Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 17:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Förlåt/undskyld att jag skriver på svensk, jag pratar inte så bra danska. Men här är min teori som bl.a. är gjort på backgrund av mayaindianernas kalender + Terrence Mckenna+ Merlin och många andra.
Anledningen att jag tror det är relevant för detta forum är att alla tog svamp.

Här är den:

ännu en natt med för mycket tid att tänka och spekulera..

Så nu vill jag ta upp de här snacket om världens undergång år 2012..

Allt började med Mayaindianernas kalender som visade tid.

Mayaindianerna var besatta av tid och hade en kalender som dom förmodligen har lagt ner mycket jobb på

Kalenderna hade förutspått solförmörkelser tusen år framåt i tiden som då även visar att dom inte va helt bakom flötet.

kalenderna visade årtal,månader,veckor,dagar och timmar långt fram i tiden.. problemet va ju bara det att kalenderna slutade 21/12 2012..

hur man vill se på de bestämmer man själv, dom kanske va trötta på tiden och ville hitta en ny hobby, dom kanske hade slut på sten eller så kanske det är jordens undergång.

för att veta om detta så får man kolla igenom andra saker i vår historia. där en hel del människor är inblandade i allt det här, t.ex.

1. orakler

2. präster

3. vetenskapsmän

4. internet

5. Mayaindianerna

då börjar vi med 1an.. Oraklerna va oftast kvinnor så som Sybilen bodde i gråtor antingen i grekland eller italien. dom kunde tydligen se in i framtiden tack vare apollos och andra gudars hjälp genom en trans.. I denna transen ska dom ha sett alexander den stores resa genom Persien och Egypten..dom ska även ha sett invasionen av italien som leddes av Hannibal och hans förlust.. 700 år INNAN det hände. dom såg också uppståndelsen av kejsaren Constantine 800 år innan han föddes. även rykten om att dom skulle ha sett en stor och viktig pojke föddas 20 år innan jesus föddes. Oraklet Sybil ska tydligen också ha sett ett virus komma någon gång runt denna tiden vi befinner oss i just nu.. lite oroväckande att höra med tanke på svininfluensan som pågår och även fågelinfluensan..

2. Prästerna som såg undergången..

där handlar det mest om hur mycket vi har syndat och hur gud straffar oss för detta. motargumenten är att gud skapade oss med en fri vilja och att han älskar oss och varför skulle han då ta död på oss? där får man välja själv vad man tycker.

3. vetenskapsmännen som förutsåg undergången.

Vetenskapsmännen såsom Terrence Mckennan, Einstein och Merlin/Myrrdin.

Einstein kom med idén att när solen, jorden och alla andra roliga planeter i vår galax lägger sig i en viss bana så blir allt varmare,jordbävningar sätter igång, vattenytan stiger osv osv..

Terrence Mckennan gjorde en tidslinje som ser ut som en sorts tabell där man kunde se olika händelser.. t.ex. om en 3e del av jorden skulle sprängas så höjs tabellen och om det inte skulle hänt ngt alls så visar den i stort sett ingenting.. i hans tabell kunde man se att de var högt på tillfällen som fallet av romerska riket, upptäkten av den "nya världen", när hitler hade sitt kalas och krigen på 2000-talet. men det som är skumt är att hans tabell slutar en viss datum.. 21/12 2012!

Merlin/Myrrdin som sågs som Europas största och mäktigaste orakel.

Han profetior handlar mycket om Terroristattacker. global uppvärmning och planeters katastrofer som mycket väl då kan handla om tiden vi befinner oss i just nu. Merlin kallades för en Shaman.. halv människa halv demon.. kan man lita på en sån snubbe ? jag säger nej, enbart för jag tycker hans tankar inte var intressanta =)..

4. Internet.

Några orakel ska ha målat upp en bild av jordens undergång och då såg man planeten jorden och på jorden va där mönster som ett spindelnät.

kan det ha med internet att göra ? World Wide Web ?

Och tro det eller ej så har internet faktiskt också kunnat se in i framtiden.. Där finns ett program som heter Web-Bot som fungerar som såhär: Programet skickar ut små "spindlar" som letar igenom hela internet och plockar upp nycklar/ord som känns viktiga och sammanfattar händelser, programmet skapades för att få en chans att se när aktier skulle stiga osv. men den började hitta andra saker också.. t.ex. innan 9/11 när flygplanen flög in i World trade center så fick dom upp ord som "New York" "Fire from the sky" och "death".. det har även fungerat på andra saker.. under de senaste åren har dom fått in ord/nycklar som verkar ha med jordens undergång att göra inom en snar framtid.

5. Mayaindianerna och deras kalender!

Som sagt hade Mayaindianerna en kalender som va mer exakt än tiden vi går efter nu. den såg solförmörkelser komma tusen år innan dom kom.. och kalendern hade alltid rätt. så fort något hände i rymden, med solen eller något som har med tiden att göra så visste mayaindianerna det långt innan det hände.

Nu en liten sammanfattning..

Dessa 5 jag har pratat om nu har alla slutat göra det dom sysslar med 21/12 2012. Det jag tror är följande.. var 25800e år så lägger sig solen och planeterna i linje och skapar "ny tid". vissa tror att det var vid detta tillfället dinosaurierna dog för att jorden kom för nära solen så all is ska ha smält och dödat dom. vissa tror att dom dog för att jorden fick en ny balans och satte allt hullerombuller, typ att norr blir syd osv och därför skapade jordbävningar och slutligen tror dom att det ska ha kommit kometer på jorden när dem hamnade i den linjen, alltså typ att där jorden är nu så är vi mer skydade mot kometer och skit som flyger runt i rymden men när vi hamnar i den linjen så finns där inget "skydd". oavsett vad så är allt det där möjligt.. det har vi ingen aning om eftersom vi inte varit med om det.. än. Men tillbaka till mayaindianerna kalender och Terrence Mckennans tabell som båda tar slut 21/12 2012 som också är den tidpunkten dom jorden och solen hamnar i linje med varann.. så tror jag att dom slutade med kalendern och tabellen för att de va "resetknappen" på tiden.. när vi legat i linje och sedan kommer ur den igen så kommer allt att vara nytt.. om nu mayaindianerna kunde se in i framtiden så kunde dom kanske bara se in i den tiden som vi befinner oss i just nu.. men efter 21/12 2012 så är vi i en ny tid. det skulle varit väldigt skumt om nu framtidskollarna kunde se in i framtiden på en tid som inte ens finns än, eller hur ?

En annan teori är också att allt det här kommer på tal för att tjänar pengar och bli kända.. Eftersom människan söker ofta efter lite adrenalinkickar som man kan få av t.ex. berg och dalbanor,filmer,musik sporter och liknande.. och du kanske inte tycker att det är speciellt kul att gå rundor och oroa dig för att världen ska gå under och skit.. men din hjärna tycker det är intressant och du känner dig mer levande när du vet att du kan dö.

Jag kan ha fel jag kan ha rätt.. det får tiden avgöra.. de kanske kommer massa stora ufo som täcker himlen och sen får folk som will smith rädda oss, 80% av jordens befolkning kanske bli zombier som ska äta resten av jordens 20% det kanske kommer tripods som ska utrota oss och då tackar vi gud för att Tom Cruise kom på hur man dödar dom..

intressant..

nu e jag trött och ska sova, ciao.. kommenter gärna om ni kan fatta vad jag har skrivit. Och kanske ni inte fattar min teori fordi den e lite komplex.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
ffs.....

Well, jeg vil opfordre alle der frygter dommedag 2012, til allerede NU at spærre sig selv inde! - hermetisk aflukket fra omverden, det er det sikreste... Og ved at gøre det allerede nu viser du gud, at du er et dygtigt lille menneske, der kan abstrahere 100% fra logik og videnskablig tilgang til tingene - og det må helt sikkert sikre en plads i himmerige.

Billede
Thank God It's Doomsday

Svar med citat  
Va fan säger du din bög??? Asså, om inte du gillar min teori så skriv åtminstone vad som är fel vid den, i stället för att håna och säga man är dum!

Min teori är som sagt baserad på droganvändares teorier (oraklerna, Merlin, Terrence och så vidare)! Så vis lite respekt.
Men tack så mycket för responsen. Ska kanske hålla mig till http://www.flashback.info, för här söder om gränsen finns inte så mycket tolerans! Man fattar varför DF får så mycket röster (eller som ni säger "stämmer")...

Om andra vill kommentera lite, så gör det. Men inte var elaka och onda som Elmannen.

Hälsningar från andra sidan

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg tog en ironisk, hånlig tilgang til dit indlæg, fordi jeg synes du komponerer dit fremtidssyn ud fra profeter, som i bedste fald er stofpåvirkede mennesker, som fejlfortolker deres rusoplevelser, i værste fald svindlere, der misbruger folks frygt for fx dommedag.

Derudover kommer du med udsagn om astronomiske hændelser som fx, at solen og alle planeter skulle stå på linje hvert 25800'e år, det gør de ikke!, hvorfor siger du det?

Der er adskillige glimrende videnskabelige teorier om dinosaurernes uddøen, og ingen inkluderer at jorden skulle komme "for tæt" på solen som så skulle smelte alt. Den tanke er... absurd... kom i det mindste med nogle kildehenvisninger, der kan bevise det - tak.

Maya-folket havde rigtig nok en meget præcis kalender, som fx kunne forudsige solformørkelser. Denne kalender var, som alle andre, baseret på gentagne, meget præcis, astronomiske observationer. Maya-folket har været dygtige matematikere, og har kunne skabe en kalender der forudsiger de astronomiske legemers positioner langt ud i fremtiden. Dette betyder ikke at de kunne se ind i fremtiden. Desuden var deres kalender langt fra så præcise som de der anvendes i dag.
Sådan som du argumenterer, synes jeg det lyder som om du tror at videnskabelige forudsigelser baseret på observationer af himmellegemernes positioner og bevægelser, er det samme som "at kunne se ind i fremtiden".

Dit argument, med at jeg skal respektere dine ideer fordi de kommer fra "drogänvendere" forstår jeg slet ikke. Ja dette er et drog-forum, ja interesserer mig for og bruger drogs. Og hvad så? Det er da ikke et argument for noget som helst.

Jeg synes ikke jeg er intolerant, eller højreorienteret - jeg stejler bare lidt over de fuldstændig u-underbyggede påstande du kommer med.

Men jeg skulle selvfølgelig have svaret dig ordentlig første gang, og præciseret hvad jeg var uenig i. Undskyld for den svipser.

Senest rettet af eelmand 18 nov 2009 13:28, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Lieber Svensken, Sie dürfen nicht vergessen, Ihr Medikament zu nehmen

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Nu siger jeg lige noget hurtigt dumt

Så noget på national G hvor en proffessor agtig gut, påstod at sidste gang at jorden var meget tæt på mælkevejens ( magnetiske et eller andet ) var ca ved dinosauranes tid, og der døde alt, så han tror det vil ske igen i år 2012 fordi- der kommer jorden tættere på det " felt " igen - og de frygter lidt hvad der kan ske.
Altså det er sådan jeg forstod den ? ikke noget med at jorden ville smelte sammen med solen.. men bare der ville ske en noget forfærdeligt.... vilket... det at støde sammen med solen jo også er :D men det jeg mener er at der fek.s ku komme nogle kometer eller noget i den stil- hvad ved jeg.

Håber ikke det lød helt a volapyk ... men.. jeg tror sku ikke på det..
De har sagt så mange gange at jorden går under og de og de ting vil ske det og det år.. baaah !

Og svensken du skal tale FUCKING pænt til os andre herinde.
Vi er det land der forsyner dig med øl, FALD PÅ KNÆ !!!

Svar med citat  
Elmannen@ Jag skojade (min elaka reaktion var inte menad alvarligt, min tanke-röst var ironisk, fast fattar att det inte översättas bra till text). Men tack för kritiken, nu vet jag åtminstone vad du tycker var dumt (det hela)... lol.

Lizardman, om jag ska göra källhänvisningar måste du också! Vad hette han mannen? Det vore interessant att kolla upp hans teori.

Hejsan på dejsan!

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Svensken skrev:
Elmannen@ Jag skojade (min elaka reaktion var inte menad alvarligt, min tanke-röst var ironisk, fast fattar att det inte översättas bra till text). Men tack för kritiken, nu vet jag åtminstone vad du tycker var dumt (det hela)... lol.

Lizardman, om jag ska göra källhänvisningar måste du också! Vad hette han mannen? Det vore interessant att kolla upp hans teori.

Hejsan på dejsan!

kan jeg da virkelig ikke huske, og..källhänvisningar.... det skal være mit nye favorit ord - jeg bruger når jeg er blæst og ikke ved hvad jeg skal sige- og bare har brug for at lyde dum.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

:life:

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Svensken - vil du ikke nok please blive medlem? Vi mangler kloge hoveder, der sammen med Lizardman kan guide os almindelige og dødelige igennem konspirations- og dommedagsteorierne!

Du vil fuldende denne side!

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Svensken - vil du ikke nok please blive medlem? Vi mangler kloge hoveder, der sammen med Lizardman kan guide os almindelige og dødelige igennem konspirations- og dommedagsteorierne!

Du vil fuldende denne side!

ADMINDELIGE DØDELIGES HJERNE KAN SLET IKKE FORSTÅ DET VI VED !!!
Vores viden mætter kosmos og alt der i det ! vi er nok ! vi er alt !
jeres verden ville kolapse vis i vidste det jeg vidste.... fek.s hvor mange hudfolder der kan være i stjernen på en kvinde !

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
The-Lizardman skrev:

kan jeg da virkelig ikke huske, og..källhänvisningar.... det skal være mit nye favorit ord - jeg bruger når jeg er blæst og ikke ved hvad jeg skal sige- og bare har brug for at lyde dum.

det betyder kælderhenvisning. så kan du sidde dernede og skamme dig.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
The-Lizardman skrev:

det betyder kælderhenvisning. så kan du sidde dernede og skamme dig.

ja især når man tænker på jeg har boet næsten 2 år i sverige :D

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jamen det forklarer jo alt :D

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvor er det bare fantastisk at alle dommedags-teoretikerne har valgt at komme ud af deres små jordhuler og fortælle os stakkels, uinformerede, laverestående væsner at jorden går under (igen, igen, igen...) fordi at der er tusinde år gammel kalender der stopper der. :cheers:

Kalenderen stopper forresten slet ikke der - det er bare slutningen på éen epoke og begyndelsen på en anden og det betyder ikke nødvendigvis at alt der har været tidligere forsvinder.
Vi fejrer også nytår - men det betyder jo ikke at der kommer en ny verden og at den gamle forsvinder.

Det er også altid så dejligt når folk der kaster om sig med fuldstændigt absurde teorier (der bare ALDRIG måde er bakket op af andre end folk der hører hjemme på Sankt Hans) beder andre om seriøse kilder. :)

@Svenskeren: Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Astral her fra forummet, i to kunne sikkert blive enige om en masse ting...

Mvh, Jonas!

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
d. 21/12 2012 befinder jeg mig på mit værelse med en cigar... Når klokken rammer midnat åbner jeg mit vindue og slår en hånlig latter op, mens jeg tænker på alle tosserne, der har gået og stresset over dommedag de sidste 5 år.

Svar med citat  
Medlem

@svensken - Når nu jorden går under, kan du så ikke lige den sidste dag før det sker overføre alle dine penge til min konto?
Jeg kan godt vente indtil år 2012...

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
LarmerFyr skrev:
Vi fejrer også nytår - men det betyder jo ikke at der kommer en ny verden og at den gamle forsvinder.

Jo det gør! Jeg husker tydeligt de 'gode gamle dage' der bliver mere og mere fjerne for hvert nytår. F.eks. var der engang en tid, hvor der ingen slagsmål var om, hvilken kanal man skulle se i TV (medmindre man boede tæt på Tyskland el. Sverige). Det var gyldne tider, hvor solen altid skinnede og internettet hed Fido net.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
jim fear skrev:
d. 21/12 2012 befinder jeg mig på mit værelse med en cigar... Når klokken rammer midnat åbner jeg mit vindue og slår en hånlig latter op, mens jeg tænker på alle tosserne, der har gået og stresset over dommedag de sidste 5 år.

:stupid:

Svar med citat  
Lad väre med at nedgöre min landsmand, hundehoveder!
Hvem griner sidst/bedst, når jorden overhalges med kometer og meteorer, planeterne ligger på linje, polerne smelter og skifter og alienrobotz invaderer vores forhenvärende planet (som da vil väre spredte klippestykker i kosmos)? Og glemte jeg at nävne planet X/Nirubu??? Den kolliderer med jorden på samme dato.

Vi ses på dommedag.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]