Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 04:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg og en kammerat har lige været på svampe tur, vi fandt dog ikke nogle SN kun nogle vi mente var glanshatte så vi plukkede dem ikke, men nu er vi blevet i tvivl efter vi kom hjem om spids nøgen hatten har sin dut på toppen som helt lille/ung?? :)

Svar med citat  
Junior medlem

ja, selv om den er lille er der ingen tvivl når du ser den... har selv været ude og kigge og har ikke fundet dem endnu... men er sikker på at det bliver snart... set sker jo overnigth... bare check et par gange og vær sikker på at det er et sted hvor køer eller får eller andre dyr har græsset... der skal de nokk poppe op før eller senere!! men var sommeren ikke lidt sen i år? kan det påvirke i denne ende af forløbet og forsinke dem en smule??

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ville mene at det stadig er alt for varmt, og desuden er ko mark ikke lig med Spids Nøgenhat.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Svar med citat  
Junior medlem

Nej for jeg var på både ko og får mark idag og ingen svampe der over hovedmen lidt inde ved skovkanten var der mange svampe bar ik spids nøgenhat men de kommer nok snart frem det er vel bar for varmt hehe

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Åbenbart ikke viewtopic.php?f=2&t=41972 :D skal vidst selv på tur snarrest.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Svar med citat  
Junior medlem

Hej alle svampe glade mennesker :)
jeg har læst sådan lidt, og sidder nu med nogle venner og har besluttet os for at tage på svampe jagt (:
men er usikre på om der bliver koldt nok i nat?

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
nej nøgenhat har ikke nødvendig vis en lille spids. De er meget forandrelige. Men helt unge har ALTID en tydning og de kan iøvrigt være helt brune, hvis de vokser i højt græs. Bortset fra det kommer det an på hvor meget det har regnet og fugtigheden.. men har de fået en halv dags sol er der ingen tvivl.. men at gå ud om natten for at finde dem, er måske ikke særlig optimalt... Desuden er de fleste mørke om natten.
Og nej det har ikke noget med kulden at gøre IMO!!!!

Svar med citat  
Hej kære psykedeliske venner :) Jeg har fundet en god del spids nøgenhat, hvor mange skal jeg spise for at få en virkning? Jeg er første gangs svampespiser. Tak. Peace and love!!!! :peace:

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Hej kære psykedeliske venner :) Jeg har fundet en god del spids nøgenhat, hvor mange skal jeg spise for at få en virkning? Jeg er første gangs svampespiser. Tak. Peace and love!!!! :peace:

Hvis du er første gangs spiser, vil jeg råde dig til at gøre det med en du er tryg med. Det kan jo godt blive ret overvældende. Og når du er helt ny vil jeg ikke anbefale en dose over 1g tørre som svare til 10g friske.
søg lidt på set og setting!!! Det er ret væsenligt at du har overskud og et godt "rum" når du tripper svampe.
:peace:

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]