Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 11:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 aug 2013 16:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Substans/er: DMT
Setting: Hjemme eller hos ven
MODs installed: Nej
Erfaring: Har en stor viden om det meste

Dosering og anden informaton om substanserne:
Ca 30mg DMT røget i pibe

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:


Triprapporten
Fra aller første gang jeg røg DMT, har jeg frygtet det. Ikke på en angstlignende måde, men mere som en dybt æresfrygt og respekt for stoffets voldsomme bevidshedsudvidende effekt. Jeg har røget DMT on and off i cirka 1½ år, mest når min bedste ven kom på besøg, for som han siger, så er DMT hans ynglingsstof, og jeg vil jo ikke fremstå som en kylling når vi er sammen.. ;) Ellers har jeg ikke rigtig rørt stoffet alene, indtil for ganske nylig, og det er her den enlige triprapport kommer.
Det startede egentlig lidt længere tilbage, da jeg på en MDMA koger besluttede mig for at prøve DMT'en. Det var helt fantastisk, alt min dødsangst forsvandt og blev erstattet med en ufatteligt krops eufori, samtidig med at jeg så nogle smukke spiraler, farver, og kvindlige væsner formet af forskellige farvede energier - egentlig ikke noget jeg ikke havde set før, bare uden dødsangsten.
Jeg ryger det altid i fuldstændig mørke, kun oplyst af et par stearinlys med lukkede øjne. Men de gang jeg har røget det, har det andrig været mere end mørke bag mine øjenlåg, oplyst af forskellige farver, spiraler osv. Men her i weekenden skete der noget fuldstændig uventet og ufattelig smukt.
Jeg finder piben frem, men føler mig ikke nervøs som jeg plejer inden jeg skal ryge DMT, så jeg fylder ca. 30mg i piben, ryger hovedet, slukker lyset og sætter Let it be (Feat. veela) på, går over i sengen og lukker øjene.
Det første jeg ser er noget der minder om disse hersens vingummeorme man kan købe. De har en blå farve med nogle neongrønne nuancer over sig. De formere sig hurtigt ud til hele mit synsfelt. Der er intet mørke bag mine øjenlåg, kun disse orme. Efter ca. 1 minut kommer der nogle arbejdsmænd ind i bunden. De har en munder og lidt fjollet attitude, og før jeg ved af det river en af mændene en trekant fra venstre hjørne af ormene væk, og til min store overraskelse er der hvor ormene var, nu en bølgende græs mark på en høj solsknindsdag.
Det samme sker hurtigt i den anden side, så jeg nu kun ser ormene i toppen og lige i fronten af mit synsfelt. En tredje arbejdsmand kommer ind, og fjerner midten/bunden af ormene. Jeg befinder mig nu i en lille by, for der er et par gamle huse i baggrunden, jeg får fornemmelsen af at jeg befinder mig i Italien. Ind fra højre dannes der nu en snoet grusvej, og ikke længe efter kommer der langsom trillende en kærre ind fra samme side. Kærreren har en træ kaleche, og jeg spotter hurtigt at det er en medicin vogn, for kærren er fyldt op med knuste tørrede urter i glas, hele urter der hænger til tørre, og eleiksirer i glasflasker med korkpropper. Der bliver nu zoomet ind på vognen, og helt ind på én af glasflaskerne. korkproppen ryger af, og op kommer der noget der minder om en rød silkesnor fyldt med neongule tegn, jeg fortolker som kemiske formulare, og molekyler - altså formularen på de aktive stoffer der befinder sig i eleiksiren.
Herfra svinder trippet langsomt ud, og sluttet med noget jeg ikke kan forklare. Men det minder mest af alt om meget store vanddråber der løber ned af blade der sidder på ryggen af en ammende kvinde.

Alt hvad jeg ser, står skarpere end virkeligheden selv, og er så detaljeret af jeg næsten får tåre i øjene. Der er et tidspunkt hvor musikken bliver en smule forvrænget så det lyder som menneskestemmer (da jeg er i byen). Så jeg bliver vitterligt i tvivl om hvor jeg er henne, så jeg åbner hurtigt øjene for at registrere hvor jeg er, for at lukke dem igen hehe..

Efter denne oplevelse har jeg ingen frygt for DMT længere. Det lyder måske absurt, men jeg er begyndt at få et dybt følelsesmæssigt forhold til DMT, nærmest et kærlighedsforhold. Jeg opfatter ikke længere DMT som blot et stof, men en kvindlig ånd, og når jeg tripper på det, snakker jeg med hende, fortæller hende hvor meget jeg elsker hende, og hvor stor respekt jeg har for hende. Det underlige, men også meget interessante ved det, er at det er ligesom om ånden reagere på det, jo mere jeg elsker hende, jo vildere og flottere bliver det, og i jo længere tid vare trippet.

Før var jeg bange, og blind, men nu kan jeg se...
Jeg elsker DMT - Min kærlighed ;)

Jeg beklager hvis det er et par stave eller grammatiske fejl, det gik hurtigt med at skrive den :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 17:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2013 18:15
Indlæg: 148
Fed repport!
- Hvordan vil du sammenligne DMT med LSD?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 19:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Virkelig god rapport, du beskriver især den følelse jeg har med DMT.
Lige fra første gang jeg mærkede den summen i kroppen, der spreder sig til synsfeltet og bliver til en knugen i brystet, har jeg tænkt; holy fucking shit, det her er ikke for sjov. Og det sætter mig virkelig på plads. Har DMT liggende, men har endnu ikke fået nosser nok til at lege yderlig med det. Din rapport har givet mig mod på at det skal afprøves!


Urben1 - jeg vil sige slet ikke. Har ikke særlig stor kendskab til begge stoffer, men har med Svampe. Og jeg synes lavdosis dmt er lidt ala svampe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2013 19:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2012 21:23
Indlæg: 86
Super fed rapport!
Godt forklaret og beskrevet på en måde der giver en lyst til impulsivt at tage rejsen nu&her. :peace:

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2013 09:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
URben: Nu har jeg ikke den store erfaring med LSD, men OEV'sne minder DMT nok mere om svampe end LSD. Men jeg har aldrig været i nærheden af at se de ting jeg beskriver i trip raporten på et svampe trip med lukkede øjne. Jeg har oplevet vilde ting på svampe, men DMT oplevelserne er en helt helt anden liga. Jeg ved faktisk ikke hvor jeg skulle placere oplevelserne på Sculgin skalaen fordi, de er så meget anderledes i forhold til andre trips jeg har haft, men det må være ret tæt på en 4'er :P

Flux: Tak ven, jeg synes bare du skal springe ud i det. Jeg ved ikke hvorfor jeg lige brød igennem i weekenden, om det var fordi jeg bare doserede lidt højere end jeg plejer, eller det var fordi DMT ånden mente jeg var mentalt klar til rejsen. Men 30mg vil jeg mene der skal til før man bryder igennem til mere end bare spiraler, farver, mønstre osv.
Jeg opper snart dosen til 40mg og så må vi se hvad der sker, kan slet ikke vente! :)

Medicamentum: Tak tak :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2013 00:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Vildt inspirerende Report..

Jeg er også ved at nærme mig DMT men nederen at selv skulle fremstille det når man kun har fysik/kemi på grund nivo i folkeskolen (for mange år siden) hvis man så får en dårlig oplevelse, kan man yder mere trippe med "er mit produkt iorden" i baghovedet.. ikke en rar tanke.. skide "WarOnDrugs"

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2014 03:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
"Efter denne oplevelse har jeg ingen frygt for DMT længere. Det lyder måske absurt, men jeg er begyndt at få et dybt følelsesmæssigt forhold til DMT, nærmest et kærlighedsforhold. Jeg opfatter ikke længere DMT som blot et stof, men en kvindlig ånd, og når jeg tripper på det, snakker jeg med hende, fortæller hende hvor meget jeg elsker hende, og hvor stor respekt jeg har for hende. Det underlige, men også meget interessante ved det, er at det er ligesom om ånden reagere på det, jo mere jeg elsker hende, jo vildere og flottere bliver det, og i jo længere tid vare trippet.

Før var jeg bange, og blind, men nu kan jeg se...
Jeg elsker DMT - Min kærlighed ;)"


Jeg er overbevist om at "den" er af hunkøn :-) Jeg har nu røget DMT 25+ i løbet af de to sidste måneder, og har været tæt på 100mg en enkelt gang. Det er godt nok en anden verden. I min ungdom tog jeg LSD 100 gang i løbet af fire år. DMT er meget kraftigere, og egentlig er det godt at det kun varer 5-10 minutter i modsætning til LSD, som kan virke i op til 12 timer.

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2014 22:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 dec 2013 13:43
Indlæg: 13
Jeg har nu røget DMT 25+ i løbet af de to sidste måneder, og har været tæt på 100mg en enkelt gang. Det er godt nok en anden verden. I min ungdom tog jeg LSD 100 gang i løbet af fire år.

:badidea: Det kan på ingen måde anbefales at trippe så ofte. Skær ned for pokker :x


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2014 23:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
I øjeblikket holder jeg en pause, så bare rolig - der var jo også en grund til at jeg holdt op med LSD i 1974

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2014 20:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
Jeg har nu røget DMT 25+ i løbet af de to sidste måneder, og har været tæt på 100mg en enkelt gang. Det er godt nok en anden verden. I min ungdom tog jeg LSD 100 gang i løbet af fire år.

:badidea: Det kan på ingen måde anbefales at trippe så ofte. Skær ned for pokker :x


Valentina. Hvordan man "overlever" trips, afhænger også af alder og intelligens - og intelligens forstået bredt som evnen til at forstå og håndtere komplicerede problemstillinger - samt at man skal have en stærk identitet og god kemi i hjernen - plus et åbent og søgende sind. Så inden nogen farer i blækhuset, vil jeg understrege, at intelligens ikke gør det alene og er overhovedet ingen garanti, men det kan hælpe.

Jeg stoppede med LSD da jeg var 22. Det sidste trip gik skævt. Jeg troede, at jeg var inde i hjernen på en anden person, og denne hjerne var igang med at spise mit ego. Jeg fik mig selv ned ved at kikke på billeder jeg selv havde taget, fremkaldt og kopieret, mens jeg fortalte mig selv, at dem havde JEG taget. Og pludselig var den der, og jeg var ude af trippet. Dagene efter var jeg jublende glad - glad for at have et ego - en platform, kald det hvad du vil.

Nu næsten 40 år efter undersøger jeg den verden DMT åbenbarer, og har som sagt gjort det +25 gange de sidste måneder. Ja, det er stærkere end LSD. Det totale tids- og egokollaps. De fleste gange får jeg noget med tilbage. Noget positivt. Efter en lille pause røg jeg igen forleden dag og tog både det 3. og 4. hiv, og endte der, hvor man egentlig ikke ved om øjnene er lukkede eller åbne. Pludselig er stuen fyldt med 3-4 læger. Jeg får nogle lussinger for at vække mig. De siger, at jeg er ved at dø, men de skal nok redde mig. På det tidspunkt er næsten sikker på, at de er i stuen. Jeg er ikke bange, men noget forvirret, indtil jeg kommer i tanke om, at der ikke er nogen dødlig dosis på DMT. Jeg bliver irriteret på "lægerne", da jeg opfatter dem som entiteter, der vil forhindre mig i at nå "ned" til elver pigerne. Det var lidt heftigt, men jeg har lært mig nogle kommandoer: "Kik et andet sted. Sæt dig op/læg dig ned. Åbn/luk øjnene." Så dampede trippet af. For nogle år siden var jeg ude for en ulykke, hvor lægerne måtte genoplive mig. Det var den begivenhed, der blev genopført i min "DMT lejlighed."

Jeg troede ikke, at oplevelsen dengang sad så dybt i mig, men det gjorde den åbenbart. Det trip betyder også, at jeg vil lade det gå længere tid mellem jeg besøger DMT land og måske ikke gå så højt op i dose - måske :-)

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Senest rettet af Gamling 28 jan 2014 03:26, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2014 16:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har nu røget DMT 25+ i løbet af de to sidste måneder, og har været tæt på 100mg en enkelt gang.


100mg :shock:

Jeg kan slet ikke inhalere så meget af gangen. Jeg har før prøvet at ryge et hoved mere midt i hyperspace, men det var ikke nogen specielt rar oplevelse. Det var ligesom om at der startede en andet trip oven i det første, så mønstre, og farver blinkede med stroboskoplys hastighed.

Efter et minut eller to, troede jeg, jeg lå og pissede i bukserne i min vens seng :mrgreen:

Ved godt det sikkert er umuligt at beskrive, men hvordan oplever du så høje doser dmt?

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2014 16:54 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
Jeg har nu røget DMT 25+ i løbet af de to sidste måneder, og har været tæt på 100mg en enkelt gang.


100mg :shock:

Jeg kan slet ikke inhalere så meget af gangen. Jeg har før prøvet at ryge et hoved mere midt i hyperspace, men det var ikke nogen specielt rar oplevelse. Det var ligesom om at der startede en andet trip oven i det første, så mønstre, og farver blinkede med stroboskoplys hastighed.

Efter et minut eller to, troede jeg, jeg lå og pissede i bukserne i min vens seng :mrgreen:

Ved godt det sikkert er umuligt at beskrive, men hvordan oplever du så høje doser dmt?


Da jeg tog det sidste hiv, gik møblerne igang med at feste. Sjove væsener med hatte smed om sig med latter. Ja, der var fest i hele stuen, fordi, som jeg opfattede det, de jublede over, at de havde lokket mig til at tage det sidste hvæs. Hvem jeg var stod ikke helt klart for mig eller jeg var flere dele, og undrede mig over, at jeg havde to arme. Mine hænder var dækket af bogstaver, som jeg var sikker på var det periodiske system. Når jeg lukkede øjnene, så kunne jeg alligevel se (troede jeg). Trippet gik så over i en mere alvorlig del, men der kravlede en smuk elverpige rundt om loftslampen - sådan gennemsigtig og grøn, men hun sendte kærlige vibrationer ned til mig.

Det var noget i den stil og meget mere, men som du skriver, så er det svært at beskrive. Jeg var ikke bange på noget tidspunkt, og fik en læresætning, eller hvad man skal kalde det, med tilbage som jeg skrev ned med det samme. OK. På et tidspunkt syntes jeg der var lige heftigt nok, men jeg anvendte en af mine tricks - jeg snerrede ud i rummet og viste tænder, som hunde kan finde på - det hjælper hver gang, for selvom jeg opfatter DMT som feminin/en kærlig kvinde, så opfatter jeg DMT også som "DEN", og det er "DEN" jeg snerrer ad eller siger/tænker - "Er det virkelig alt du har at byde på?" Det styrker også moralen.

Når det så er sagt, så har jeg ikke lyst til en så høj dosis ret tit. Det er ret vildt og meget mærkeligt :-)

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2014 21:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det lyder fandme som en heftig omgang Gamling haha! :D

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2014 22:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
Det lyder fandme som en heftig omgang Gamling haha! :D


Ja, det var det Hypnose :-) Kik lidt længere ned i tråden, der beskriver et DMT trip, jeg havde for lidt over en uge siden. Jeg kan se, at jeg mangler noget af teksten, men oplevelsen referer til en ulykke jeg var ude for år tilbage og hvor jeg blev genoplivet. Episoden blev så genopført af DMT "læger" :-)

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2014 17:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 nov 2006 15:55
Indlæg: 13
Uha en lækker rapport.
Har selv 50mg liggende til når jeg nu synes jeg er klar. Har bare kun begrænset kendskab, da jeg i denne kaliber kun har taget 2c-b og trøfler enkelte gange.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2014 18:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
der er satme langt fra 2c-b og trøfler til dmt :p

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 03:17 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
Uha en lækker rapport.
Har selv 50mg liggende til når jeg nu synes jeg er klar. Har bare kun begrænset kendskab, da jeg i denne kaliber kun har taget 2c-b og trøfler enkelte gange.


Du skal bare vide, at du bliver dig selv igen efter 10 minutter. Dog kan det være problematisk at holde fast i den viden, når tiden kollapser og dit ego flyver sine egne veje. Kan dog anbefale, at du benytter solskinsvejr til at trippe på - og husk at tage det tredje hiv :shock:

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 16:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2014 20:14
Indlæg: 97
Geografisk sted: Tryptamine lane
BrightShadowDK skrev:
Vildt inspirerende Report..

Jeg er også ved at nærme mig DMT men nederen at selv skulle fremstille det når man kun har fysik/kemi på grund nivo i folkeskolen (for mange år siden) hvis man så får en dårlig oplevelse, kan man yder mere trippe med "er mit produkt iorden" i baghovedet.. ikke en rar tanke.. skide "WarOnDrugs"


Det er ikke så svært at fremstille, og bekymre dig om "er mit produkt iorden" behøver ikke spekulere over med mimosa hostilis ihvertfald. Bare slip af med emulsioner og du er good to go!

Det eneste der kan bekymre en anelse, er nogle af de alkaloids der er i Peganum Harmala*(Syrian Rue/MAOi) ved man ikke helt hvad er og er muligvis skadelige(dvs man ved det ik enddu afaik)
Der er noget med, at man kun skal bruge det der er nødvendigt med PH*. Men med Banesteriopsis Caapi kan du bruge ligeså meget du vil, der er ikke noget stoffer der er i tvivl om så vidt jeg er bekendt.

Plus, jeg hører at Caapi har en noget mildere måde at komme ind i trippet, hvor PH* skulle være lidt mere intenst.
Har bestilt Caapi og DMT blade til Ayahuasca, så der kommer trip rapport soonish, forhåbentlig før jul. :^)

Peace

_________________
Gør alt det der gør dig glad, som det primære, der er ikke noget der er forkert, spørgsmålet er om du foretrækker den oplevelse du skaber dig?

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2016 00:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 dec 2016 21:54
Indlæg: 0
Nogle der ved hvad cut OFF på urin test hvis den Fx har en cut OFF på 300ml hvordan skal det tolkes ? Hvis man indtager under den grænse så bonger man ikke ud eller er det noget helt andet der menes med det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team