Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2023 14:58 
Hejsa

Min datter er lige blevet diagnostiseret med add, jeg mistænker jeg selv har samme lidelse.
Jeg prøvede en af hendes depottabeletter 36mg for at se hvad der skete.

Det gav en kæmpe ro i hovedet, hvor mine tanker ikke er over alt,

Hvis jeg ikke har ADHD/ADD ville jeg så ik få en opstemthed og mere energi?


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 jan 2023 01:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Nej det er en myte.
https://www.information.dk/debat/2022/1 ... ?lst_cntrb
Hvis du har brug for medicin så gå ikke efter amfetamin præparater fra lægen. Prøv midler som rosenrod, ashwagandha og mucuna. Det er sundere og virker bedre. Ekstrakt skal bruges ikke rå pulver. Kig evt. på Allegro eller Herbadiet.in. (det er ikke Herbalife)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 17 jan 2023 17:49 
Linket virker ik


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 17 jan 2023 21:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg er i samme situation som dig med datter som for 6 år siden fik diagnose ADD og fik samme medicin. Jeg har også prøvet nogle gange hvordan det virker på mig, og det er som du beskriver en form for ro og fokus. Midlet bliver også brugt som studie drug da det netop giver fokus. Så du kan ikke give dig selv diagnose ADD ud fra virkning.
Bivirkningen ved medicinen på mig ar at jeg mister appetitten og ikke kan sove om natten, så efter en dags optur er man træt og uoplagt dagen efter.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 18 jan 2023 20:56 
Hejsa

Jeg får slet ikke optur overhovedet, kan spise normalt, og sover fint.

Jeg fik kun ro i hovedet


Top
  
Svar med citat  
Indlæg: 19 jan 2023 15:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Det er en stimulans dvs. et amfetaminpræparat så det øger bl.a. dopamin hvilket giver fokus, drive, og sindro. Det betyder ikke at du har ADHD, tvært imod. Det er en myte medicinalvirksomheder har været med til at sprede som undskyldning for at give børn speed imens vi lige har givet den strengeste straf i mands minde 18år til en fyr som importerede og solgte speed illegalt- Det fortæller lidt
https://www.information.dk/debat/2022/1 ... ?lst_cntrb
her er det fulde link, det er værd at læse ellers Google dette og find artiklen (psykiatriske- system-bygget-paa-misinformation-myndighederne-formidler)

Som sagt ADHD medicin er noget værre stads som ikke er sundt hverken på den korte eller den lange bane. Du kan få præcis samme effekt fra alene mucuna ekstrakt som indeholder levodopa. Derudover anbefaler man også bacopa, ashwagandha, polygala og l-theanine til ADHD og det er hverken skadeligt men vil omvendt have et væld af ekstra positive effekter udover at behandle opmærksomhedsproblemerne


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: 06 mar 2024 22:42 
Har på din opfordring prøvet alt dit forslåede. Mucuna var det eneste der virkede og var hæftigt, men kun sløvende/svimlende og ikke dopamin/serotonin tilskud under nogen omstændigheder for mig. Det gav 35mg medicinet tilgengæld, dog kun 3 timer og følte jeg lidt angst. 100mg tremadol er bedre - højst 3 gange om md.
Kan godt lide tanken om natur/lovlige midler, men tror der er lang vej til varig lindring af adhd/add

Jibri skrev:
Det er en stimulans dvs. et amfetaminpræparat så det øger bl.a. dopamin hvilket giver fokus, drive, og sindro. Det betyder ikke at du har ADHD, tvært imod. Det er en myte medicinalvirksomheder har været med til at sprede som undskyldning for at give børn speed imens vi lige har givet den strengeste straf i mands minde 18år til en fyr som importerede og solgte speed illegalt- Det fortæller lidt
https://www.information.dk/debat/2022/1 ... ?lst_cntrb
her er det fulde link, det er værd at læse ellers Google dette og find artiklen (psykiatriske- system-bygget-paa-misinformation-myndighederne-formidler)

Som sagt ADHD medicin er noget værre stads som ikke er sundt hverken på den korte eller den lange bane. Du kan få præcis samme effekt fra alene mucuna ekstrakt som indeholder levodopa. Derudover anbefaler man også bacopa, ashwagandha, polygala og l-theanine til ADHD og det er hverken skadeligt men vil omvendt have et væld af ekstra positive effekter udover at behandle opmærksomhedsproblemerne


Top
  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team