsomt ned .
Jeg har lavet denne plan indtil videre. Jeg ved at den er lidt langtrukken, men hensigten er at minimere alle abstinenser mest muligt, for at undgå depression og for at kunne varetage mit arbejde mest optimalt. Hvad tænker i om denne udtrapningsplan?

Dag 1: 100mg
Dag 2: 100mg
Dag 3: 75mg
Dag 4: 75 mg
Dag 5: 50 mg
Dag 6: 50 mg
Dag 7: 50 mg
Dag 8: 50 mg
Dag 9: 37,5 mg
Dag 10: 37,5 mg
Dag 11: 25 mg
Dag 12: 25 mg
Dag 13: 25 mg
Dag 14: 17,5 mg
Dag 15: 12,5 mg
Dag 16: 12,5 mg
Dag 17: 12,5 mg
Dag 18: 6 mg
Dag 19: 6 mg
Dag 20: 6 mg
Dag 21: 3 mg eller 0.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 18 mar 2022 12:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Er det depot eller alm du har tilgang til?
Jeg tænker til sidst istedet for at gå helt lavt i dosis så heller hold den lidt højere måske 25 men så spring en dag over lidt tid også to dage over også slut, men self kun en ide ku os være 12,5 mg

Har aldrig forsøgt mig på at trappe helt ud men nogle gange er jeg gået fra 200 til 100 mg om dagen og det kan mærkes mest på svimmelhed går over efter 2-3 uger.
Jeg får depot
Har prøvet et par gange på det direkte stop det er noget lort mht søvn og aldrig blevet mere end til forsøget, men jeg har også fået dem i en del år.
Held og lykke med det og hold os gerne opdateret både for din egen skyld, men os for andre som vil kunne finde inspiration og viden.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 18 mar 2022 15:00 
Hej.

Tak for dit svar. Jeg vil overveje at gøre som du foreslog, og holde den sidste dosis på enten 25 eller 12,5 og så springe en enkelt dag over og næste gang evt. to dage.
Det er instant release jeg har adgang til. Jeg har tidligere brugt tramadol rekreationelt ca. 7 dage i træk, og der fik jeg det rigtig skidt ved ophør - sammenlignet med de withdrawals jeg har oplevet ved andre opioder var det en del slemmere. Jeg synes tramadol er en af de hårde. Derfor tænkte jeg også at jeg ville gøre det så blidt som muligt. Jeg har læst om folk som har brugt tramadol i langt højere doser end mig og i flere år, og som har haft held med at trappe langsomt ned og næsten helt undgå abstinenser. I de tilfælde skulle dosisjusteringen dog foregå i et lidt langsommere tempo . Det kræver selvfølgelig at man har lidt disciplin og kan have sit "narko" tilgængeligt uden at tage af det.

Som yderligere kommentar til min nedtrapningsplan, så har jeg også tænkt mig at høj dosere vitamin-c/askorbinsyre , da det hjælper på opioid-abstinenser. F.eks. tage 2 gram vitamin c, hver anden time i løbet af hele dagen (man kan få det i bulk) Derudover spise en masse mad med tryptofan, da det hjælper kroppen med at danne serotonin. Og til sidst starte op med panax ginseng for at balance kroppen helt ud (søg på panax ginseng + serotonin og noradrenaline)


Top
  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team