Det tog også mig rigtig mange gange (og år) at lære, jeg har mindst haft 5-6 af de der paranoia ture. Dog ikke helt så slemt som mange beskriver det tidligere i tråden, men alligevel så slemt at jeg er stukket af fra situationen som en anden tøsedreng hvilket jeg dog ikke er det mindste flov over. Eller blevet utrolig rundtosset og dårlig. Jeg er åbenbart meget sensitiv over for hash ca. en faktor 3 i forhold til mange af mine venner, og når man ikke er vant til nikotin bidrager det heller ikke lige frem til den positive rus.
Der står allerede mange gode råd i tråden, men jeg vil lige understrege og komme med nogle flere.
Jeg vil helt klart anbefale nybegyndere at trappe langsomt op som der allerede er blevet sagt, det gælder om at lære sin krop og reaktion at kende! det er også vigtigt at være i trykke rammer de første gange og ikke være bange for at man kan blive sindsyg eller andet pjat som man konstant får at vide af f.eks. tom behnke (k)
Jeg ville også at overveje helt at undgå tobakken, hvis man ikke er ryger... Det ville nok også være smartest hvis det var pot på en bong (i små mængder af gangen! med 10 min. intervaller f.eks.) eller på en anden måde at få en mere behagelig/kølig røg end den man får fra joints og andre tobak mix.
Jeg har selv erhvervet mig en vaporizer som jeg er utroligt glad for. Den "ryger" jeg primært skunk på, og det virkelig lidt af gangen jeg behøver (der er stort set intet røg, medmindre man laver en fejl). Men så skal man ud og bruge flere penge end man måske har lyst til første gang man skal prøve at ryge hash. ellers har jeg set små håndholdte mere primitive udgaver, som sikkert også er fine, men dem har jeg dog ingen erfaring med, til gengæld koster de ikke meget.
Nu er det som sagt ikke fordi hash er farligt hvis man bare har lidt respekt for det, jeg synes bare det ville være synd at andre skal gå igennem disse lidelser for at kunne nyde denne enestående plantes store potentiale.
Jeg håber det kunne bruges til noget og det ikke var for trivielt.
go with the flow