Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 11:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jan 2019 12:29 
Halløj.

Jeg må nok efterhånden indse, at jeg ikke kan styre mit stofforbrug. Jeg er bestemt ikke i den slemme ende, men når først jeg kommer igang, stopper jeg ikke før der ikke er mere eller jeg går kold.

Jeg er meget forbeholden for henvende mig til egen læge. Jeg er ikke hverdagsforbruger - typisk er det 2-3 gange om måneden hvor den får alt for meget gas. Jeg har ingen stopklods, og opkast, udtalt kropsligt ubehag osv. er ingen hindring - jeg fortsætter gerne. Senest blev det til 1g MDMA over en aften, plus det løse. Kort sagt er jeg nok bange for, at hvis jeg fortsætter som hidtil, så ender det i dyb depression, angst eller det der er værre.

Hvad jeg skal gøre er jeg i tvivl om. En at snakke med, nogle råd, et andet perspektiv af en art. Jeg har haft de her tanker uendeligt mange gange før, men formår ikke at holde fast, og når nedturen fra weekenden forinden er fordampet i løbet af en uge eller to så gentager jeg gerne mønstret.

Jeg er bosat i København for tiden, skal det siges. Jeg har også en bruger, og har været temmelig aktiv, men jeg er ikke helt tryg ved at stå frem, da en del herinde ved hvem jeg er.

Umiddelbart er løsningen jo nem - stop med at tage stoffer. Det virker logisk, da jeg egentlig ikke får det specielt godt af narko mere, og omkostningerne er ved at være alt for store. Men det sker bare ikke.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2019 15:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Første step i den rigtige retning er at erkende problemet, hvilket du jo har gjort ved bl.a. at skrive denne tråd. Så du er allerede på rette spor.
Næste step er så at reagere på det, og her vil min anbefaling klart være at søge hjælp fra et misbrugscenter. De har jo erfaring med den slags problemer, og kan hjælpe med at pejle dig hen imod årsagen til at du ikke kan stoppe med at tage narko, hvorfor du ikke har nogen stopklods og de bagvedliggende årsager til problemet

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2019 16:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej Gæst123!
Jeg vil gerne både lytte og give dig råd :)
må jeg spørge lidt ind til hvilke stoffer du indtager [simulanser/downere/psykedeliske/andre?]
-og hvorfor du gør det?.. er det kedsomhed eller udforskning af grænser eller hvordan?
gør du det sammen med andre eller kun selv?
(Jeg har selv været i kraftigt misbrug..)
skriv løs, vi dømmer dig ikke
knus STW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2019 17:09 
Shambhala skrev:
Første step i den rigtige retning er at erkende problemet, hvilket du jo har gjort ved bl.a. at skrive denne tråd. Så du er allerede på rette spor.
Næste step er så at reagere på det, og her vil min anbefaling klart være at søge hjælp fra et misbrugscenter. De har jo erfaring med den slags problemer, og kan hjælpe med at pejle dig hen imod årsagen til at du ikke kan stoppe med at tage narko, hvorfor du ikke har nogen stopklods og de bagvedliggende årsager til problemet


Jeg har kraftigt overvejet at opsøge et misbrugscenter her i Kbh, men jeg får det aldrig gjort. Når de værste tømmermænd har lagt sig, kommer jeg hurtigt frem til, at jeg selv bør kunne klare mine problemer. Tanken om at få et stempel som misbruger er jeg ikke specielt tosset med, selvom det jo er hvad jeg egentlig er. Dog er det ganske få mennesker der kender til det jeg bruger mine weekender på. Egentlig tror jeg, at jeg blandt mange fremstår temmelig velfungerende.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2019 17:18 
STWOD skrev:
hej Gæst123!
Jeg vil gerne både lytte og give dig råd :)
må jeg spørge lidt ind til hvilke stoffer du indtager [simulanser/downere/psykedeliske/andre?]
-og hvorfor du gør det?.. er det kedsomhed eller udforskning af grænser eller hvordan?
gør du det sammen med andre eller kun selv?
(Jeg har selv været i kraftigt misbrug..)
skriv løs, vi dømmer dig ikke
knus STW


Hey. For tiden er det primært stims og alkohol. Primært coke. Dog sniger der sig som nævnt noget MDMA og sjældent noget speed ind. Hvorfor jeg gør det er jeg ikke sikker på. Jeg har det sjældent særlig godt under selve rusen. Ofte kun i en time eller to. Hvis kvaliteten er tvivlsom kaster jeg også konsekvent op. Jeg tænker, at jeg måske kan være allergisk for et typisk cutmiddel, for den er sikker hver gang. Alligevel suger jeg til der ikke er mere, og stregerne bliver ikke mindre henover natten.

Dog har jeg tidligere været daglig bruger af hash i mine unge år, og gået ALT for hårdt til den med alkohol. Det daglige brug er dog væk, og nu er det kun mine weekendbinges - typisk 1-3 dage, dog kører jeg aldrig på mere end halvandet døgn. Det er heller ikke umuligt for at holde en mindre pause hvis jeg skal noget vigtigt, det har jeg gjort for nylig.

Jeg starter typisk sammen med andre, men har intet problem med at fortsætte selv når festen slutter, hvis ingen andre er med på løjerne.

Tidligere i min narko karriere var jeg meget eksperimenterende. Jeg har vel prøvet alt udover meth, crack og heroin. For efterhånden en del år siden lå jeg på omkring 50 forskellige substanser(RC dagene). Der er ikke kommet mange flere til siden, heldigvis.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2019 19:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Du skriver det sker 2-3 gange om måneden og at du kører til posen er tom.
Stopper du af dig selv, når der ikke længere er mere narko i posen, eller opsøger du så mere narko?

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2019 19:27 
Leah skrev:
Du skriver det sker 2-3 gange om måneden og at du kører til posen er tom.
Stopper du af dig selv, når der ikke længere er mere narko i posen, eller opsøger du så mere narko?


Det svinger. Hvis der er for meget kvalme, og jeg ikke kan drikke min knaser ned, eller bare ikke har noget sprut, så ligger jeg tit bare og stener til jeg på et tidspunkt kan få sovet lidt. Dog sker det også at jeg ringer efter mere knark. Også dagen efter kan det ske, men det sker ikke størstedelen af gangene. Men jeg har helt klart et problem med at håndtere mine tømmermænd. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst er stoppet mens jeg stadig har haft noget inden for rækkevidde. Retfærdigvis skal det siges, at det ofte kun er 1g coke. Men det kan ske, at jeg går amok, og hælder 2-3g ned henover en aften/nat/morgen.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 27 jan 2019 21:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Okay, det med at ville klare den selv, og ikke vil have stemplet misbruger på sig er helt sikkert noget jeg kan nikke genkendende til..
Det brugte jeg desværre nogle år på at opretholde.. mænd er stærke, ingen gråd blablabla osv
-Men man skal selv klare skærene; selvom der rettes henvendelse til et misbrugscenter.. -ingen gør det for én..
Der kommer dog en bedre form for forståelse for ens egen problemstilling, når man åbner op og taler med andre i lignende situation.. Det gør at man bedre kan overskue hvorhenne og hvordan der bedst kan sættes ind..
Da jeg kom på misbrugscenteret fik jeg også en dejlig følese af at hjælpe nogle andre..

du virker jo kvik nok og derfor er et misbrug efter min erfaring nemmere at skjule for andre, end ellers..
har du job og hobbyer til at fylde ugen ud med? -eller er det weekenden du ser frem til?
har du en god ven som kender til dit stofindtag, eller holder du det for selv og dem du fester med?..

VH STW

(mht misbrugscenteret er det jo min egen erfaring jeg trækker på, da det er ret individuelt hvordan det føles..)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 19 mar 2019 13:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
I får lige en update. Jeg har ingen stoffer rørt siden jeg lavede opslaget. Til gengæld har jeg ikke holdt mig tilbage med at fyre den af med alkohol alligevel, hvilket egentlig umiddelbart føles værre. Noget af det lort jeg kan lave efter 20, 30 eller 40 genstande, ville jeg aldrig have lavet hvis der er havde været stims inde over. De moralske tømmermænd - skammen og angsten, forliste venskaber grundet fuck ups, missede aftaler og deadlines, bekymrede venner og familie... Jeg kan ikke holde det til en halv flaske vin. Jeg drikker til jeg er fuld -nærmest konsekvent. Jeg er rigtig god til det, og har altid været det, og kan sagtens stå op, brække mig, og så snart den værste kvalme er væk kan jeg køre på igen, og efter 5-6 genstande og et bad er jeg som ny. Dog kører jeg sjældent sådan på alene. Men det er ikke svært at finde nogen der er med på løjerne.

2-3 dage med druk i streg, og jeg er gerne sat mentalt ud af spil i en halv uges tid efterfølgende. Knap så heldigt når man er under uddannelse. Der kan også hurtigt snige sig nogle genstande ind søndag til at tage det værste. Før i tiden røg jeg altid mine tømmermænd ned, men jeg får det skidt af at ryge nu, og har ikke rigtig gjort det i et lille års tid.

Jeg har tidligere idag bestilt tid hos min egen læge, da jeg generelt går og har det som en pose lort.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 19 mar 2019 15:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Stanhope skrev:
I får lige en update. Jeg drikker til jeg er fuld -nærmest konsekvent. Jeg er rigtig god til det, og har altid været det, og kan sagtens stå op, brække mig, og så snart den værste kvalme er væk kan jeg køre på igen, og efter 5-6 genstande og et bad er jeg som ny.


jeg kender godt det der med at finde en ting man er rigtig god til og så blive ved med at dyrke det talent indtil kroppen siger stop og man ender på afrusning seks gange nær død med bugspytkirtel betændelse eller som mig ender med at blive tvangsindlagt til afrusning ligefrem.

jeg synes det er fint du har kontaktet din læge vedrørende dette.

jeg er personligt uhelbredelig alkoholiker så man kan vel sige jeg også er fantatisk god til at drikke alkohol. ingen løftet pegefinger herfra bare et velment held og lykke og god vind med på vejen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 19 mar 2019 18:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Jeg plejede at drikke 2 flasker vodka om dagen. Men efter den sidste afrusning som var da jeg fik delirium har jeg ikke andet holdt mig til bajer. Tag den med ro, du kommer til at fortryde at drikke så meget. Du ender i bunden, og dine venner forsvinder ligeså stille. Jeg har mistet de fleste af mine, og det eneste jeg laver hele dagen er at kigge op i luften, og prøver at ringe til mine gamle venner, men ingen gider snakke med mig mere, og det er helt forståeligt.....

Så stop det du mister alt du har kært, og ender med at sidde alene hele dagen, hvilket gør at man vil gøre alt for at slippe for den ensomhed det bringer. Jeg er blevet udelukket fra de fleste grupper jeg hæng ud med, mest på grund af druk, men også fordi jeg skyd coke. det er lidt svært for folk som man kender at forholde sig til.....

Det jeg vil sige er bare du ender som en ensom mand... Jeg ville ønske jeg kunne tage mit liv om, men desværre kan man ikke det. så jeg er ensom hele tiden... taler kun når jeg er ude at handle... så stop det er ikke det værd.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 20 mar 2019 19:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
shit mand! godt med en opdatering
på den ene side er jeg glad for at du ikke rører ulovlige stoffer mere, på den anden side er jeg ked af det for jeg ved bestemt godt hvordan det lovlige stof smadrer alt som man, og andre har kært - nemlig dit jeg..
-trøst dig med at vi er "vanedyr" så der kan altså godt laves nye og bedre mønstre!!
hvor tit drikker du, og ved du hvorfor -hvis jeg må spørge?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 mar 2019 21:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Jeg har det rigtig rigtig dårligt... Jeg har skrevet til min læge og hørt, om ikke han kan fremskynde vores næste aftale. Han var svært venlig og yderst forstående, og han udtrykte oprigtigt at han gerne ville hjælpe mig. Jeg har brug for hjælp. Jeg er angst og katatonisk på et niveau som jeg ikke har været det i flere år, og jeg er efterhånden oprigtigt bekymret for mine egne tanker. Jeg hverken kan eller vil mere. Al stolhed er væk. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre andet end at drikke videre


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 30 mar 2019 22:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
^det lyder som en god læge du har dig!
hvornår skal du mødes med han så? -jeg sidder og håber mandag!
når det er så læg kortene på bordet så han kan hjælpe dig bedst muligt!

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team