Hvis dem du har fået ligner de små aflange - og er Truxal - så er der kun delekærv på den ene side af pillen.
Prøv at gå ind på pro.medicin.dk, der er der lidt nede på siden til venstre et link til identifikation af piller. Der kan du indtaste farver, symboler, evt tal og bogstaver, og så søges der gennem alt hvad der er af medicin i Danmark.
Der er billeder ud for hver enkelt slags medicin, magen til de to billeder jeg smed ind før. Du må gerne lige fortælle hvilke det er, eller smide et billede af dem herind, så vil jeg godt lige tjekke det for dig. For hvis der er delekærv HELE VEJEN rundt om pillen, så er det ikke Truxal.
For at besvare hvilken effekt de har, så har de ingen euforisk effekt - derfor læger er så villige til at udskrive dem. For i modsætning til mange andre præparetter i samme boldgade (indslumringspiller, sovepiller og "nervemedicin"/antipsykotisk), så er Truxal's misbrugspotentiale tæt på et stort fedt 0. Placeboeffekten skal man ikke tage fejl af, men ud over det vil du bare falde i søvn hvis du spiser nok.
Normalt må man ikke diskutere pris osv, men vil mene det er en undtagelse nu du er blevet bollet i røven. Må jeg spørge hvor meget du har givet for din "cola"?