Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 07:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: tremadol
Indlæg: 28 aug 2020 22:58 
Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men her kommer det.

personligt har jeg ,kun, prøvet hash, skunk, coke og sådan nogle.
jeg har ikke helt styr på piller som opiater. Jeg er stødt på mange der sælger tremadol, men forstår ikke helt hvorfor man tager dem. Jeg kan kun finde frem til at det er smertestillende, men hvis man ikke har mange smerter, hvad ville de så gøre for en?


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 29 aug 2020 03:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Ja, det er kraftigt smertestillende og dermed meget bedre end ting fra håndkøb, men det kan også gøre en lidt døsig og mega afslappet og dermed være et middel til "at flygte fra virkeligheden".
Det giver dig ikke en rus, men piller der får folk til at slappe helt af og i stand til at falde i søvn eller stene uden for mange bekymringer, er ofte i høj kurs på det illegale marked, da den slags ellers skal udskrives fra en læge på recept.
Jeg tænker, nogle bruger det som "comedown", hvis de har svært ved at sove eller slappe af efter en tur på coke, EMMA eller lignende


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 29 aug 2020 09:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Det giver dig ikke en rus


Citat:
men det kan også gøre en lidt døsig og mega afslappet og dermed være et middel til "at flygte fra virkeligheden".


Lyder ellers ret ruset :wink: :wink: :wink: Træd varsomt med dem.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 29 aug 2020 21:47 
Hvordan fungerer sådan noget afslappende noget i forbindelse med træning / sport ?
Vil det have en indflydelse på noget i den afdeling? Hvis ja, hvor lang tid snakker man så om?


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 29 aug 2020 22:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Gæst skrev:
Hvordan fungerer sådan noget afslappende noget i forbindelse med træning / sport ?
Vil det have en indflydelse på noget i den afdeling? Hvis ja, hvor lang tid snakker man så om?


Citat:
CONCLUSIONS
Opioid-induced hypogonadism owing to central sup-pression of hypothalamic secretion of GnRH is probablycommon in both male and female patients on long-termopioid therapy for either addiction or chronic pain.Potential symptoms include loss of libido, infertility,fatigue, depression, anxiety, loss of muscle strength andmass, osteoporosis and compression fractures in both menand women; impotence in men; and menstrual irregularitiesand galactorrhea in women.


Citat:
Total testosterone levels were subnormal in74% of the opioid group


fra https://www.mascc.org/assets/documents/ ... e_Katz.pdf

De gennemgår en masse studier, og finder evidens for forskellige situationer. Fx
Citat:
One of these studies26showed a dose-response effect,in that patients on ‘‘low dose’’ methadone (10 to 60 mg/d)had no evidence of testosterone level suppression, whereaspatients on ‘‘high dose’’ (80 to 150 mg/d) did. Another study9demonstrated a peripheral effect on the testicle, withdecreased secretion of testosterone and testicular interstitialfluid, and decreased sperm motility.

Så dose, hvilken type opiat, og uden tvivl også længden af perioden man tager opiater i, er faktorer jeg ikke kan læse de udpensler. Prøver at se om der står noget specifikt.

Men der er evidens for det sænker ens testosteron, og tager man Tramadol i en måned kun, så kan det helt sikkert godt påvirke træningen. Alt hvad der sænker ens naturlige testosteron, er nok anbefalelsesværdigt at holde sig fra.
Det er en rigtig gains goblin i det længere løb at være på opioider og træne (max to måneder, ville være et slag på tasken), akkurat ligesom stimulanser er. Og så tager det sikkert lidt tid, et par uger eller tre, før kroppen har reguleret tilbage igen - igen, gætterier.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 30 aug 2020 01:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Tramadol virker ret forskelligt på folk. Nogle mener ikke at det giver en rus, imens andre får meget ud af dem. Jeg er en af dem der får en euforisk rus af dem, der minder om MDMA.
Så påstanden om at man ikke får en rus af Tramadol, må betragtes som en individuel bedømmelse, og ikke et faktum :-)
Jeg får også energi af dem, så det er ikke en opiat der gør mig døsig og stenet, og jeg har også svært ved at sove når jeg tager dem.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 30 aug 2020 12:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Københavnerdrengen skrev:
Ja, det er kraftigt smertestillende og dermed meget bedre end ting fra håndkøb, men det kan også gøre en lidt døsig og mega afslappet og dermed være et middel til "at flygte fra virkeligheden".
Det giver dig ikke en rus, men piller der får folk til at slappe helt af og i stand til at falde i søvn eller stene uden for mange bekymringer, er ofte i høj kurs på det illegale marked, da den slags ellers skal udskrives fra en læge på recept.
Jeg tænker, nogle bruger det som "comedown", hvis de har svært ved at sove eller slappe af efter en tur på coke, EMMA eller lignende

Har da aldrig i mit liv hørt om folk der tager tramadol til at sove oven på mdma

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 30 aug 2020 20:29 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Tramadol mdma er vel også et no go pga risiko for for serotonin syndrom?


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: tremadol
Indlæg: 30 aug 2020 20:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fso skrev:
Tramadol mdma er vel også et no go pga risiko for for serotonin syndrom?


Det er ikke lyv! Undgå at blande de to, ja..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team