Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 16:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 aug 2019 13:36 
Hej jeg har forsøgt at oprette en bruger men kan læse mig frem til der er lidt problemer med mailsystemet, så jeg prøver at skrive her.

Jeg er en mand på 28 år og jeg har fået en diskusprolaps i min ryg der gør jeg får stærke smerter ned igennem mit højre ben. Mine smerter er meget slemme og kan til tider ikke andet end bare at ligge fladt, jeg har prøvet noget forskelligt smertestillende uden den store virkning.
Jeg har nu fået nogle reltebon depot 5 mg af min læge, det er en oxycodone depot tablet. Jeg må indrømme at de heller ikke dækker mine smerter, jeg har ringet til min læge men hun vil ikke give mig andet eller højere dosis på nuværende tidspunkt. Mit spørgsmål er så til jer-
Kan jeg ta flere tabletter samtidig for at få samme virkning som hvis det var én tablet bare med flere mg, kan jeg knuse dem evt eller er der en anden måde for at "forstærke/forhøje" virkningen? Og evt doserings forslag, måske nogle der har været i samme båd og har nogle erfaringer eller andet de kan anbefale. Det er udelukkende pga smerter.

På forhånd tak, DanAnton.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 29 aug 2019 14:11 
Jeg har været i behandling i et års tid nu, har prøvet tramadol,dolol og kodein sammen med ibuprofen og alm Panodil men intet tager smerten tilstrækkeligt så jeg kan fungere nogenlunde normalt.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 29 aug 2019 14:20 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Hej DanAnton,
Jeg har nu aktiveret din og en håndfuld andre nylige brugere. Velkommen til.
Jeg flytter dit indlæg her, når du har set at din bruger er aktiv, og du ikke længere behøver bruge gæstebogen.

Det er generelt tilrådeligt at være meget varsom med den type præperater. Især depoteffekten er lumsk, og der har for nyligt været nogle ganske unge mennesker, der formentlig døde af overdosering pga denne depoteffekt. Men ja, man kan få øget smertedækning ved højere indtag. Det er helt klart smartest at rådgive sig med en læge samtidig. At knuse dem ødelægger blot noget af depot effekten, så vidt jeg ved.

Det er en bitch med rygproblemer, og nogle gange ønsker man næsten en kugle for panden bare for at slippe.. Har du en kiropraktor?
Jeg har selv døjet med ryggen og en disk der er lidt for latent, i mange år. Også med føleforstyrrelser i hofte og tæer. Jeg er dog kommet frem til at kiropraktik hjælper på det akutte for mig, og at træning af forskellig art gør at der kan gå lang tid i mellem de akutte tilfælde.
Jeg har sjældent taget smertestillende, men vores tilstand er vist heller ikke ens. Blot en tanke om alternativer til medicinsk behandling.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 29 aug 2019 18:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2019 13:18
Indlæg: 7
Tak for svar og aktivering.

Min læge siger bare jeg skal holde mig til de 5mg og så ta noget ibuprofen samtidig, jeg har bare læst lidt og kan se at oxy depot går op til 80mg. Så jeg tænkte at 2-3 5mg piller ikke ville være helt vildt i overkanten.

Jeg har dårlig erfaring med kiropraktor, fysioterapi med akupunktur har hjulpet lidt og jeg har en masse øvelser jeg skal lave. Men ligemeget hvor meget jeg får trænet det væk så skal der ingenting til at det kommer igen, den sidder nede i lænden så bare at sidde ned er et stort problem da det skyder den ud igen og klemmer på Iskias nerven så det skyder ned i benet med en ubeskrivelig smerte.
Har haft en svær hash afhængighed før i tiden så den vej er jeg heller ikke meget for at gå. Kunne bare godt tænke mig at være nogenlunde smertefri når det er allerværst.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2019 21:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Du kan sagtens tage 2-3 stykker enkelte dage, men jeg vil anbefale dig ik og gøre det for tit. For pludselig er er det hver dag tolerancen stiger lynhurtigt og så sidder du med en afhængelighed som er sværere og slippe end hash.
Det bliver ik kun psykisk og søvn besvær, men ondt i kroppen, influenza og mega uro.
Så hold det til smerte dage og ik for sjovt.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 aug 2019 23:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2019 13:18
Indlæg: 7
Jeg har taget 6 i dag, 3 imorges og 3 til aften. Har haft lidt svedeture og lidt omtåget men ikke noget vildt. Smerterne er langt fra væk men det er bedre.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 31 aug 2019 08:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Pillerne får som jeg oplever det ikke smerterne til at forsvinde når det er slemt, men man bliver ligeglad med dem fordi man er påvirket, gir det mening?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 31 aug 2019 09:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2019 13:18
Indlæg: 7
Ja så vidt jeg kan forstå så gør pillerne noget oppe i hjernen så du ikke registrerer smerten på samme måde.
Men er der noget der virker ligesom oxy som ikke er så "farligt" når man snakker smertestillende?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 31 aug 2019 09:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Prøv og læs om cdb olie 10-30 %


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 31 aug 2019 10:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2019 13:18
Indlæg: 7
Har godt prøvet det før men problemet er prisen på det, det er svine dyrt de steder jeg kan få det så det ikke bare noget jeg lige kan anskaffe mig efter behov


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 31 aug 2019 12:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Ka jeg godt sætte mig ind i, muligheden er selv og gro cdb sorter i et telt men det er os et projekt. Hva med operation er det noget du har talt med din læge om?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 01 sep 2019 13:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2019 13:18
Indlæg: 7
Har været til scanninger på hospitalet men de anbefaler genoptræning frem for operation da der ikke er nogen garanti for at det bliver bedre hvis de operere. Så man tør dårligt nok. Har fundet mig frem til at 20mg x 2 om dagen fungerer nogenlunde for mig


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team