Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2010 23:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2010 00:01
Indlæg: 201
Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Substans/er: Sinicuichi (Heimia salicofolia)
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Nej
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne
Ca. 10 g, skåret

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.


Triprapporten
Jeg havde ikke hørt meget om sinicuichi, så det var da med en smule sommerfugle i maven at jeg besluttede mig for at prøve denne plante. Jeg havde besluttet mig for at lave te af det, da jeg syntes det lugtede godt - og så måtte det da i det mindste smage ok. Klokken var ca. 10 om morgenen på dette tidspunkt.

Jeg startede med at hælde 500 ml vand i en gryde, og puttede ca. 10 g skåret sinicuichi i gryden. Den blev sat i kog i et godt stykke tid (et sted mellem 30 og 60 minutter), indtil den havde en fin brun farve (og det lugtede virkelig dejligt i hele køkkenet, nærmest af lakridsrod). Derefter sorterede jeg sinicuichien fra, hældte vandet over i en plastikskål, og fyldte gryden på ny, og bragte det i kog igen. Proceduren blev gentaget, men denne gang blev farven noget lysere, selvfølgelig.

Jeg sorterede igen planten fra, og blandede de to væsker. Så bragte jeg det i kog, indtil jeg havde ca. 50 ml. Lugten, der før var ganske god, begyndte nu at blive temmelig hård, og var egentlig ikke superfed. Jeg hældte vandet over i en kop, og drak det i 2-3 slurke (det var omkring 75 grader varmt). Det smagte virkelig bittert, så jeg tog et glas mælk for at få fjernet det værste af smagen. Jeg satte mig så ind foran fjernsynet og besluttede mig for at se en film.

Jeg nåede omkring en halv time ind i filmen, før den første effekt begyndte at træde ind. Lige pludselig snakkede en af karaktererne i et helt andet toneleje, det lød virkelig mærkeligt, men få sekunder efter var det væk. I løbet af de næste 10 minutters tid fortsatte det med jævne mellemrum, underlige lyde der lige pludselig kom, folk der bankede på døren (som så ikke var der), telefonen der ringede, eller jetjagere der fløj forbi. Det var altsammen meget sjovt, indtil jeg begyndte at høre stemmer - folk der hviskede og sådan. Det var mest af alt temmelig uhyggeligt, men inderst inde vidste jeg jo godt at det ikke var virkeligt. Alligevel blev jeg ved med at vende mig om, kigge i alle retninger og generelt var jeg meget forstyrret, hvilket betød at jeg slukkede for filmen, og lagde mig i min seng for at høre noget musik.

Dette skulle jeg have gjort fra start af. Musikken fik nærmest en hel ny dimension, jeg opdagede instrumenter og andre ting i sangene, som jeg slet ikke havde lagt ordentlig mærke til før. Desværre varede det ikke mere end de første par sange - men det var så fordi jeg faldt i søvn.

Ca. to timer senere (14:37, for at være helt præcis) vågnede jeg, badet i sved. Jeg rejste mig op, og da kunne jeg mærke dét, som jeg havde læst om, og som var det jeg frygtede mest - ekstreme muskelsmerter. Det var en kamp alene at komme op at stå, og da jeg gik ud på toilettet var det en lige så stor kamp at sætte mig ned. Samtlige led i min krop gjorde ondt, som om jeg havde løbet et maraton og derefter havde fået en ordentlig omgang tæsk. Da opdagede jeg at min hals også gjorde temmelig ondt, præcis ligesom en slem forkølelse.

Og det blev bestemt ikke bedre. Efterhånden som tiden skred frem fik jeg stærkere og stærkere muskelsmerter, og da det var tid til aftensmad var det virkelig en kamp at få tvunget maden ned i halsen. Resten af aftenen besluttede jeg mig for at bevæge mig så lidt som overhovedet muligt, så det blev bare til en gang internet-steneri. Jeg smuttede så i seng, og håbede på det bedste.

Næste morgen var der intet. Ingen smerter, ingen onde i halsen, og alt var ganske godt. Jeg er voldsomt glad for at det ikke var om aftenen at jeg havde indtaget teen - da ville jeg helt sikkert have vågnet op om natten med muskelsmerter og svedbad, hvilket bestemt ikke lyder behageligt. Især ikke hvis man skal op næste morgen.

Alt i alt var det ikke ligefrem en succes. De audiotive hallucinationer var meget imponerende, og den del var faktisk rigtig god. De ekstremt hårde "tømmermænd" var dog på ingen måde det værd. Jeg har læst en historie om en der kogte det så meget ned, at det til sidst bare var en gullig substans. Han har haft det på nogenlunde samme måde som mig - bare langt langt værre, og med adskillige opvågninger i løbet af den efterfølgende nat. Det er rart at vide at man ikke er den eneste der får denne effekt, men det er ærgeligt at den skal have en så dårlig tilbageslåning... Jeg har stadig 40 g, og jeg vil prøve at ryge det, og se hvilken effekt der kommer af det. Jeg regner dog bestemt ikke med at forsøge mig med te igen...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2010 16:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2005 00:44
Indlæg: 553
Geografisk sted: 2 km under år 2000
God rapport. Når det sker for mig at jeg hører stemmer og den slags under inflydelse af et stof, kan jeg godt lide at spørge mig selv om det nu virkelig også er en hallucination?
Mange tidligere kulturer har jo haft det forhold til substanser, at de åbner op for åndeverdenen og den slags. Hvis man ikke føler sig specielt tilpas ved den tanke, er det nok bedst at ignorere den. Men tag det evt. i betragtning :)!

...Har i øvrigt prøvet Sinisuichi en gang for længe siden, dog husker jeg hverken effekt eller muskelsmerter, så jeg har nok båret mig forkert ad..
Lav gerne en rapport om hvilken effekt det har på dig når du ryger det, også selv hvis det skulle være en afbrændert..
Så vidt jeg husker, virker det ikke specielt godt, men den påstand kan jeg hverken bekræfte eller afkræfte..

Din rapport bekræfter ihvertfald for mig at jeg ikke gider at rode med det. De bivirkninger (som jeg også har hørt om andetsteds) lyder forfærdelige!

_________________
(YOUTUBE) HardtsOnFire: http://www.youtube.com/Hardtsonfire
(SOUNDCLOUD) http://www.Soundcloud.com/Hardts
Historien om Kvadroskidamid: http://www.Facebook.com/Kvadroskidamid


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2010 16:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2010 06:08
Indlæg: 65
Det lyder som en nederen omgang. Ja der er vel ikke meget andet at gøre end at duste støvet af skulderen og så better luck next time! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 20:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2010 20:28
Indlæg: 82
Du skal eddermanme ryge meget hvis du vil have andet end ondt i benene dagen efter, det er det eneste jeg har oplevet :) Røgen er til gengæld ret behagelig i forhold til cigeretter, i hvert fald for mine lyserøde ikke-ryger lunger, sådan var det de første par gange jeg røg det (jeg røg lidt urter i stedet for cigaretter når mine venner røg), men efter en laaaang pause hvor min ven havde haft urterne hjemme ved ham prøvede jeg at rulle nogle joints med det, men det smagte hæsligt, måske fordi jeg ikke havde røget lidt tobak i forvejen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team