Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 14:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 20:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:37
Indlæg: 5
Efter nogle års hash misbrug har jeg besluttet mig for at stoppe. Har prøvet 4 gange nu og begynder igen fordi jeg er svimmel konstant hovedpine og forvirret jeg sveder hele tiden og føler at mine tanker er ved at eksplodere alt det køre bare rundt, jeg vil rigtigt gerne af med den her vane, så jeg fik fat i min læge efter 3 forsøg og fik svaret at jeg bare skulle holde ud. Blev rigtig frustreret og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv for føler lidt at hash har vundet kampen om min krop.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 20:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2012 18:31
Indlæg: 213
Du må tage en kold tyrker hvis du føler du har abstinenser. Der er ikke rigtigt nogen anden udvej.. Ellers hvis du ryger cigarretter, så køb nogle af dem med meget nikotin i, det kan godt give en lignende rus, fordi man også bliver meget let indeni. Ikke at jeg vil opfordre dig til at ryge, men find noget du gør i stedet for når du får lyst.. Om det er at løbe en tur, eller ryge en cigarret det lader jeg være op til dig. :)


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 20:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:37
Indlæg: 5
Kæderyger og går mellem badet og sofaen. Det er egentlig ikke noget problem det er mere det at jeg ikke kan klare en arbejdsdag fordi jeg føler mig så klam :S. Arbejder som slagter så står ved 5c temp og stadig klistrer alt mit tøj og mine strømper er gennemblødte så meget at jeg kan vride dem :S. Tror sgu hash har vundet indtil jeg har tid til at holde fri i en måneds tid :S


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 21:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Du skal nok klare den! Der sker ikke noget ved at stoppe med hash, det er ikke farligt. Se en film, dyrk motion, æd en masse mad. Du har taget en rigtig god beslutning, og nu skal du føre den ud i livet.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 21:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:37
Indlæg: 5
Nogle gode råd til hvad man kan gøre/tage for at man kan falde i søvn :)


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 21:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Nogle gode råd til hvad man kan gøre/tage for at man kan falde i søvn :)


Motion, motion, motion!!!! Løb en tur eller begynd evt. til noget styrketræning. En naturlig kropslig træthed er nu engang den bedste!

Og thumps up, forresten. Det kræver nosser at ændre sit liv på den måde.

Hvis du synes at du har for mange tanker at slæbe rundt på, så overvej evt. en psykolog. Tag kontakt til din læge, og forklar vedkommende tingene, hvis du synes det kunne være en god idé


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 21:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg bruger stærk baldrian med citron melisse. Kan købes i matas for ca. 120 kr for en stor pakke. spiser 2-3 stykker inden sengetid. Det er ikke sovepiller, men de virker mildere beroligende og søvndysende. Kan også bruges hvis du er urolig i kroppen når du går hjemme - pga træng.
Har selv taget 2 i eftermiddags da jeg ikke har røget et par dage og det har hjulpet noget på det.

Den første uge går nok med svedeture i løbet af dagen, især om natten. Men det går over og det hjælper at få noget godt at spise. Prøv at undgå kaffe - jeg syntes det forværrer symptomerne ret meget. Er mere urolig i kroppen, mere rysteture og koldsved. Får det ellers kun hvis jeg har drukket en hel kande kaffe, men her kan en enkelt kop fucke med mig :P

Generelt er det sku bedst og nemmest at tage stoppet lige på og hårdt. Det er positivt du har og kan arbejde imens, da arbejde og anden aktivitet er godt til at holde tankerne fra røgen, samt få rørt kroppen og få svedt skidtet ud.
Du kunne eventuelt have et skiftesæt arbejdstøj, til midt på dagen hvis det bliver for meget. Det er nok lidt svært hvis du arbejder på industri slagteri, men ellers hæng i - det lyder til du sagtens kan klare det.

God vind
Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 21:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:37
Indlæg: 5
Problemet med motionen er at jeg plejer at styrketræne men er for nylig blevet opereret i hånden så kan ikke bruge den ene arm. Mange tak for budene håber på ikke og falde i igen :)

Ja tankerne de banker bare rundt oveni og det er lige til at blive sindssyg af

Mange tak for de gode råd :)!.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 21:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:37
Indlæg: 5
Må lige få købt det baldrian så hvis det kan give lidt ro :)!

Ja er kommet til at kværne en halv kande på jobbet og det gør det helt slemt :(

Det er så ikke fordi jeg vil stoppe 100% med at ryge men bare en gang om md eller noget
Glæder mig bare til at THCen har forladt min krop :)

Kan man spise nogle vitaminer eller noget der hjælper kroppen med at detoxe ?


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 16 jan 2013 22:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Ved ikke om der er vitaminer der direkte hjælper, men vil da stadig anbefale almindelig vitamintilskud, hvor der er det man har brug for - dog ikke for hele dagen, men tilskud :)

Mht baldrian kan jeg ikke garantere at du får noget ud af det, men har selv, samt hørt fra en del andre at de også finder det brugbart.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 17 jan 2013 10:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2012 14:48
Indlæg: 50
Godt at se at du kæmper for stoppet!
Hav det som mål at se hvor godt din hjerne fungerer uden cannabis.. Opdag dag efter dag hvor meget bedre du bliver til f.eks. at huske aftaler.. Desuden er samvær med ikke-rygende kammerater rigtig godt. Det får tankerne helt væk fra tjalden! Derudover er byture gode.
Hvad angår søvnen.. Er enig med de andre i at motion er en del af vejen. Du skal køre din krop så træt at du næsten ikke kan holde dig vågen mere før du lukker øjnene :)
Held & Lykke.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 17 jan 2013 10:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvis du har problemer med at falde i søvn, så spil pik til du er drænnet for energi! Selvfølgelig sammenkoblet med motion og anden stimulans, fx i form af nørderi i form af et nyt spil på pc eller ps3/x-box fx.. Så skal det nok gå.
Det handler i bund og grund om rygrad ;)
Held og lykke! Det sgu flot gjort hvis du har rygraden til at stå imod fristelserne.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 17 feb 2018 09:04 
haj det er nuet år siden du skrev det indlæg

er
du
stoppet

k h
michaela


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 17 feb 2018 09:06 
tehguyx2 skrev:
Du må tage en kold tyrker hvis du føler du har abstinenser. Der er ikke rigtigt nogen anden udvej.. Ellers hvis du ryger cigarretter, så køb nogle af dem med meget nikotin i, det kan godt give en lignende rus, fordi man også bliver meget let indeni. Ikke at jeg vil opfordre dig til at ryge, men find noget du gør i stedet for når du får lyst.. Om det er at løbe en tur, eller ryge en cigarret det lader jeg være op til dig. :)


ja nikotin gir en god rus


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: Hjælp :(
Indlæg: 17 feb 2018 13:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Gæst skrev:
haj det er nuet år siden du skrev det indlæg

er
du
stoppet

k h
michaela

-Det er faktisk 5år og 1måned siden! :wink:
vhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team