Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: overdosis?
Indlæg: 26 nov 2020 00:02 
har taget en del opioider gennem mit liv, og har altid kunnet styre det.
Var egentlig bare interesseret i at vide, hvor meget der skal til, før det kan blive farligt. Jeg mener, at noget som tramadol ikke er ligeså stærkt om eks. ocy eller morfin, så det vil self varierer.
Jeg står i den situation at jeg har 3 piller af 80 mg hver, og jeg har før været oppe på meget høje doser oxy, men at tage eks. alle 3 piller være noget som er farligt selvom jeg tidligere ikke har haft problemer med det, men det er self også et par år siden.
håber mit indlæg er til at forstå

ekstra: hvad ville ske, hvis jeg kom til at tage for meget, og hvad gør man lige i sådan en situation? ved selv at det kan være farligt at tage noget andet beroligende, ex xanax, da det kan forstærke virkningen og forværre situatioonen


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 nov 2020 01:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder som din tolerance er rimelig væk - hvis ja så ville jeg starte med at knuse 1 pille lave 8 streger sniffe 1 max 2 af dem og vente 30-60 min før redosering nok nærmere 60 min.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 nov 2020 22:46 
Der findes en gruppe der jævnligt laver naltrexonekurser (naltrexone bruges til at stoppe en opiat OD med) rundt omkring i landet. De har reklameret på facebook med eventsne der er gratis. Det tager vidst tyve minutter at gå igennem sådan et kursus og der følger en næsespray med. Prøv at google anti-OD Danmark, de hedder vidst noget i den stil. Eller spørg om kurset i et fixerum.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 09 dec 2020 17:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
http://www.antidote.dk/ hedder dem gæst snakker om! Nok en af de sejeste organisationer i forbindelse med rusmidler i DK.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 09 dec 2020 18:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
HAR DU TOLERANCE LIGE NU? Hvis ikke, så lad være med at tro du har samme tolerance som tidligere!! Det er den fejltagelse de fleste ryger på!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 09 dec 2020 21:48 
Jeg er trådstarter:

Jeg startede med at dele en pille op i 8 streger, men kom meget hurtigt til at tage lidt for meget.
Jeg har haft en meget høj tolereance, men har holdt en pause, og det kom lidt bag på mig, hvor meget ens tolerance kan droppe på kort tid.
Jeg fik det vildsomt varmt i en 10 minutters tid, hvorefter jeg hurtigt kunne mærke, st mit hoved kørte rundt, og at jeg var ved at besvime. Jeg lagde mig ned og fik det efter noget tid lidt bedre.
Det var en vigtig lektie for mig, og jeg har helt bestemt lært at sådan noget med tolerance hurtigt forsvinder for mig i hvertfald.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 09 dec 2020 22:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tror du skal passe på med at lægge dig ned? Man kan vist hurtigt blive for magelig?
Men ja, det er som sagt typisk på den måde, man overdoserer og dør af opiater på.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 10 dec 2020 14:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hvis du skal ligge dig ned - så lig dig selv i aflåst sideleje, så du ikke kvæles i evt opkast! Det gjorde jeg engang for mange år siden, hvor jeg var dum og og rodede lidt uvidende rundt med et fentanylplaster, der skete dog ikke noget, men gjorde det for en sikkerheds skyld..


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 12 dec 2020 02:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Gæst skrev:
Der findes en gruppe der jævnligt laver naltrexonekurser (naltrexone bruges til at stoppe en opiat OD med)

Måske lidt flueknepperi, men det aktive stof der omtales her er Naloxone. Naltrexone bruges ikke til at modvirke akut OD da onset er alt for langsomt og halveringstiden er meget længere end Naloxon. Naltrexone bruges primært til at håndtere opioid afhængighed og alkoholisme. Når man er på naltrexone er det ikke muligt at blive påvirket af opioider. Jeg fik 50mg dagligt (1 tablet) og der gik flere dage efter jeg tog den sidste tablet før jeg kunne mærke en opioid rus i en ordentlig grad igen. Jeg kan ikke helt huske hvorvidt det var en 3 eller 5 dage, men i hvert fald deromkring.
Hvis man skal torturere en junkie så stik ham en 50mg tablet og se et menneske smelte ned i et hardcore abstinens helvede. Så der skal gå ca en uge efter sidste indgift før man må få det. Det bliver dog åbenbart brugt overordenligt sjældent i det misbrugscenter jeg var tilknyttet. Lægen vidste ikke meget om stoffet og måtte sætte sig ind i det på ny, da det utroligt sjældent bliver brugt på misbrugscenteret bl.a. fordi at det kræver at misbrugeren afholder sig fra heroin i ≥7 dage.
Det er en forebyggende teknik, idet naltrexone har en lignende rolle for opioider som antabus har for alkohol. Det blokerer for opioider, selv de naturlige fra kroppen.
Derudover er der også noget der hedder ULDN Ultra Low Dose Naltrexone, som har visse egenskaber mht opioider, intensitet og tolerance. Men det ved jeg ikke synderligt meget om.

Hector Salamanca skrev:
http://www.antidote.dk/ hedder dem gæst snakker om! Nok en af de sejeste organisationer i forbindelse med rusmidler i DK.

Antidote er et alt for fedt initiativ! Her er et afsnit på dr tv hvor man får lidt indsigt i organisationen og misbrugslivet. Henrik Rindom er som altid meget faktuel og siger fandme tingene som de er uden alt muligt bullshit.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Shit jeg beklager off-topic, gik lige lidt i selvsving.
For også lige at komme med noget on-topic så kan det VARMT fucking anbefales at man ikke indtager sit narko alene. Hvis der fandets en narko bibel ville det være en af de 10 bud. Det er generelt set en ret god foranstaltning, men specielt i situationer hvor man ikke har styr på tolerancen, stoffet eller dets renhed er det nærmest et must hvis man tager sikkerhed seriøst. Det kan fucking lynhurtigt gå galt og hvis du ikke har en buddy tilstede (og helst udstyret med Naloxon) risikerer du tidlig død eller hjerneskade.
Desudein vil jeg også anbefale at kode Giftlinjen ind på sin tlf, just in case 82 12 12 12. Hvis du er i tvivl så ring så tidligt som muligt, minutter kan være forskellen mellem liv og død eller hjerneskade og ingen varige mén!

Det kan godt være ubehaligt og skræmmende når bedøvelsen tydeligt langsomt bliver kraftigere. Hvor man sidder i kokseland med vivide fantastiske drømme visioner med korte dyk ud til virkeligheden hvor realiteten af hvor påvirket man egentligt er pludseligt rammer en. Jeg har frygtet at falde i søvn, så jeg har sørget for at tvinge mig selv til at være helt vågen ved bl.a. at gå meningsløst rundt og høre musik. Og så selvfølgelig for alt i verden sørge for ikke at ligge mig ned et komfortabelt sted. Fokus på at trække vejret og holde øjnene oppe, med tonstunge øjenlåg som fungerer som spændte fjedre der hele tiden springer ud og lukker mig ind i mit magiske drømmende kokseland. Det er fristende at lade sig rive med af de drømmende visioner og bare lade sig falde dybt hen i koksestadiet selvom det reelt set kan risikere i livsvarige konsekvenser(hjerneskade, amputerede lemmer etc) eller død.

Selv hvis du ikke direkte får en OD kan du stadig risikere at miste lemmer pga rhabdomyolysis og compartment syndrome, tjek selv hvor fedt det lige er.
Så ja... Mit råd er sådan set at stræbe for aldrig at indtage opioider alene, og helst hvor naloxone er tilstede.

Det går godt indtil det ikke gør, med risiko for ubærlige livsvarige konsekvenser, hvis livet da ikke bare slukker der. Du skrev at du altid har kunnet styre det, men lige dér havde du ikke 100% styr på det, og du fik at mærke i krop og sind hvor hurtigt det kan gå galt. Ved ikke om du tog det alene men please hav en buddy med næste gang i en lignende situation så han kan undgå at du ender i en kiste eller som ham på billedet ovenover. Derudover så husk nu altid hellere for lidt end for meget - "you can always add, never subtract".
Hvis muligt, prøv ikke at være en (stor) del af narkoundergrunden. Der er rough, usle og sørgelige historier og mennesker. Det er ikke et miljø man har lyst til at hænge ud i hvis man har en plan/fremtid indebærende et sundt og "normalt" liv.


Please for fanden gør alt i din magt for at opretholde din påpasselighed og viljestyrke HELE tiden, specielt i dine svage momenter. Løsningen er aldrig eskapisme via narko medmindre du da gerne vil grave dig ned i et dybere mørkere hul.
For lige at quote mig selv:
T-1337 skrev:
"Jeg har indenfor 1 år mistet min kæreste, min bedste ven, mit job, mit kørekort, min lejlighed, ufatteligt mange penge og tillid fra mine venner og familie og fået problemer med 5-0. Det føles som om jeg har ødelagt mit liv pga mit heroin misbrug. Det er frygteligt hårdt og ensomt at være narkoman, mit liv føles totalt håbløst. Jeg er dødtræt af narko, kriminalitet, økonomiske problemer og problemer med politiet. Kort sagt hader jeg mit liv."

Lad være med at ende som mig. Vis den ypperste respekt overfor den stofgruppe, uanset hvor i livet du står. Lange pauser min ven, lange pauser...

Det her er for real, der dør faktisk flere af narko i Danmark end i traffikuheld. Så leger du med opioider leger du med døden, that's a fact.

Pas på jer selv derude.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 12 dec 2020 19:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
LYT TIL T-1337 :shock:
Det er ægte alvor at lege med opioider.
Jeg er personligt glad for at jeg lærte at step the fuck back, før jeg at selv endte ude i livsvarige og alvorlige konsekvenser.

Jeg lavede selv et opslag omkring, dosering af morfin for en måned eller 2 siden. Jeg tog det aldrig, men har overvejet det så sent som i dag.
Det er bare for farligt at få en rus ud af det stof.
Jeg vidste slet ikke at man kunne få hjerneskade af at OD.

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 16 dec 2020 09:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Bacopa Monnieri har vist sig at være gavnlig til at dæmpe opiodabstinenser, tolerance og efterfølgende cravings når man er clean. Det virker indirekte på opiodreceptorerne, øger serotonin i hippocampus og øger væksten af nye synapser så man styrker hjernen og "reparerer" gammelt rod når ny vækst initieres. Ville ikke være hvor jeg er i dag hvis ikke det var for min brug af Bacopa. Har været stærkt afhængig af poppyseed tea, tianeptine og kratom og har været tæt på at stille træskoene flere gange. Er opiatfri uden cravings i dag. Tager flere adaptogener sammen med som Ashwagandha og Rhodiola, og især sammen rammer de ret bredt.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team