Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2008 23:00 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Da der på boardet på det seneste har været meget positiv hype omkring Mephedron (4-methyl-methcat, eller hvad det nu bliver kaldt), vil jeg lige løfte en alvorlig pegefinger for at få folk til at tænke sig om en ekstra gang inden de voldlammer sig i det.

Det er almindeligt kendt at 4-chloro-amfetamin, 4-bromo-amfetamin og 4-iodo-amfetamin, samt deres tilsvarende "n-methyl varianter" (dvs methamf versionen), har en slem og irreversibel neurotoxisk effekt på det seretenogene system i hjernen. Samtidigt har PMA (4-methoxy-amfetamin) også et meget blakket ry.

Med alle disse tendenser i baghovedet ville jeg være MEGET betænkelig ved at tage et stof så totalt ukendt som 4-methyl-methcat (Mephedron) indtil der er lidt flere undersøgelser om det. Kemisk set minder det mere om seriøst neurotoxiske stoffer end alt muligt andet!!!

Kort sagt: Det er ikke utænkeligt at mephedron kan forsage seriøs og vedvarende påvirkning af hjernen - så pas på jer selv!

MVH
KenIshii


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2008 23:24 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
KenIshii skrev:
Det er almindeligt kendt at 4-chloro-amfetamin, 4-bromo-amfetamin og 4-iodo-amfetamin, samt deres tilsvarende "n-methyl varianter" (dvs methamf versionen), har en slem og irreversibel neurotoxisk effekt på det seretenogene system i hjernen.


Er nysgerrig. Har du en kilde på dette?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2008 23:54 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Ja, nogle enkelte... Desværre er det ikke helt så let at få fat i gode refs, efter at the-hive blev lukket.

Læs her:
http://lib.bioinfo.pl/pmid:126166

[merge de næste tre linier for link]
http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 9JPM84-1&_
user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000050221&_
version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=3c1c12002144a2b0deaff204ee2fb6fd

http://adsabs.harvard.edu/abs/1975Sci...187..841H

Det er noget mere veldokumenteret end MDMAs formodede neurotoxicitet.
MVH
KenIshii


Senest rettet af KenIshii 05 jan 2008 12:37, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2008 23:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Drupe skrev:
KenIshii skrev:
Det er almindeligt kendt at 4-chloro-amfetamin, 4-bromo-amfetamin og 4-iodo-amfetamin, samt deres tilsvarende "n-methyl varianter" (dvs methamf versionen), har en slem og irreversibel neurotoxisk effekt på det seretenogene system i hjernen.


Er nysgerrig. Har du en kilde på dette?

p-Cl-amfetamin og dens N-methyl-analog anvendes i farmakologien til selektivt at destruere serotonerge nerveterminaler in vivo. Se f.eks. dette review: Fuller - Effects of p-chloroamphetamine on brain serotonin neurons


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2008 01:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Drupe skrev:
KenIshii skrev:
Det er almindeligt kendt at 4-chloro-amfetamin, 4-bromo-amfetamin og 4-iodo-amfetamin, samt deres tilsvarende "n-methyl varianter" (dvs methamf versionen), har en slem og irreversibel neurotoxisk effekt på det seretenogene system i hjernen.


Er nysgerrig. Har du en kilde på dette?


HVIS nu du læste http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22469 igennem, ville du se at ThirdEyeFlood kommer med en kilde, og noget information om hvor neurotoksisk mephedrone skulle være. I samme stil som methamfetamin.

Jeg synes det er utrolig sørgeligt og respektløst at så mange herinde fra kan indtage mephedrone som var det slik. Men det er vel folks eget valg.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 01:37 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Det tyder bare endnu mere på, at folk køber og indtager lortet, bare fordi det er lovligt.. Uden at have læst bare en smule om det.
Tak for advarslen, KenIshii - om ikke andet, så på andres vegne

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 01:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Frugthat skrev:
Det tyder bare endnu mere på, at folk køber og indtager lortet, bare fordi det er lovligt.. Uden at have læst bare en smule om det.
Tak for advarslen, KenIshii - om ikke andet, så på andres vegne


Helt enig. Det er respektløst set i HR sammenhænge.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 02:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Frugthat skrev:
Det tyder bare endnu mere på, at folk køber og indtager lortet, bare fordi det er lovligt.. Uden at have læst bare en smule om det.
Tak for advarslen, KenIshii - om ikke andet, så på andres vegne


Så derfor mener du at det burde ulovliggøres eller hvordan? Jeg forstår ikke helt.

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 04:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 10 jul 2002 01:01
Indlæg: 1850
Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg tror han mener at folk indtager det bare fordi det er lovligt, og ikke tænker på om stadset er farligt på nogen måde som man typisk gør med amfetamin, kokain og mdma.

Mvh Jonas!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 08:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2005 15:31
Indlæg: 150
Det er nok desværre resultatet af at leve i et samfund der har lært / opdraget dets befolkning til at staten tænker/tager ansvar/ ulovligøre "farlige" ting for dem.

Jeg kunne godt drømme om at samfundet havde lært individerne at man skulle tage ansvar og tænke.

Men jeg ønsker også en jord hvor vi kan leve og lade leve trods forskellighed.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 13:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
KenIshii > Meget interessant post... Du mener at det er substitueringen på 4. carbon der giver grund til bekymring?

topjohn > Helt enig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 13:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
jim fear skrev:
KenIshii > Meget interessant post... Du mener at det er substitueringen på 4. carbon der giver grund til bekymring?

Ud fra de hidtil fundne stoffer med neurotoksisk effekt på serotonerge neuroner, er der en potentiel risiko for at amfetaminer (og dermed også cathinon og methcathinon stoffer) som er enkeltsubstituerede i 4-positionen har denne effekt.
2C-stofferne og DOX-stofferne (med methoxy-grupper i 2- og 5-positionen) udviser ikke denne effekt, selv om de også er 4-substituerede.
Stoffer som para-methoxyamfetamin (pMA) og para-methoxy-methamfetamin (pMMA) ligger forholdsvist tæt på strukturen af para-methyl-methcathinon ("mephedron"). Disse stoffer står for langt størstedelen af de dødsfald der har været i DK på grund af ecstasy.
Indtil mere vides om dette stof, ville jeg slet ikke bryde mig om at indtage det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 14:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
Jeg finder det lidt spøjt at finde dette i et lidt ældre topic oprettet af Winta hvor der bliver skrevet.
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... hlight=pma

Mariannes skrev:

Mariannes skrev:
Winta, har du fået det afprøvet eller hvad?


ps.
der er noget som hedder methedron, og det kunne lyde lidt á la det winta beskriver, men er ikke helt sikker. http://en.wikipedia.org/wiki/Methoxyphedrine


Mariannes skrev:
Wikipedia skrev:

It is related to other phenethylamine derivative drugs such as methcathinone and PMA.


FlæmMing skrev:

Det lyder jo næsten som amfetamin som er lige så farligt som PMA

Jeg synes det er lidt spøjst at jeg nævner PMA, uden overhovedet at ane der kunne være noget om snakken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 15:19 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 10 jul 2002 01:01
Indlæg: 1850
Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Som du skriver det havde Marianne da lige nævnt PMA før dig?
Ikke at det betyder noget.

Mvh Jonas!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2008 15:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
FarmerFyr skrev:
Som du skriver det havde Marianne da lige nævnt PMA før dig?
Ikke at det betyder noget.

Mvh Jonas!


Ja, det havde jeg overset. Dog var det fra Wikipedia Mariannes citerede fra.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2008 10:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2008 09:34
Indlæg: 14
Geografisk sted: Danmark
Efter hva jeg ved, kan PMA forsage døden, og jeg gjordt det mange gange, og indtil vidre er ingen død af meph, så slap lige lidt af...
Ved godt det er et RC, men det skal jo prøves... :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2008 10:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Du går bare igang MAMM, jeg tror ikke vi mister nogen nobelpris vinder hvis du går hen og får varige skader af Mephedron.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2008 12:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2008 15:08
Indlæg: 2
Geografisk sted: danmark
jeg for står ikke hva det er for noget ?
nogle der kan fortælle hva det er for noget.. for tog noget methamf eller hva det hedder for lidt tid siden ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2008 13:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
MAMM skrev:
Ved godt det er et RC, men det skal jo prøves... :twisted:


Fed indstilling at have. Det ville jo være sørgeligt hvis ikke du nåede at prøve alle euforiserende substanser inden du døde :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2008 17:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2007 22:21
Indlæg: 774
MAMM skrev:
Efter hva jeg ved, kan PMA forsage døden, og jeg gjordt det mange gange, og indtil vidre er ingen død af meph, så slap lige lidt af...
Ved godt det er et RC, men det skal jo prøves... :twisted:


Det er også begrænset hvor mange mennesker der er døde af at lægge hovedet på en huggeblok og hugge sig selv i hovedet med en økse, det gør det stadig ikke forsvarligt. Kom dine to hjerneceller lige i vejen for hinanden da du skrev den post? :roll:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team