Psychedelia.dk
https://psychedelia.dk/forum/

Kulturnatten 09.09 - 2015 - overordnet planlægning
https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=79&t=50439
Side 1 af 4

Forfatter:  Fanny [ 03 sep 2015 18:31 ]
Titel:  Kulturnatten 09.09 - 2015 - overordnet planlægning

Hej til jer der gerne vil være med til at arrangere dette!
Ind til videre har følgende fået adgang til forummet:
Ø Tripperen
KenIshii
先生。过去的 (Mr Gone)
Bubber
stopthewarondrugs
Snoezel

- men flere er selvfølgelig velkomne :)

Men frem til planlægningen:
Jeg tog igår ind i Botanisk have og fandt frem til event-udvalget som stod for arrangementer i haven - her også kulturnatten. Eventudvalget har adresse på Geologisk institut, og jeg fik talt med en ung dame fra udvalget, som syntes det lød vældig spændende (jeg tror dog ikke hun anede hvad "psykedeliske stoffer" er). Dog var hun ikke sikker på at de ville åbne op for flere arrangementer, da der allerede var en del på programmet. Jeg fik snakket mig så varm, at jeg næsten fik overbevist hende om, at vi hørte til universitetet, da mange af os var yderst kyndige inden for Kemi og ethnobotanik, og at vi også ville lave nogle plancher om planter og svampe med euforiserende virkning og fortælle folk om dem. Ja måske kunne vi endda låne nogle kaktus fra drivhuset og vise frem? Desuden, forsikrede jeg hende om, var der mange fra psychedelia som havde haft deres gang på Universitetet gennem årene, så ja, vi hører til universitetet, og bør være på deres program for hvad der sker i haven på Kulturnatten!
Jeg sendte hende lidt tekst igår som hun kunne gå videre med til dem der bestemmer. Hvis jeg ikke har hørt noget fra hende imorgen, ringer jeg til hende.
Hun foreslog også at Østeranlæg kunne være noget for os. Dette må være næste skridt, hvis vi får afslag fra botanisk have

Hilsen Fanny

Forfatter:  Fanny [ 03 sep 2015 21:22 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 2015 - planlægning

Skal vi prøve at få lavet et hurtigt møde?
Jeg tror det er den bedste måde at rykke hurtigt.

Bor I alle i københavnsområdet? Så lægger jeg gerne hus til. Jeg bor i Vanløse.

For at dette skal kunne lade sig gøre, kræver det et hold af folk som vil lægge noget arbejde i det.
Jeg prøver at forhandle med de andre admins om at fremtrylle lidt penge fra psychedelia-kontoen til at dække nogen af udgifterne, og tænker også at der skal laves en speciel donerings konto, hvor folk kan donere til events.

Til Kulturnat-projektet tænker jeg at vi har brug for:
en Pavillon med et par sider som tjener til at hænge plancher op på (kan fås for 2-300 kr)
brun farve-spray til at male pavillonen brun!
Få trykt et skilt med Psychedelia logoet på (min. en meter langt)
lys og fakler
ingredienser til chai
stole (måske kan vi finde et sted at låne dem gratis, men de skal stadig transporteres)

Mht. til højtalere, mikrofon, m.m. er der mulighed for at fremskaffe det :)
Ligeså tænker jeg at der er en som har bil, som kunne kører det hele for os.
Hvis det bliver møj-regnvejr, har jeg desuden et stort sejl som kan spændes op i nogle træer, for at forlænge pavillonen, - hvis vi må for botanisk have ;)

Hilsen Fanny

Forfatter:  Bubber [ 03 sep 2015 21:58 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 2015 - planlægning

Puha, hvad har jeg rodet mig ud i :-D

Jeg skal med toget derind, men det er ikke så besværligt at komme til Vanløse, så det gør jeg gerne. Hvis det kan blive en dag jeg har undervisning sidst på dagen, vil det passe mig bedst. Jeg kan lige grave nogle datoer frem senere.

Jeg kan godt låne lydanlæg, men det er temmelig stort og jeg har ikke noget at køre det i. Og det står oppe i Oddshered.

Andet kan jeg ikke bidrage med på stående fod.

Forfatter:  Bubber [ 03 sep 2015 22:07 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 2015 - planlægning

Jeg kan helst:
Imorgen
9/9
11/9
14/9
16/9
18/9

Skal jeg prøve at få fat i Obama? Han kan fortælle nogle vilde historier og han er god til det.

Forfatter:  KenIshii [ 04 sep 2015 08:16 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 2015 - planlægning

Prøv også at tænke lidt over hvad vi kan sælge derinde. Ikke at økonomien skal være det bærende, men det ville være fint om vi kunne få lidt overskud fra aftenen:

- Kage 20 kr per stykke
- Kaffe 20 kr per kop
- Chai 35 kr per kop
- Kan vi finde på en eller anden usædvanlig "snack" at sælge?
- Kan vi tillade os at give cannabis frø væk, mod at man donerer 100 kr via mobilepay? (måske i overkanten)
- Kan vi lave noget information / underholdning, der holder folk 15 min ad gangen?
- Hvad kan give folk incitament til at donere on the spot?
- Kunne vi sælge spot test (dvs marquis reaktanser) til at teste indhold i tabletter? Måske folk bare placerer en ordre og så eftersender vi, så vi ikke skal købe lager?

osvosvosv...

Forfatter:  Fanny [ 05 sep 2015 11:11 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 2015 - planlægning

16/9 er en god dag for mig, ud af de dage du har forslået Bubber. Hvis det kunne være om dagen kan jeg også den 14. og den 18., men disse dage er jeg optaget om aftenen.

Hilsen Fanny

Forfatter:  Fanny [ 06 sep 2015 14:54 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 2015 - planlægning

Mr. Gone skrev:
Kunne det være en idé at lave en planche til at hænge op med virkningerne af cannabis (positiv, neutral, negativ) som på wikien, og så lave en oversigt over de medicinske fordele der er bevist? Cannabis er jo allerede anerkendt for mange af de fordele, men jeg tror der er mange som ikke har nogen idé og faktisk bliver ret overraskede over at se en komplet liste, den er jo rimelig lang.


Det er en god ide. Vi kan lave plancher med forskellige emner, som vi ønsker at sætte fokus på. Cannabis er godt, da det er oppe i tiden, og mange lande har legaliseret det. Feks. kunne man sætte dette kort op, som viser hvor mange steder i verden man kan ryge legalt?
Det ville være fedt hvis du kunne sætte noget tekst sammen til den planche om cannabis. Så kunne en her i københavn få printet det ud og tage det med :)

Citat:
Hvilken dato var det nu kulturnatten var på? Kan vi ændre overskriften til at inkludere dato? Jeg har hukommelse som en senil guldfisk så det ville hjælpe mig enormt til at huske at planlægge :D

Er gjort nu. Det er fredag den 9. oktober.

Hilsen Fanny

Forfatter:  Ø Tripperen [ 06 sep 2015 16:17 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Hej i seje mennesker 8)

Jeg kan desværre ikke bidrage med til ting som lydanlæg osv. da jeg er rimelig ny i københavn, og ikke kender så mange mennesker her, og derved ikke har kontakter til sådan noget.
Men ellers er jeg klar, til det jeg nu engang har tid til at hjælpe med. Jeg kan sagtens komme til Vanløse en af dagene, men jeg er i skole til 15.30 hverdag, og kan ikke fravære noget. Derudover har jeg mange lektier, men det skal jeg nok få til at passe ind.
Min hoved interesse i denne verden er klart psilocybin, lsd og dmt, som har hjulpet mig meget, og jeg vil gerne bidrage med de erfaringer som jeg nu engang har:)
Derudover glæder jeg mig pisse meget til at møde jer, da jeg har været på boardet i noget tid nu, men ikke har mødt nogen af jer endnu.

Vh Ø Tripperen!

Forfatter:  Ø Tripperen [ 06 sep 2015 16:47 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Mr. Gone

Ulemper ved cannabis, findes det?:D hehe

Forfatter:  Bubber [ 07 sep 2015 06:25 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Ø Tripperen! skrev:
Mr. Gone

Ulemper ved cannabis, findes det?:D hehe


Ja, jeg kan for eksempel ikke finde mine nøgler.

Forfatter:  Ø Tripperen [ 07 sep 2015 16:24 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Bubber skrev:
Ø Tripperen! skrev:
Mr. Gone

Ulemper ved cannabis, findes det?:D hehe


Ja, jeg kan for eksempel ikke finde mine nøgler.


Pss og jeg glemmer de tekster jeg læser;D

Forfatter:  Ø Tripperen [ 08 sep 2015 13:16 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Mr. Gone skrev:
Ø: Jeg har glemt hvilke ulemper der er :lol:


hehe så bare drop dem. Hvis vi ikke kan huske ulemperne, så er de heller ikke så vigtige 8)

Forfatter:  Fanny [ 08 sep 2015 15:00 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Så er der lige en opdatering:
jeg fik svar fra botanisk have, og det blev desværre nej. De har alt for fyldt med arrangementer, så de vil ikke huse flere. Til gengæld har jeg fået en stående invitation til at søge om at deltage i deres Botanisk have dag, hvor der er en masse events - bl.a. laver bio-byen en masse og fortæller om forskning. Her kunne det være fedt hvis psychedelia kunne komme og fortælle om de entheogene planter m.m.

Jeg prøver at undersøge om vi kan være i H.C. Ørsted parken eller i Østeranlæg.

Mht. højtalere, og mikrofon har jeg hvad vi skal bruge. Jeg mangler bare en bil at køre det ud med, men det kan KenIshii måske hjælpe til med?

Jeg vil købe en pavillon fra Jysk eller et andet billigt sted en af dagene, og så male den brun.

Psychedelia logoet skal printes ud i stort format (gerne en meter langt) og sættes på noget pap. Evt. med noget laminering ovenpå, eller en plastoverflade. Er der nogen som har adgang til at kunne printe noget så stort ud?

Hilsen Fanny

Forfatter:  KenIshii [ 08 sep 2015 15:28 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Har du prøvet her igennem: http://www.kulturnatten.dk/en/arrangoerer

Der er jo sikkert andre seje steder at stå og det kunne være fedt at være på programmet.

MVH
KenIshii

Forfatter:  Fanny [ 08 sep 2015 15:41 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Ja det var der jeg ansøgte, men der er ikke kommet svar. Heller ikke fra webmasteren som jeg skrev til igår aftes. Jeg ringer til deres kontor imorgen.
Jeg vil kigge på denne side i aften, og udfylde ansøgningsskemaet. Lige nu er jeg mest tændt på H.C. Ørstedsparken, og så kan vi måske låne lidt strøm fra cafeen? Det er vel en Win-win aftale for dem, hvis vi trækker folk til stedet, og de har en cafe ved siden af :)

Forfatter:  Bubber [ 08 sep 2015 19:44 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Jeg kan godt lave et banner. Jeg sætter bare et hvidt lagen på væggen og tegner logoet af fra en projektor og maler det. Jeg skal bare lige låne en projektor. Så har vi sådan et.

Hvornår er der botanisk have dag? Det lyder næsten mere spændende, og jeg føler jeg skylder botanisk have for dengang jeg kom til at brække en vaniljestang af i orkidé huset. Jeg blev lidt rød om ørene da guiden sagde den var 3 år om at modnes.

Jeg skal lige have hjulpet min hukommelse lidt, hvor ligger HC. Ørstedsparken i forhold til f.eks. botanisk have?

Forfatter:  Ø Tripperen [ 08 sep 2015 21:22 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Botanisk have dag lyder fucking fedt!

Men her er H.C Ørstedsparken i forhold til botanisk have. https://www.google.dk/maps/dir/Botanisk ... 6654?hl=da

Forfatter:  Fanny [ 09 sep 2015 00:41 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Bubber skrev:
Hvornår er der botanisk have dag? Det lyder næsten mere spændende, og jeg føler jeg skylder botanisk have for dengang jeg kom til at brække en vaniljestang af i orkidé huset. Jeg blev lidt rød om ørene da guiden sagde den var 3 år om at modnes.


Av av! det var pinligt :oops:

Men Botanisk Havedag er på grundlovsdagen den 5. juni. Her kan vi nå at forberede os godt :)

Totalt fedt at du vil male vores logo, Bubber! Jeg tror det bliver flot.

Jeg har lige gået lidt amok og købt en projektor gennem dba.dk. Den skal bare have en ny pærer som kan fås på ebay for under 500 kr. Den tager jeg også med :)

Forfatter:  Fanny [ 09 sep 2015 00:54 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 2015 - planlægning

KenIshii skrev:
Prøv også at tænke lidt over hvad vi kan sælge derinde. Ikke at økonomien skal være det bærende, men det ville være fint om vi kunne få lidt overskud fra aftenen:

- Kage 20 kr per stykke
- Kaffe 20 kr per kop
- Chai 35 kr per kop
- Kan vi finde på en eller anden usædvanlig "snack" at sælge?
- Kan vi tillade os at give cannabis frø væk, mod at man donerer 100 kr via mobilepay? (måske i overkanten)
- Kan vi lave noget information / underholdning, der holder folk 15 min ad gangen?
- Hvad kan give folk incitament til at donere on the spot?
- Kunne vi sælge spot test (dvs marquis reaktanser) til at teste indhold i tabletter? Måske folk bare placerer en ordre og så eftersender vi, så vi ikke skal købe lager?

osvosvosv...


Det lyder rigtig godt hvis vi kan sælge alt dette. Men vi skal jo nok også have noget gear med som kan lave den der kande kaffe og chai.
Kan vi fremskaffe en kaffemaskine?
Og mht. chai: Det kan laves som ekstrakt, som puttes på termokander, og så mixes det med kogende vand, sukker og mælk/soyamælk. Derfor skal vi have en kogekande.
Vi skal også have et bord som det kan stå på.
Og så skal der være en som har bagt kagerne.
Strømmen håber jeg at vi kan få fra cafeen eller måske er der strømforsyning i parken, hvis man har fået tilladelse til at holde et arrangement der.

Sumasumarum: Vi skal bruge:
kaffemaskine
kogekande
bord

Chai-ekstrakt (laves hjemmefra: Krydderier til f.eks. 5-8 liter chai koges i vand i mange timer. Koges ned til en liter).
Kaffe
mælk
soyamælk
sukker
Kager (uden hash)

Jeg synes sagtens at vi kan give eller sælge cannabisfrø.
Jeg tror godt at vores tripfortællinger og andre gode historier kan holde folk. Desuden viser vi små film, som også bliver gode!

Testkit ville være fantastiske at have! Måske kunne vi få en aftale med et firma som sælger dem, om at vi kunne reklamerer for dem, ved at de gav os en håndfuld med som vi kunne sælge. Eller at vi kan få pengene tilbage for dem vi ikke sælger?

Forfatter:  Bubber [ 09 sep 2015 09:18 ]
Titel:  Re: Kulturnatten 09.09 - 2015 - planlægning

Jeg kan godt give et par tusinde autofrø til projektet. Men jeg orker ikke være ham der putter dem allesammen i små poser.

Så skal vi jo næsten lave banner som fællesprojekt hos dig en dag, Fanny, så behøver jeg ikke låne mig en til projektor.

Side 1 af 4 Alle tider er UTC + 1 time [DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/