Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej gutter. Jeg har en række spørgsmål, som jeg ønsker besvaret af jer kloge hoveder :)

1.
Findes der nogen egentlig guide, til at få det bedste ud af sit trip? Dvs. at man får mere ud af det end bare at se en masse flotte ting - men måske endda ændre sit livssyn, interesser og andet.

2.
Kan man på en måde 'narre' sit sind til i fremtiden at f.eks. gøre alt hvad man kan for at opnå det bedste i sit liv? Her mener jeg uddannelse, karriere, det sociale samt måske at holde sig i form. Er det overhovedet noget man bør prøve at praktisere? Er det for farligt? Kræver det erfaring?

3.
Kan der ske noget ved at 'overvurdere' sin egen psyke, og dermed få et dårligt trip ud af det?

Tusind tak gutter.

Svar med citat  
Jeg tilføjer lige et ekstra spørgsmål.

Når man tripper, sker der så ikke det, at alle ens sanser bliver fuldstændig drejet om? Altså øjensans, lugtesans, følesans, høresans og måske smagssans? Ville det være klogt at sutte på et boljse under et trip?

Det er forresten SN jeg planlægger at trippe på :)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Gode spørgsmål, og ikke helt nemme at svare på. For nogen gode generelle råd om det første trip, bør du læse dette indlæg: brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse.

2: Jeg tror de fleste vil mene det er svært målrettet at ændre bestemte mønstre i bevidstheden, f.eks. ved et svampetrip. Der kan ske vedvarende ændringer i folks prioriteringer og måde at se sig selv og verden på, men jeg tror det er svært at foretage målrettede "omprogrammeringer" ved psykedeliske oplevelser. Man må bare tage oplevelsen for hvad det er, og se hvad man får ud af det bagefter. Visse terapeuter vil mene at f.eks. ketamin, under kontrollerede psykoterapeutiske omstændigheder, kan være særdeles effektivt til at bryde gamle mønstre med - f.eks. alkoholisme - men jeg tror ikke det er noget man bør eksperimentere med på egen hånd.

3: Man skal efter min mening gå til enhver psykedelisk oplevelse med en passende grad af ydmyghed. Stoffer af denne type kan tage røven på alle, også de som anser sig selv for at have en stærk og stabil psyke. Jeg tror det kan være en mere traumatisk oplevelse at blive sparket ud på dybt vand hvis man føler sig for "usårlig" i forhold til oplevelsen.

4: Sansestimuli kan, alt efter personen, stoffet og dosen blive udvidet og fordrejet på forskellige måder. Det er f.eks. ikke unormalt at opleve synæstesi, hvor sanseindtryk sammenblandes, og man f.eks. kan se musik osv. Generelt, hvis det er en behagelig oplevelse man udsætter sig selv for (som f.eks. et bolche) vil det blive en endnu større nydelse.

Svar med citat  
Tak min ven

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har kun prøvet hash så føler ikke rigtigt jeg kan svare på 1,2 og 3.

Men til det 4. spørgsmål vil jeg sige at det sagtens kan forekomme. Jeg har oplevet ny form for: Føle, Smags, Syns og Høresans.

Jeg følt at gulvet jeg stod på begyndte at bølge, engang føltes det som om gulvet røg op i mine fødder.

Jeg har under en hashrus følt at jeg kunne bestemme hvad min mad skulle smage af. Det var leverpostej men jeg kunne få det til at smage af alt fra citron til frugt yoghurt.

Jeg har fået små visuals hvor jeg så en vej som en kæmpe plamache af frøer.

Jeg har fået nogle fantastiske oplevelser af meget diskante lyde der plejer at irretere øret men når man er skæv er det fantastisk.

Jeg kunne forestille mig at disse ting også sagtens kan forekomme ved stærkere psykedeliske virkemidler end god hash.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]