Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 13:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 dec 2017 15:27 
Julen bliver varm i år, igen. To cifret plusantal. 10 grader. Sne er blevet en sjælden ting i det her land. Mon sne bliver noget vi skal til at forklare vores børnebørn konsistensfornemmelsen af, i fremtiden? At det smagte af sot fra alle fabrikker som skyerne svævede over, før den faldt.

I hvert fald om vi ikke har slæbt dem med til nordpolen, før de når voksen alder...

Hvad synes du om de varme vintre? Kan i lide at vi kan stå ude om nytårsaften og fyre af, med champagne i hånden, uden at få krampe i fingrene? At varmeregningen kan spares ind, så at ungerne kan få større julegaver og at vi kan spare os selv for sygdage og helbredsproblemer, ved et mere stabilt immunforsvar, samt at vores ryger kan få lov til at modne færdigt i løbet af det længere efterår?

Eller døjer du med angst for hvad der mon forårsager det varme klima, så meget at det tynger dig ned? Anden grund? Du/dine nære ønsker en hvid jul af tradition, det muliggør aktiviteter du/de ønsker at deltage i? Du har måske en økonomisk interesse, så som at sælge vintertøj, varmeapparaturer, eller er der andet du mener?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 15:33 
Det blev ikke nogen skide god tråd... Nedern.. Vil dog stadigvæk gerne høre tanker...


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 17:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg er ikke nede med klimaforandringer, men jeg er godt nok heller ikke nede med sne, så det gør ikke mig noget med en varm jul

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 21 dec 2017 23:02 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg kan sagtens undvære sne. Da jeg var barn elskede jeg selvfølgelig at være ude i sneen og jeg syntes, det var vildt hyggeligt at sne inde. Men idag synes jeg egentlig bare, sne er irriterende pga logistik. Jeg får ikke mindre arbejde bare fordi det sner, til gengæld tager transport længere tid. Men der er da noget hyggeligt ved, at infrastrukturen bliver lammet pga naturen og at vi pludselig ikke kan skemalægge alting.

Men sådan klimaforandringer generelt synes jeg faktisk, er det mest bekymrende i vores verden overhovedet. Problemer med krig, sult og sygdom kan være totalt ligegyldigt i forhold til klimaproblemet. Det er sandsynligvis den største fjende mod vores eksistens.
Menneskeheden går gennem sin storhedstid lige nu. Det er ærgreligt, at vi skal destruere vores planet samtidig.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team