Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har hørt at hvis du ryger hash, så ser man "grimmere" ud, altså ens hud hænger og dasker osv osv.
altså du kommer til at se helt anderledes ud.
passer det

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det er en myte du har fået fortalt der. Hvis du ryger hashjoints blandet med tobak, lige så ofte som en tobaksryger ryger cigaretter vil du blive lige så grim som man bliver af cigaretter. Tobaksrøg ælder huden, så den eneste sandhed i denne påstand er at hashrygere der blander med tobak kan få de samme skavanker som en tobaksryger.

Tak for den gode griner, det var da den dummeste påstand jeg længe har hørt.
Godt initiativ at du spørger her inde istedet for at tage det for gode vare, tænk nogle diskussioner du kunne være endt ud i hvis du var hoppet i med begge ben. :D

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige at hvis man ryger hverdag i en længere periode, vil man generelt se mere træt ud. Tag mig f.eks. jeg har konstant store poser under øjnene. Dette havde jeg ikke før jeg røg. Og mine øverster øjenlåg, hænger lige ned over mine pupiller. Håber du forstår hvad jeg mener, det er lidt svært at formulere :?

Mvh. Shroom 8)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
shroom: hvor tit ryger du? og hvor længe har du røget så tit?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger hverdag. 3-4 gange om dagen i hverdagene, stort set hele dagen når det er weekend/ferie. Jeg har røget i 2 år nu.. 3 år i alt, men næsten hver dag i 2 år.

Svar med citat  
Medlem

Jeg har også en smule poser under øjnene, men det har jeg haft siden 4 klasse grundet et kronisk søvnunderskud, sikkert forværret af hashrygning. Dette gør dig ikke grimmere, ihvertfald ikke mere grim end at du kan ryge lidt mindre, eller holde pause 1 uge eller to så er den skid slået. Så vil jeg da påstå at alkohol gør dig umenneskeligt grim, hvis du drak alkohol som magic shroom ryger hahs ville du blive helt opløst af al den alkohol. Desuden ligner du jo ikke en frisk ung fyr efter en vild druk aften? Så man kan ikke helt stille det sådan op at man bliver decideret grim af det ene eller andet. men kronisk hashmisbrug = kroniske poser under øjnene.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg er altså uenig. Jeg vil påstå at det i langt højere grad har noget at gøre med at daglig hashrygning påvirker dine søvnrytmer. Jeg kender i hvert fald fra mig selv, at man lige bliver lidt længere oppe og ryger en fed mere. Ligeledes kan man lettere sove længe, hvilket igen bevirker at man har lettere ved at gå sent i seng. Der er også hele spørgsmålet omkring melatonin og hashrygning som kan have indflydelse på søvnen.
Jeg kan rent personligt se at det er noget mere afgørende på mine poser under øjnene, hvor meget jeg sover, end hvor meget jeg ryger!

Svar med citat  
Medlem

hamp skrev:
Jeg er altså uenig. Jeg vil påstå at det i langt højere grad har noget at gøre med at daglig hashrygning påvirker dine søvnrytmer. Jeg kender i hvert fald fra mig selv, at man lige bliver lidt længere oppe og ryger en fed mere. Ligeledes kan man lettere sove længe, hvilket igen bevirker at man har lettere ved at gå sent i seng. Der er også hele spørgsmålet omkring melatonin og hashrygning som kan have indflydelse på søvnen.
Jeg kan rent personligt se at det er noget mere afgørende på mine poser under øjnene, hvor meget jeg sover, end hvor meget jeg ryger!

Jeg giver dig delvist ret. Hash kan påvirke din døgnrytme negativt og dette kan give poser under øjnene. Et andet faktum er altså at for meget hash kan fremkalde træthed og for meget træthed kan give poser under øjnene. så jeg tror der er flere grunde til at hverdagsrygere tit har poser under øjnene. ham der ameriakneren der kalder sig prince of pot han har syyge poser under øjnene, han ryger så også bare bong så det siger spar 2. Men måske har du ret, jeg har større poser unde røjnene end min pusher og han ryger altså 10 gram om dagen. Jeg har nemlig aldrig kunne sove om aftenen, der har hashen hjulpet mig meget til at falde i søvn til tiden. Men nu ryger jeg også kun under et halvt gram om dagen.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]