Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 07:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Dranker, Tiffanny og sayeh, hvad med at tjekke datoen:D?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Dranker kom med en kommentar der passer fint ind i emnet og de andre reagere bare på det, det er der da ikke noget galt i. :)

Mvh Jonas!

Svar med citat  
 Titel: ...
Hva fanden sker der er i allesammen bare junkie'er eller hva? Stop da med det i får alle psykoser af det.

Idioter :x

Svar med citat  
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Din Mor
Ryg mer til i erhærded..... det gjøre jeg....... *ROFLOL*...... skunk 4 ever

og hvis kvalmen kommer, I DARE YOU, ryg endnu mer.....

Svar med citat  
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: esbjerg
Citat:
Hva fanden sker der er i allesammen bare junkie'er eller hva? Stop da med det i får alle psykoser af det.

Idioter

han er selv idiot... han lukker sig selv ude fra tjaldens/svampenes/stimulansernes/ovs. vidunderlige verden.. :joint:

Svar med citat  
 Titel: Re: ...
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Anonymous skrev:

Idioter :x

Som alle er lidt smartere end dig. Nægt ikke, din snæversynethed snakker for sig selv.

Du havde hørt om det her psychodello.dk og du måtte søge på google for at finde det, da du ikke engang kunne stave til det.

Da du først kiggede på sitet tænkte du:

VissenÆrede Planeter?
Persilsuppe svampe?
Synetisk druk?
Alkometens Hørme?
Ganeryl Eksplosion?
MelDejens BageSide?

Nok er vi nogen der tager stoffer, men vi kan da læse, debile fjols.

Da du så vores gæstebog, vidste du straks hvad det var, fordi du er ikke andet end en dum spammer.

Hvad er din grund til at lukke lort ud?

Svar med citat  
 Titel:
Jeg har selv oplevet at få blackout etfter jeg havde røget, (vil ikke sige for meget, men for hurtigt). Der gik lidt da alting pludselig begyndte at snore rundt. Jeg gik sammen med en ven i det fri, da jeg pludselig begyndte at tro at jeg gik i en drøm. Jeg blev nød til at lægge mig. Og da jeg lagde mig ned sortnede alt for mine øjne. Jeg ved ikke helt hvor lang tid jeg lå der. Men min ven hjalp mig op da han blev klar over situationen. Under selve blackouted var jeg ikke bange (fattede nok ikke rigtig hvad der skete) men efter jeg vågnede op blev jeg enormt bange, og havde det også som om min hukkomelse blev slettede hvert sekund. Men set i barkspejlet er jeg klar over at det var fordi jeg ikke var van til at have den rus. For har tit haft den ekstreme form for rus igen. Hvis man bare prøver at nyde den, og tænker en masse glade tanker, så selvom man ikke har "grineflip" kan det være en enormt dejlig oplevelse, hvor man bare kan læne sig tilbage og nyde det.

Svar med citat  
For et stykke tid siden, var nogle venner og jeg sammen for at ryge hash. Det var min første gang og jeg indrømmer at jeg var en smule nervøs. Jeg havde ingen anelse om hvor meget jeg skulle ryge for at blive ordenligt skæv, så jeg blev bare ved med at ryge indtil jeg begyndte at kunne mærke tjalden. I starten var det som at komme i en anden verden. Alt omkring mig bevægede sig på en forførende og intens måde, og jeg kunne slet ikke stoppe med at grine. Jeg ville hele tiden have mere og derfor blev jeg ved selvom at jeg godt kunne mærke at jeg nok skulle stoppe. Pludselig vågnede jeg op med hjertebanken og var helt tør i munden. jeg havde det som om jeg havde sovet i flere timer, selvom at det kun havde sortnet for mine øjne i et par sekunder. Jeg var vildt bange, for jeg havde det som om alt blev ved med at svinge mellem drøm og virkelighed. Jeg kunne slet ikke finde ud af hvem jeg var sammen med, eller hvor jeg var henne. efter lidt tid begyndte jeg at komme til mig selv, men jeg var stadig bange og vidste ikke om jeg var med i en drøm, eller om det var virkelighed. Selve angsten og paniken gik først væk efter lidt over 2 timer, men lige siden har jeg ikke kunnet finde ud af hvad det var der skete med mig den dag. Det er vildt mærkeligt at tænke på hvordan det svingede som lysets hast fra en behagelig drømmeverden, til et sandt helvede.

Jeg ville bare høre om det var normalt for det piner mig at ingen af mine venner havde været ude for det samme, første gang de røg hash. Jeg ved godt at det kan have været fordi jeg har røget for meget, men jeg vil bare vide at det ikke er fordi der er noget galt med mig. Desuden røg jeg kun noget med 6, 7 hvæs?

hilsen xxxxx

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er ikke unormalt og det er heller ikke farligt at opleve.

Du røg helt klart mere end du skulle have gjort, et hvæs er en dårlig måle enhed, men det lyder til du havde en oplevelse du kunne have undgået ved at ikke tage mere en et eller to hvæs på en normal joint. et hvæs på et større rygeinstrument er en dårlig ide. alt for kraftigt for førstegangs rygere. tag de par væs og vent 15-25 min indtil du kan mærke noget. Nogen mærker noget i de her min, det ville du helt sikekrt. og andre mærker intet, f.eks hvis man ryger 20 smøger om dagen ville de to væs også have mindre effekt. Men alene forskellen fra person til person kan være enorm. Ens reaktion er svær at forudsige. men hvis man starter meget stille og venter er risikoen næsten ikke eksisterende.

Dertil kommer der også noget med det miljø du var i. Hvis du ikke var tryg med de mennesker omkring dig og der var noget du ikke holdt af, kan være så meget, men hvis man føler man har fået alt alt for meget i en helt ukendt beruselse kan man nemt oppe i hjernen tage den beslutning at den er helt gal og derved forværre ens skævert i en mere negativ retning, ved at fokusere på det man er utryg ved og tænke/dagdrømme om negative oplevelser.

Modsat kan et meget trygt miljø og en korrekt mængde give en meget positiv rus som ikke indeholder de her negative tanker.

Til sidst kan det også afhænge af hvad du har spist eller om du ikke har spist noget overhovedet. At ryge på en meget tom mave kan gi problemer, igen fordi man hele tiden tænker på det og man kan nemt føle at overskudet til at være skæv ikke er der og føle sig svag. Det har jeg ihvertfald oplevet en del gange de første somre jeg røg.

Håber det gav dig lidt at tænke over xxxxx

Svar med citat  
Tak.

Jeg er meget glad for dine svar:D

Svar med citat  
Hej jeg har desværre oplevet det samme som drengen på 16 år. jeg er selv en pige på 16 år og skulle da også lige prøve det for 4 gang.
Her igår gik det så ikke så fint.
Jeg starter stille og roligt ud, med at dele en joint med en veninde. Efter 10min, griner jeg af alt som jeg plejer. (alt virker hyggeligt )
så deler jeg igen indenfor 15 min. en til med min veninde. I alt har jeg ikke fået særlig meget,.

Men efter 10 min, hvor jeg har haft grineflip og det hele, sidder jeg oppe af en væg, da jeg pludselig mærker noget som killer oppe gennem næsen og mærker det går videre op. Hele mit ansigt begynder nærmest at blive lammet og reagere som når en arm sover, jeg forstiller mig mennesker ud af alle ting, på vej til skadestuen. jeg genkender det med bankende hjerte og det, men hvad sker der for jeg sidder her et døgn efter, og stadig har snurren i ansigtet og lammelse, skadestuen sagde det ville gå over, men det er det ikke. Jeg var ikke skæv, men havde det utroli ubehageligt. håber i vil besvare om soven i ansigt og hænder er normalt, også et døgn efter !

MVH pigen der er bange for jeg altid skal gå rundt med en følelse af en lammelse og soven i ansigtet, omkring mund og øjne

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Bare rolig mette du er højst sandsynlig stadig påvirket af tjalden, du har fået alt for meget man skal virkelig passe på når man ikke har prøvet det mange gange.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Det tog også mig rigtig mange gange (og år) at lære, jeg har mindst haft 5-6 af de der paranoia ture. Dog ikke helt så slemt som mange beskriver det tidligere i tråden, men alligevel så slemt at jeg er stukket af fra situationen som en anden tøsedreng hvilket jeg dog ikke er det mindste flov over. Eller blevet utrolig rundtosset og dårlig. Jeg er åbenbart meget sensitiv over for hash ca. en faktor 3 i forhold til mange af mine venner, og når man ikke er vant til nikotin bidrager det heller ikke lige frem til den positive rus.

Der står allerede mange gode råd i tråden, men jeg vil lige understrege og komme med nogle flere.

Jeg vil helt klart anbefale nybegyndere at trappe langsomt op som der allerede er blevet sagt, det gælder om at lære sin krop og reaktion at kende! det er også vigtigt at være i trykke rammer de første gange og ikke være bange for at man kan blive sindsyg eller andet pjat som man konstant får at vide af f.eks. tom behnke (k) :roll:
Jeg ville også at overveje helt at undgå tobakken, hvis man ikke er ryger... Det ville nok også være smartest hvis det var pot på en bong (i små mængder af gangen! med 10 min. intervaller f.eks.) eller på en anden måde at få en mere behagelig/kølig røg end den man får fra joints og andre tobak mix.

Jeg har selv erhvervet mig en vaporizer som jeg er utroligt glad for. Den "ryger" jeg primært skunk på, og det virkelig lidt af gangen jeg behøver (der er stort set intet røg, medmindre man laver en fejl). Men så skal man ud og bruge flere penge end man måske har lyst til første gang man skal prøve at ryge hash. ellers har jeg set små håndholdte mere primitive udgaver, som sikkert også er fine, men dem har jeg dog ingen erfaring med, til gengæld koster de ikke meget.

Nu er det som sagt ikke fordi hash er farligt hvis man bare har lidt respekt for det, jeg synes bare det ville være synd at andre skal gå igennem disse lidelser for at kunne nyde denne enestående plantes store potentiale.

Jeg håber det kunne bruges til noget og det ikke var for trivielt.
go with the flow :peace:

Svar med citat  
jeg har efterhånden selv røget i noget tid. i mit tilfælde var den første gang jeg røg den værste nogensinde. jeg var bange, kunne høre pulsen i mit hoved, total paranoia. havde det også sådan, at jeg troede jeg købte noget dårligt pot, troede rusen ville komme med det samme :P lige pludselig syntes jeg folk snakkede underligt, oplevede også noget med spejleffekt, alt så bare mærkeligt ud. rusen er ikke lige så stærk som i starten, når man har røget i lidt tid. så du behøver ikke rigtig være nervøs x) jeg har ikke oplevet nogle bivirkninger som er værd at bemærke.. kun det at jeg nogle gange har det svært ved at koncentrere mig, og får små ticks en gang imellem, sådan nogle ting. men det er ikke noget man tager sig af.. du behøver ikke være bange for at ryge noget mere, men alt med måde (;

Svar med citat  
Medlem

det er da en stor "bivirkning" det med koncentrationen, altså i skolen osv...
synes selv at når jeg læser en tekst, så omformulerer jeg den tit i mit hovede uden at have læst sætningen.

så en sætning som :

"vi havde det godt"

bliver automatisk punktlæst i mit hovede og sætningen formuleret til vi havde det IKKE godt
altså ordet "ikke" dukker op overalt det er rigtigt irriterende .. ved ikke lige om det skyldes rygningen :D

Svar med citat  
HASH ØDELÆGGER ALT---

dine penge din krop din hjerne din sport gode venner ,familie ,selv dit sprog
og jeg kan blive ved har selv røget i 10 år hverdag, er stoppet for 2 dage siden og den bliver ved med at sige til mig ryg fordi den stadig vil ødelægge.....pas på
hashen tager over på et tidspunkt....stoffet er for sygt, man tror den ikke er skadeligt men tro mig, når den fanger en ,ruller den alt med tiden....hvis man har prøvet et par gange er det sjovt men med tiden er det ikke sjovt, man skal bare have den rus,

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

G-UNOT skrev:
HASH ØDELÆGGER ALT---

og jeg kan blive ved har selv røget i 10 år hverdag, er stoppet for 2 dage siden og den bliver ved med at sige til mig ryg fordi den stadig vil ødelægge.....pas på
hashen tager over på et tidspunkt....stoffet er for sygt, man tror den ikke er skadeligt men tro mig, når den fanger en ,ruller den alt med tiden....hvis man har prøvet et par gange er det sjovt men med tiden er det ikke sjovt, man skal bare have den rus,

Er dette en joke?

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan anbefale, at spise noget med meget sukker i eller drikke noget sodavand, hvis du har røget for meget. Det synes jeg hjælper meget :)..

Har prøvet det mange gange, og det er ikke rart. Engang(en af de første gange jeg røg) gik jeg fuldstændig i panik, og prøvede at komme ud af rummet. Men løb ind i væggen istedet. FLOT!

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Bobbybabz skrev:
G-UNOT skrev:
HASH ØDELÆGGER ALT---

Er dette en joke?

Jeg tror det er en falsk person

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

...stoffet er for sygt, man tror den ikke er skadeligt men tro mig, når den fanger en ,ruller den alt med tiden.. !

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]