Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2018 20:13 
Mit spørgsmål er blot om man tør at bestille ALD-52 over nettet. Jeg har hørt at det kan give en del bøvl, om det bliver ransaget i tolden, selv om det ver er lovligt i Danmark, for det er det vel?

Det har jeg ihvert fald læst mig til...

VH


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 04:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Ja man tør :hjerte:

Skulle uheldet være ude, så er det bare at benægte.. Hvis i bestiller store mængder er det måske en god ide at gøre det med en vens kreditkort.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 10:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Lille Rødhætte skrev:
Hvis i bestiller store mængder er det måske en god ide at gøre det med en vens kreditkort.

Det er da lidt paradoksalt at bruge den fremgangsmåde, samtidig med at man kalder personen for 'ven'.
Hvor god en ven er man selv i den situation? Lad være med at trække uforvarende mennesker med i faldet, bare for at redde egen røv.
Medmindre du mener at vennen er in on the scam? I så fald forstår jeg ikke hvorfor han skulle gide lægge kortnumre til købet, hvis du ikke selv tør.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 13:07 
Jeg ved ikke, om man tør, men nogen gør.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 15:22 
Lille Rødhætte skrev:
Ja man tør :hjerte:

Skulle uheldet være ude, så er det bare at benægte.. Hvis i bestiller store mængder er det måske en god ide at gøre det med en vens kreditkort.


Benægte? Nu bliver jeg lidt nervøs... Er ALD-52 ikke lovligt i Danmark? Jeg tænkte mere på om de gerne ville finde på en eller anden mystisk grund til at prøve på noget.


Halose skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Hvis i bestiller store mængder er det måske en god ide at gøre det med en vens kreditkort.

Det er da lidt paradoksalt at bruge den fremgangsmåde, samtidig med at man kalder personen for 'ven'.
Hvor god en ven er man selv i den situation? Lad være med at trække uforvarende mennesker med i faldet, bare for at redde egen røv.
Medmindre du mener at vennen er in on the scam? I så fald forstår jeg ikke hvorfor han skulle gide lægge kortnumre til købet, hvis du ikke selv tør.


Det er hvad folk gør, men de gør det vel mest ved darknetshopping..? Man må da sige at man har et godt venskab, om man har en buddy som tager smældet for eventuelle clashes, af den grad...

Ø Tripperen! skrev:
Jeg ved ikke, om man tør, men nogen gør.


Men er det ikke lovligt? Kan man ligesom ikke forespørge ordensmagten inden man skaffer? Jeg mener: Skal alt være så skide tys-tys? Hvorfor skal jeg være så skide hemmelighedsfuld, om jeg ikke er kriminel? Man plejer jo at kunne spørge til byggelov eller hvad det nu end kan være, inden man gør noget, for at forsikre sig om at man ikke overtræder nogen love. Min interesse er ikke at bryde nogle love, men at kunne bruge mig af et molekyle, som giver mig stor gavn ud fra det jeg mentalt har gennemlidt. Fungerer Danmarks stat virkelig sådan? Der må da findes grænser for galskab? De er forhåbentligt generelt ikke onde. Bare paragrafryttere???

Politiet plejer da heller ikke at jagte folk som handler skunkfrø hos diverse frøbanker, og det må man da sige ligger tættere på lovovertrædelse end et præparat som ikke engang er annerkendt på nogen som helst måde for at bestride nogen lov, i sig selv?!?!?!??!


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 16:17 
Hvordan finder jeg så ud af om det er lovligt eller ej? Jeg har prøvet at kigge rundt, men har kun fundet en tråd fra d.25 Jan. i år, på denne side. Jeg ved ikke om denne dato er for gammel for at gå efter? Alle narkolove træder måske i kraft fra d. 1 Jan. hvert nye år, eller hvad?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 16:45 
Halose skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Hvis i bestiller store mængder er det måske en god ide at gøre det med en vens kreditkort.

Det er da lidt paradoksalt at bruge den fremgangsmåde, samtidig med at man kalder personen for 'ven'.
Hvor god en ven er man selv i den situation? Lad være med at trække uforvarende mennesker med i faldet, bare for at redde egen røv.
Medmindre du mener at vennen er in on the scam? I så fald forstår jeg ikke hvorfor han skulle gide lægge kortnumre til købet, hvis du ikke selv tør.


Jeg fik vidst ikke læst ordenligt igennem hvad du skrev, samt ikke tænkt det igennem, heller. Jeg har sovet lidt Inat.


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 16:58 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er lidt en gråzone. I bekendtgørelsen om euforiserende stoffer optræder ALD-52 ikke specifikt og den går heller ikke ind under analoglovgivningen. Til gengæld lyder en passage i bekendtgørelsen om euforiserende stoffer således:

Citat:
§ 1. Ved euforiserende midler forstås i denne bekendtgørelse de stoffer, vækster og droger, der er opført på de bekendtgørelsen vedføjede lister A, B, C, D og E, samt mulige salte og simple derivater med euforiserende virkning af de nævnte stoffer, f.eks. estere og ætere, uanset om stofferne, deres salte eller derivater er fuldstændig rene, om de er delvis fabrikerede, af naturlig oprindelse eller syntetisk fremstillede.


Nu er det i det hele taget en lidt vag definition. Men jeg ville selv sige, at ALD-52 er en simpel ester af LSD. Den vurdering kan den gennemsnitlige politianklager nok ikke med rimelighed lave. Men hvis en kemiker indkaldes som ekspertvidne, vil vedkommende garanteret fortælle dommeren, at ALD-52 er en simpel ester af et ulovligt stof og derfor også er ulovligt jf. bekendtgørelsen om euforiserende stoffer.

Om politiet kan lave denne vurdering lige umiddelbart er lidt uklart for mig. Men man kan ikke sige, at man er på helt sikker grund rent juridisk.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 17:25 
Imp skrev:
Det er lidt en gråzone. I bekendtgørelsen om euforiserende stoffer optræder ALD-52 ikke specifikt og den går heller ikke ind under analoglovgivningen. Til gengæld lyder en passage i bekendtgørelsen om euforiserende stoffer således:

Citat:
§ 1. Ved euforiserende midler forstås i denne bekendtgørelse de stoffer, vækster og droger, der er opført på de bekendtgørelsen vedføjede lister A, B, C, D og E, samt mulige salte og simple derivater med euforiserende virkning af de nævnte stoffer, f.eks. estere og ætere, uanset om stofferne, deres salte eller derivater er fuldstændig rene, om de er delvis fabrikerede, af naturlig oprindelse eller syntetisk fremstillede.


Nu er det i det hele taget en lidt vag definition. Men jeg ville selv sige, at ALD-52 er en simpel ester af LSD. Den vurdering kan den gennemsnitlige politianklager nok ikke med rimelighed lave. Men hvis en kemiker indkaldes som ekspertvidne, vil vedkommende garanteret fortælle dommeren, at ALD-52 er en simpel ester af et ulovligt stof og derfor også er ulovligt jf. bekendtgørelsen om euforiserende stoffer.

Om politiet kan lave denne vurdering lige umiddelbart er lidt uklart for mig. Men man kan ikke sige, at man er på helt sikker grund rent juridisk.


Øv bøv!


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 18:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Imp: Den må du gerne uddybe. ALD-52 er 1-acetyl-LSD, dvs N i indolringen er acetyleret. Hvordan får du det til at være en ester?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 18:47 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
йети skrev:
Imp: Den må du gerne uddybe. ALD-52 er 1-acetyl-LSD, dvs N i indolringen er acetyleret. Hvordan får du det til at være en ester?


Arh ja! Du har helt ret :oops:

Det er selvfølgelig IKKE en ester. Men det er til gengæld et "simpelt derivat". Jeg ville dog som forsvarer lægge vægt på, at lovgivningen i dette tilfælde er for uklar til, at der kan fældes dom på baggrund af det. De har jo ikke gjort synderligt alvor af denne paragraf så vidt jeg ved.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 26 apr 2018 20:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Det er ikke for at skyde skylden på en ven, men for at gøre en eventuel efterforskning sværere at man skulle bruge en vens kreditkort. Men nej, det giver ikke rigtigt mening kan jeg godt se..


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team