Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 13:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2018 11:09 
Hejsa :-)

Jeg skal i dag sammen med en ven for første gang prøve at tage svampe. Der til har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber, nogle kan hjælpe med. Jeg har inde sidste mange uger fået stor viden fra dette forum, og jeg vil gerne takke de mange mennesker, der er med til at dele ud af deres erfaringer og svare på spørgsmål (-:

Min ven og jeg har besluttet, at vi spiser svampene, vi laver altså ikke te af det. Men hvordan er det så bedst at indtage dem på? Spiser vi bare hele svampe, eller er det bedre at hakke dem i småstykker?

Vi tænker at spise omkring 2-3 gram svampe, det er cubensis, hvornår kan vi regne med at være nogenlunde klare i hovederne igen?

Med hensyn til opbevarelse af svampene har jeg i den sidste uge, siden jeg købte dem, haft dem delvist i en taske og i et køleskab? Hvis jeg fortsætter sådan, hvor længe kan de så holde?

Er der eventuelt andre råd, som I vil dele? Måske eventuelt en fed playliste til rejsen (-:


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 12:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Synes godt nok det er en voldsom dose når det er jeres først gang. Hvad har I af erfaring med stoffer?
Når det så er sagt, så kan i bare spise svampene hele, I behøver ikke hakke dem i stykker.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 12:51 
Tak for svar. Vi har ikke erfaring med noget psykedelisk, men har begge læst meget op på det. Vi har erfaring med coke, amfetamin, hash og lidt MDMA. I forhold til den læsning, jeg har gjort mig, ser det bare ud til, at der har været en generel konsensus om, at en god start dosis er på omkring 2,5 gram? Men du er ikke enig? :-)


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 13:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Når I slet ikke har noget erfaring med psykedeiske stoffer, vil jeg mener at 2.5g er i overkanten. Personligt ville jeg foreslå jer at starte med 1,5g.
Det kan hurtigt blive meget voldsomt, hvis man tager en høj dose første gang.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 13:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kommer meget an på jeres vægt, om i faster inden så de indtages på tom mave. Skal det være socialt eller er i alene et sted hvor i føler jer 100 p trygge, og til sidst hvor potente de er.
Jeg vil sige 2.5 g god kvalitets svampe på tom mave er en smule overvældende for et første gangs trip medmindre i begge vejer +100 kg. Hvis i spiser før og føler jer helt sikre i jeres settings, og har hovedet med i en fornuftig fase i jeres liv, så skulle i være good, vil jeg mene. Hav evt. noget lækkert frugt eller noget juice eller te klar så i ikke går helt kolde, hvis det begynder at blive for overvældende. Man kan blive utroligt sensitiv overfor små udsving i blodsukkeret såvel som humøret så hav lidt guf klar eller hvad i ellers bruger til at kunne falde lidt ned på jorden igen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 13:16 
Tak. Sætter stor pris på jeres svar. Vi er ikke et par store gutter, så vægten er ikke høj. Men vi er begge i super gode faser af livet, og vi har senest spist et par timer inden. Jeg kender ikke noget til, hvor stærke svampene er, da det er første spisning. Men ser ud til, ar vi skal ud at skaffe os noget lækker snack og sænke mængden en lille smule? (-:


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 13:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Lyder som en god ide, i kan altid spise flere en anden gang hvis i ønsker et vildere trip men første gang er det bedst at lære følelsen at kende lidt mere i et trygt setting.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 13:38 
I forhold til at gå en tur eller lignende? Er det en dum ide. Eller skal man tage det, som det kommer? Hvis man fx er på vej ind i et bad trip, eller begynder at få det dårligt, er der så gode råd til at komme over det, ikke ryge løngere ned og få det bedre?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 18:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Synes også i skal gå efter maks 2 g. I kan godt bevæge jer udenfor men synes i skal planlægge en rute hvor i undgår mange fremmede mennesker og at skulle krydse trafikkerede veje. Trafik er ret svært at navigere i, især
Når man ikke har trippet før. I kender måske den forvirrende følelse fra mdma. Men det er altså endnu sværere hvis man får mange visuals. Derudover kan nogen have det meget svært med fremmede mennesker og man kan føle at social interaktion er meget mærkelig.
I kan forvente at være normale indenfor 4-6 timer. Men vil anbefale at man ikke skal noget bagefter et trip. Det er ret fedt at blive normale sammen og reflektere over oplevelsen når man er blevet æddru. Derfor kan jeg bedst lide at holde min kalender fri også dagen efter et trip.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 19:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
I forhold til dårlig trip:
Skift omgivelser; hvis i sidder i et rum og har det klaustrofobisk, så ville en gåtur kunne gøre godt, men det ef nok mest hensigtsmæssigt ikke at bo midt i en storby så. Ellers bare skift til et andet rum (hvis det da ikke foregår i en 1-værelses).
I kan skifte musik, til noget meget ikke-udfordrende, noget med positive 'vibes' (vibrasphere synes jeg selv er godt), det kan meget let skifte stemningen.
Nogle kan godt lide at have en benzo i baglommen til hvis det skulle være nødvendigt, også bare for at have det som en slags tryghed. Men vil klart anbefale at forsøge uden, det giver også en kæmpe optur selv at kunne navigere ud af et dårligt trip. Mit mest euforiske cubensis trip var også mit mest intense badtrip, hvor jeg endte med at komme over det, og efterfølgende redoserede.

Lad være med at frygte et badtrip, så mindskes risikoen for at få det :) Ikke tænk så meget over det, men blot vær bevidst om at det kan ske. Og så generelt sørg for at have så gode settings som muligt. Vær udhvilede, glæd jer til trippet, hav jeres telefoner slukket osv osv. Og generelt, så bare prøv at 'følge med strømmen', og ikke kæmp imod so to speak.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 dec 2018 21:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Forresten så er denne her også god:

https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =85&t=9540

I forhold til det Shambhala siger omkring at skifte setting hvis der er klaustrofobiske følelser, kan jeg kun give ham ret. Synes dog at man kan tilføje at det også kan være nok at tage en trøje af, skifte bukser, skifte musik, slukke lys/tænde lys, finde en dyne frem osv.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team