Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 maj 2016 10:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2015 20:07
Indlæg: 3
Hej Alle

jeg kan se der er lidt forskellige måder at skrive disse reporter på, men jeg gør det på min egen måde. Det håber jeg er okay, ellers må admin skrive også retter jeg selvf. det er forkert :)

jeg er tidl. udd. og ansat indenfor sundhedsvæsnet, så måske jeg bruger termer der forvirrer, bed endelig om forklaring hvis det er nødvendigt.

Data: mand,35 år, 89kg, 182cm, kronisk smerte pt. og psykisk syg med ptsd, angst og kronisk depression.
medicin: Fast: Fentanyl plaster 50mi UI pr.H , paracetamol 500mg x4 , Duolextin 90mg.
pn. : morfin DAK 10mg pn.

Misbrug (ja jeg er ærlig omkring det) : opioider især fentanyl analoge og lign., Benzoer, THC , Soma ... Nærmest alt der kan virke afslappende og/eller bedre abstinenssymptomer idet jeg prøver på at komme ud af misbruget og sænke forbruget af morfika.

ny ordination , Gabapentin 300mg x 4 imod hybersensible neurogene smerter.


planlagt indtag: Gabapentin 900mg i alt.

jeg skal gerne indrømme at min læge havde ordineret en stille optrapning i Gaba, men jeg havde også læst en del rapporter omkring dette stof og vidste der var rekreative egenskaber i det.
Op til dette forsøg eller hvad vi skal kalde det, havde jeg ikke indtaget morfika i små 30timer og havde det ikke særligt fedt, idet jeg hurtigt kan mærke abstinenser hvis jeg stopper indtaget, måske er de udelukkende psykiske, men de er der og det er pisse irriterende ( hvorfor skal du vide det?, det kommer senere). Jeg har læst nogle andre rapporter på andre sider, hvor det skrives at gaba kan hjælpe på selve abstinenssymptomerne og RLS. som næsten altid sætter ind ca. 48timer efter stoppet indtag af morfika. Så jeg ville se om der var noget at hente der. Fra morgen havde jeg taget mit faste medicin som vane. på nær morfika selvf.

kl. 17.00 indtog jeg 600mg , jeg vidste fra andre rapporter at der ville gå lang tid før onset-action, så jeg spiste aftensmad kl 18 uden kunne mærke det store, måske sådan lidt eufori ala opstemthed.

kl 19.00 begyndte jeg at kunne mærke en lækker tung følelse i kroppen, sådan lidt som Midazolam ell. ketogan. alle abstinenssymptomer forsvandt , ingen svedeture,

kl.20.00 tog jeg 300mg mere hvor jeg åbnede kapslen og indtog pulveret under tungen, med ideen om at intensivere følelsen hurtigt, idet jeg stadig ikke mærkede mere end sådan en mærkelig tung , men god følelse i hele kroppen.

kl 21.00 BANG - så ramte det, en fed snigende lækker følelse, der bare eskalerede og blev ved og ved, men jeg kunne stadig fungere på normalt plan. hyggede mig med min kæreste der ikke bemærkede noget, hvilket hun ellers er meget stor ekspert i (i kan nok regne ud, at jeg ikke altid har været den nemmeste at være sammen med), vi lagde os op for at se lidt fjernsyn i sengen inden vi skulle sove, her kunne jeg se væggene ligesom flød rundt i det dæmpede lys fra tvét. imens dynen blev tungere og tungere, på en god varm måde.
Min kæreste krammede mig og vi lå i ske, hvilket bare føltes endnu mere rart og dejligt end det plejer, ellers plejer samvær med hende at være den ultimative kur mod abstinenserne og rastløsheden, når man har det skidt.
vi så Greys anatomy på fjernsynet og det var ligesom om lyden kørte igennem vat og mine ben og overkrop føltes tung, dejlig, varm, lidt kildende og samtidig bare en god følelse af ro, MEGET lig den følelse jeg får når jeg indtager morfika, men jeg var tilstede og kunne være klar og relevant når jeg skulle. Ligeså snart jeg begyndte at slappe igen, vendte den gode følelse og milde lyd/syns hallucinationer tilbage. Jeg har aldrig prøvet E, coke , amf, svampe, MDMA og andet der på den ene eller anden måde hæver arousalniveau, idet min ptsd får min krop til at være i et konstant mere eller mindre højt stressniveau også derfor jeg har haft et misbrug af beroligende medicin. Med det vil jeg sige at jeg ikke har noget at holde det op imod, men jeg tror denne oplevelse kan sammenlignes med et mix af morfika og MDMA, ihvertfald efter hvad jeg kan læse mig til.

BTW. I må gerne tænke sikke et røvhul han er overfor sin kæreste, men grunden til jeg gerne vil ud af morfikaen er for at blive "voksen" og holde op med at selvmedicinere mig, hver gang jeg har ondt.
Jeg får mere ud af mit liv efter jeg har fået hende end i mange år.
Så jeg vil virkelig gerne ud af misbruget, men det er mere end kompliceret når jeg samtidig skal smertedækkes ,og morfika har haft den bedste virkning mod mine smerter indtil videre...

kl. 22.30 Slukker vi lyset, men jeg prøver at holde mig vågen og nyde den lækre summende, beroligende, svagt hallucinative følelse jeg har i hele kroppen. Det betød at jeg gled lidt ud og ind af tilstanden, men jeg havde nogle vilde gode drømme - Og en del af min ptsd betyder at jeg hver nat slås med mareridt og sover sjældent kontinuerligt mere end 2-3 timer af gangen, før jeg vågner svedende-skrigende og angst, så det at have gode lange drømme er noget der sker ultra sjældent for mig !
jeg sov for første gang i mange dage ca.4timer i streg, noget der ellers sker sjældent , hvilket også var rart. Det skal dog siges at min kæreste sagde at jeg snakkede meget i søvne og gestikulerede meget , så jeg var nok ligeså urolig at sove ved, som når jeg sover dårligt.

kl.04.00 Jeg går ned og tisser, jeg kan stadig mærke den gode rolige følelse i kroppen og stadig ingen abstinenssymptomer. Jeg burde rende svedende rundt, med hjertebanken, hovedpine og dårlig mave, men ingen af delene. Hvilket faktisk er det bedste ved denne oplevelse og betyder at det kan bruges til noget ifh. til at kunne håndtere nedtrapningen bedre.

Kl. 06.15 Står jeg op, jeg kan ikke mærke noget mere, tilgengæld kan jeg mærke abstinenser for fuld tryk, virkeligt ubehageligt. Jeg tog mit plaster på igen og klippede en 20mm x 20mm firkant af det og indtog det sublingualt, hvilket gav et ordentlig spark jeg nyder lige nu, imens jeg skriver dette. Så indtil videre kan jeg desværre ikke berette om der er et stort comedown efter bruget,da jeg dagligt indtager div. medicin og det vil helt sikkert forvrænge de følelser der ellers vil komme efter "turen.


Overall, en virkelig god oplevelse med Gabapentin , som ser mange gode egenskaber i. Den lille risiko for fysisk dependens, den måde det fjernede mange abstinenssymptomer fra morfikaen, den lækre rolige kildende lune fornemmelse... også varede det længe ! , men det tager altså en del tid før det sparker ind og så vidt jeg ved skal man indtage de 900mg eller lidt derover, for at nå den rekreative effekt...

Pas på jer selv derude, og hold nallerne af morfinen !... Det er sku det værste jeg gjort i mit , at acceptere oxycodon behandlingen af mine smerter fra smerteklinikken, derefter var vejen til misbruger ekstremt kort ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2016 12:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 jul 2012 01:03
Indlæg: 30
Geografisk sted: Jorden
Skønt at se en andens Gabapentin rapport herinde :)
Ja, det giver en virkelig rar, mindre euforisk buzz, det er også det jeg var så glad for ved det!
Dejlig rapport du har skrevet dig, godt formuleret, en skam der ikke er andre der har skrevet at det var en god trip rapport.
Og du er langt fra et røvhul, alle mennesker kæmper med noget individuelt og det skal der være plads til :)
Skål til et bedre liv, det skal bare lige knokles på!
Skøn læsning :)

_________________
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2017 03:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2016 00:20
Indlæg: 13
Er der andre der har gode oplevelser med gabapentin? Jeg kan få fat i noget men det lyder jo på det jeg læser som om man meget hurtig opbygger tolerance? Jeg kan godt lide idéen om at bruge gabapentin imod abstinenser når folk kvitter andet, det virker som en af de bedre medikamenter til at dulme det der følger med abstinenser.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team