Jeg er blevet kontaktet af flere i forbindelse med din efterspørgsel, 'den visne blomst'. Det er et meget interessant - og i vores samfund kontroversielt - emne, vi er inde på. Men ja, det er korrekt, jeg har benyttet mig af psykedelika, herunder særligt psilocybinholdige svampe og MDMA, i en form for selv-terapi. Jeg har også været inde i den private såvel som offentlige psykiatri, og har derfor en del erfaringer med kognitiv adfærdsterapi. Men mine terapeutiske eksperimenter med psykedeliske stoffer har ikke været udført i autoriseret regi, hvis du forstår mig ret. Det har udelukkende været selv-terapi, hvor jeg også har benyttet mig af venner og mine egne erfaringer med kognitiv adfærdsterapi under disse trip-sessioner. Jeg kan ikke bare anbefale brugen af psykedelika i terapeutisk øjemed, hvis man ikke har de nødvendige redskaber forinden, eller en erfaren trip-sitter, der netop kender til terapi og har visse forudsætninger for at kunne arbejde med disse værktøjer. Når det så er sagt, kan jeg heller ikke udelukke, at brugen af psykedelika ikke kan føre til en dybdegående, introspektiv oplevelse på egen hånd, som man kan drage stor nytte af. For det kan det helt sikkert!
Hvis du vil have mere information om, hvordan jeg har gjort brug af lige netop MDMA i denne kontekst, så synes jeg, du skal kontakte mig over PM. Det er også vigtigt, du forklarer, hvorfor netop du føler, du kan have nytte af terapeutiske MDMA-sessioner i første omgang. Så kan jeg sætte dig ind i, hvordan jeg har brugt det, og hvad jeg mener at have fået ud af det. Dette er ikke en anbefaling, men hvis du har en idé om, du kan få gavn af MDMA-terapi, og allerede har sat dig for at forsøge dig frem, så bør du vide, hvordan man griber det an. Jeg kan kun fortælle dig, hvordan mine egne erfaringer har været. Alle får forskellige oplevelser med psykedelika, og det er ikke sikkert, det vil gavne netop dig. Men som sagt kan du starte med at skrive en PM til mig. Opret en bruger, tjek min profil og brug funktionen "PM".
Vi snakkes nok ved!