Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 maj 2010 10:43 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 apr 2010 21:40
Indlæg: 29
Substans/er: Hash (oralt)
Setting: I naturen
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne
0,1 g hash per småkage

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Dette er historien om "generalprøven" på et batch småkager, bagt i et begynder-øjemed - forventningens glæde var stor, og forløsningens glæde endnu større :)

I løbet af aftenen begyndte jeg at rate min rus, og dennes udvikling på en relativ skala i forhold til hvordan jeg havde det lige da jeg kunne mærke det krible for første gang. Tallene i parentes angiver hvor stærk jeg oplevede rusen i løbet af aftenen.

Triprapporten
Jeg havde gennem det sidste stykke tid besluttet mig for at bage småkager til årets Roskilde festival - vel og mærke småkager med smæk på!
Efter længere tids træning i hvordan ingredienserne skal sættes sammen, bagetid osv. fandt jeg endelig den perfekte småkage, og i går var det så tid til "generalprøven", hvor de skulle bages med en passende mængde hash. Opskriften har jeg lagt op tidligere i dag, og kan findes her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =3&t=32370

Jeg havde fået overtalt en gammel rygerven til at købe, bage og trippe med mig i dagens anledning, og han var lige så spændt som jeg på at prøve sagerne, da den første plade kom ud af ovnen. Da vi var færdige med at bage, havde slukket ovnen og alt det farlige, spiste vi i ro og mag en småkage hver (med et lille glas koldt mælk til, fordi mælk og småkager bare hører sammen). Klokken var her 16.00. Jeg ville dog gerne være sikker på ikke at få for meget, så jeg spiste kun 3/4 af min, og min buddy spiste så min sidste fjerdedel, oveni sin egen. Vi havde sørget for at spise dem på tom mave, og håbede derfor på at de ret hurtigt ville sætte ind. Vi aftalte at se et afsnit af South Park, og så gå ned i Frederiksberg Have i det dejlige vejr, for at få rusen til at udfolde sig i fede omgivelser.

Omkring kl. 16.45 var vi kommet til Frederiksberg Have, og var gået lidt rundt. Ingen af os kunne her mærke noget som helst, og vi havde heldigvis været så forudseende at tage 4 ekstra småkager med i en pose. Vi besluttede os for at spise en mere, da vi vurderede at den første burde være begyndt at virke nu, og at 1 kage derfor havde været alt for lidt. Vi spiste hver en kage mere, og nød det danske forår på en af græsplænerne.

Omkring klokken 17.00 var vi gået videre op til det nye elefanthus, hvor vi stod og stenede lidt. Her begyndte jeg pludselig at mærke en kriblen i min ansigtsmuskulatur, og bølger af saglighed krybe ind over mig. Jeg følte at jeg var et meget behageligt sted, og realiserede at den første småkage nok var begyndt at virke (1,2). Jeg spurgte min ven, om han kunne mærke noget, men det kunne han ikke, og før jeg havde set mig om, havde han spist sin tredje småkage. Herefter begyndte tiden at flyde lidt ud. Vi stod i en 10 minutters tid og kiggede på nogle fyre der spillede ølbowling på en af plænerne, og begav os så videre rundt i haven. Vi fandt en bænk ved en af søerne, og sad og kiggede på fugle over den næste halve time, mens rusen stille og roligt krøb ind på os.

Omkring klokken 17.25 sidder jeg i en samtale med min ven, som er ved at gøre en pointe. Min opmærksomhed fanges af et blad som stille og roligt falder fra et af træerne over os og lander på mit venstre knæ (1,4). Jeg kigger på det et stykke tid, og får et mildt hallu-øjeblik hvor jeg ser bladet som en mellemstor guldsmed med ild i, som prøver at grave sig ned i mit knæ. Lige i dette øjeblik knipser min ven bladet væk fra mit knæ - og jeg fik en følelse af at vi havde et telepatisk link. Jeg fortæller ham om det, og vi bliver enige om at vi nok er ved at være godt skæve, hvorefter vi indser, at det kun er den første kage, den vi spiste klokken 16, som er ved at sætte ind. (2)

Klokken er 17.50 - jeg er sulten, og parken er kold, så vi beslutter og for at gå hjemad. På hjemturen topper rusen fra den første småkage, og jeg har det godt. Vi snakker om hvad vi skal spise, og har en diskussion om hvad forskellen er på at huske og at genkende (3).

Kl. lidt over seks er vi hjemme hos mig, og vi laver os noget aftensmad. Vi får begge et griner på over hvor meget jeg skal koncentrere mig for at håndtere en smørekniv, og det udvikler sig til nogle regulære grineflip (3,5). Vi spiser et par boller med pålæg, og beslutter os for at lave en stor smoothie, som vi drikker over længere tid.

Vi sætter os ind i mit soveværelse, og her kan jeg mærke at småkage nummer to har begyndt at finde vej til blodbanen. Jeg bevæger mig på en lille time over 5-tallet på skalaen, og føler at jeg på vej mod 9. Jeg fortæller min ven at jeg har det som en komet der har fået et æselspark inde fra galaksens centrum, og nu er på vej ud i rummet med accelererende hastighed. Da jeg synes jeg når 9, sætter jeg mig over i sengen, og ser fjernsyn med min buddy. Han er også godt stenet, og ingen af os siger så meget et godt stykke tid, mens vi ser CNN og andet godt.

Min rus stiger stadig, og omkring klokken 19.30 er jeg oppe på en 13-15 stykker og begynder at få kulderystninger. Jeg fryser, men jeg fryser ikke. Jeg er godt påvirket og værelset snurrer lidt. Jeg er ikke på toppen, men jeg skal heller ikke brække mig. Jeg beslutter mig for at omfavne rusen, og ride den ud, i stedet for at kæmpe i mod den. Min buddy, som også kan mærke den 3. småkage nu, siger at jeg skal lægge mig ned under dynen, hvilket jeg afviser, da jeg ikke føler at jeg kan ligge ned.

Rusen topper på omkring 15, og omkring klokken 20.00 begynder den at klinge af. Jeg lægger mig under dynen, og får varmen. Rusen skifter til en meget varm følelse, og dynen omkring mig får mig helt ned til et meget mellow state, hvor jeg bare har lyst til at ligge der og se tv for evigt.

Vi ser et Jamie Oliver program, og jeg får kæmpe æder på. Min mate er på vej hjem omkring klokken 22, og jeg går i køleskabet og tømmer det for alt der har meget kraftig smag. Jeg falder i søvn foran tv'et omkring klokken 23, og vågner klokken 8 næste dag - meget mellow, men alligevel uden "tømmermænd".

Meningen med denne historie var at beskrive den psykedeliske virkning af hash når det indtages oralt, hvordan settings og hvem man omgås i sin rus påvirker rusen (min kammerat som ryger dagligt tog det hele meget stille og roligt, og var nok med til at bekæmpe min voksende noia da jeg fik det dårligt), og for at pointere at man virkelig skal være tålmodig og finde sin dosis stille og roligt. Jeg tror jeg nøjes med 1 småkage næste gang :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2010 00:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2010 22:11
Indlæg: 4
Geografisk sted: Midtjylland
Fin lille tur :) Velbeskrevet og hyggelig - Hvis du har tænkt dig at gøre det igen (og det lader det til :D ) må jeg på det kraftigste anbefale dig at lytte til musik - det er og bliver den bedste kvalitet ved hash, evnen til at indleve, forstå og nyde musik som aldrig før. Gerne med høretelefoner eller anden form for god lyd. Prøv det! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2010 23:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 apr 2010 21:40
Indlæg: 29
Uh ja, det glemte jeg helt - musik er jo helvedes vigtigt på sådan en tur :) Næste gang bliver på Roskilde, så der kommer man nok dårligt uden om musikken ;) Men tak for rådet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team