Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 dec 2018 12:12 
Jeg er en skabning i midten af tyverne og er ikke helt på toppen selvmordstanker
Jeg er på tre forskellige antipsykotika , benzodiazapin og 'lykkepiller' derudover ryger jeg cirka (højest) et gram om dagen. Tror i det er en kombination af ovennævnte stoffer eller udelukkende antipsykotika der kan bære årsag til min depressive tilstand?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2018 12:43 
Mr. Gone skrev:
Det er meget, meget svært at sige. Især ud fra den information du kommer med.
Man kan sige at "lykkepiller" (antidepressiva) burde slukke for den depressive tilstand. Det er jo derfor du får dem. Om det er godt eller skidt, vil jeg ikke udtale mig om, udover at jeg ved at nogle mennesker oplever at de virker, og andre oplever at de forværrer eller ingen effekt har.

Depression kan opstå som en form for opvågning. Man kan pludselig intuitivt føle, at der er noget galt med samfundet og verden, og pludselig står man som helt alene i en kaotisk verden, hvor man føler at folks værdier er helt forkerte. At det er helt forkerte at bruge sit liv på at arbejde, og forberede sig til arbejde, eller lignende fx.
Organismen kan skabe de her symptomer, for at fortælle at man har noget man skal arbejde på, eller noget man skal igennem for at kunne acceptere situationen "derude".

Det kan også være en traumatisk hændelse i din fortid, der slår ud som en depression. Det kan være meget kompliceret eller meget simpelt, og er helt umuligt for mig at sige noget om hvad det kunne være for dig.

Det kan i og for sig også være mangel på indhold i livet, der gør det - især dybe følelsesmæssige forbindelser, og at være med i fællesskaber, kan skabe kraftig ensomhed, angst og depression.

Alternativt kan det da også sagtens være alt den 'medicin' du får (som er meget giftigt i mine øjne). Jeg synes ikke man skal tage imod de stoffer, med mindre man rent faktisk har brug for dem, såsom hvis man nu er psykotisk eller selvmordstruet.
Jeg går selv med selvmordstanker regelmæssigt, og har gjort det i rigtig mange år efterhånden. Jeg tror umiddelbart aldrig jeg kommer til at handle på dem igen, og egentlig synes jeg de kan være meget bekræftende, hvis jeg går ind i dem, og indser at jeg egentlig gerne vil leve. Jeg vil gerne se hvordan mit liv spiller sig ud, og hvor jeg er henne om 1, 2, 5, 10, 30 og 50 år. Hvis jeg altså får lov at leve så længe. Men lidelsen og smerten jeg og mange andre oplever, kan være så intens, at man har lyst til at kaste håndklædet i ringen og få taget livet fra sig.

Uanset hvad, vil jeg påstå at din krop og dit sind prøver at kommunikere med dig. Du gør klogt i at lære at lytte til den på din egen måde, det kan meget vel være din vej igennem den krise du står i.

Hvorfor modtager du alle de piller? Har du en skizoid diagnose, eller andre lidelser på papiret eller lignende? Føler du selv, at du har brug for medicinen, og hvordan havde du det før medicineringen startede, og hvordan har du det nu?

Kærligst
Mr. Gone



Psykiaterne siger jeg har paranoid skizofreni, føler ikke jeg har brug for medicin, før havde jeg det godt, men nu meget deprimeret. Noget af min medicin får jeg med tvang, så kan ikke stoppe


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2018 12:53 
Ville et LSD trip hjælpe?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2018 13:54 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
B12 vitamin skulle kunne lindre depression så det burde være et skud værd.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2018 15:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Som Mr. Gone skriver, er det svært at sige meget ud fra de oplysninger, du kommer med, men husk, at depression ofte ses ved skizofrene tilstande (det tror fanden).
Nogle gange kaldes det også "negative symptomer."

Citat fra netdoktor:

"Disse symptomer, dvs. de negative symptomer, er ofte de mest invaliderende og stigmatiserende symptomer, blandt andet fordi de fejlagtigt bliver tolket som udtryk for slaphed, uopdragenhed eller dovenskab. De negative symptomer omfatter nedsat energi, nedsat initiativ, manglende engagement, affladning af følelseslivet, social tilbagetrækning, kontaktfattigdom og indsynken i sig selv. Mange patienter med skizofreni har ringe sociale færdigheder blandt andet på grund af de negative symptomer, og dette er ofte medvirkende til social isolation. De negative symptomer er svære at behandle."

Jeg vil absolut fraråde enhver form for LSD, hvis du lider af skizofreni, det kan være livsfarligt da det kan forværre tilstanden. Jeg vil ikke afvise, at det ville kunne hjælpe, men det vil kræve en hel speciel setting og sikkert også hjælp fra læger på sidelinjen, hvis det går galt.

Nogle antipsykotika kan forværre negative symptomer, andre kan bedre dem. Antidepressiver hjælper kun sjældent, men nogle kan afhjælpe en smule.

Overvej at tal med din læge om det er "Negative symptomer."

Jeg ønsker dig rigtig god bedring.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 22 dec 2018 15:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Du spørger om de respektive stoffer er skyld i din depression. Svaret er nej. Depressioner og selvmordstanker er langt mere komplekse end det. Men du har brug for hjælp. Man skal ikke gå rundt og have det så skidt. Får du spist? Sovet? Kommer du ud at røre dig?
Selvmord er ikke en rar udvej, hverken for dig eller dine pårørende. Der vil altid være lys i mørket. December er desværre sæson for depressioner.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team