Det jeg skriver herinde er i sagens natur forsimplet (vi arbejder ikke med kildehenvisninger på et opslag), men er grundlæggende baseret på erfarne journalisters månedlange research og korrespondence med kilder og medvirkende som er førende eksperter fra Europol, sociologer, psykologer, læger, ledere fra landets største væresteder, rockere, narkomaner og hverdagsbrugere. Vi arbejder med fuldkommen håndfaste tal og undersøgelser som udelukkende bekræfter at det er "blevet udbredt" - markant mere udbredt, på relativt kort tid (sammenlignet med øvrige stoffers markedsindtog gennem tiderne).
Hvorvidt stoffer alene kan være direkte årsag til nogens "nedtur", er netop en del af den debat vi gerne vil tage op.
Jeg har sagt at det er og kan være farligt. Og den påstand er der belæg for.
I forbindelse med denne tråd er der et par stykker som potentielt gerne vil medvirke anonymt og være med til at præge dokumentaren.
Vi er meget åbne for et par stykker endnu, men ellers vil jeg blot sige tak for debatten herinde, det har været interessant!
Medmindre det drejer sig direkte om eventuel medvirken i dokumentaren (kontakt:
kokainenspris@eyeworks.tv), så vil jeg hermed forlade tråden og ønske alle det bedste fremover.
Mvh. Gitte Hansen, Eyeworks, "Kokainens Pris"