Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2016 15:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hej.
Jeg har fundet en opskrift på Salvia te der lyder som følgende;

    Materialeliste:

    - 4 grams tørret Salvia Divinorum blade
    - 300ml postevand
    - 5-8 teskeer sukker eller honning
    - En lille pande/kaserolle
    - En kop

    Fremgangsmåde:

    - Hæld vandet i panden og bring det i kog.
    - Tilsæt herefter Salvia Divinorum og rør rundt.
    - Lad bryggen koge under omrøring i minimum 5 minutter, uden afbrydelser.
    - Skru ned for varmetilførslen og lad det simre minimum 15 minutter.
    - Filtrer bladene fra og hæld teen i koppen.
    - Tilsæt sukker.
    - Hvis gjort korrekt er teen nu klar til at blive indtaget.

    Indtag:
    - Salvinorin A er ikke oralt aktivt, og skal derfor absorberes af mundens slimhinde.
    - Ekstraktet skal derfor sippes.
    - Hver tår skal derfor holdes i munden, navnlig i det sublinguale område (under tungen) i 15 - 20 sekunder.
    - Hvis indtaget korrekt, vil de første effekter fremtræde efter 2 - 3 minutter.

    Varighed:
    - Total; 30 - 90 minutter
    - Indtrædende virkning; 10 - 20 minutter
    - Efter effekter; 30 - 120 minutter

    Kilde:
    https://psychonautwiki.org/wiki/Hot_water_extraction_from_dried_Salvia_Divinorum_leaves

Teen er brygget på tørrede blade, men jeg tænker at man vil kunne substituere disse med et ekstrakt, og beregne koefficienten ved at dividere originalmængden (g) med ekstraktpotensen (N).
Således at hvis man er i besiddelse af Nx ekstrakt, skal anvende n g/x (4g/Nx= n g/x).
Eksempel med 5x ekstrakt; 4g/5x = 0,8 g/x.

Har du erfaring med ovenstående administrationsrute af salvia?
Er det besværret værd?
Jeg selv har ingen erfaringer med Salvia, men tænker at dette vil være vejen jeg stifter bekendtskab med substansen. Jeg forestiller mig dissociationen og forvirringen vil indtræde langsommere ved denne metode, hvorfor, jeg forventer at det vil være lettere at navigere i trippet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2016 15:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Følger* =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2016 21:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
De erfaringer jeg har med Salvia, har været joint med tørrede blade i - hvilket gav en syg syg fed griner. Dog kun ved den første joint. Og ekstrakt på bong. Havde jeg ikke vidst at det var samme stof havde jeg troet at det var to forskellige stoffer. Som nat og dag.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2016 13:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Tak for ord og svar :D

Der går dog endnu mindst en uge før jeg brygger. Dette skyldes dels at jeg forbereder mig på den kommende tid, og først i morgen kan sammenstykke en plan over hvad den skal indeholde, og hvordan den skal forløbe. Det bliver spændende, og jeg har håb. Men det skyldes også at jeg venter en pakke Palo Santo.

Min henseende med trippet er først og fremmest at danne kendskab til Salvias indvirkning på min ånd, sjæl og psyke. Dernæst fornemmer jeg at salvia besidder et højere potentiale, der af vor tids brug, er hvisket lidt ud. Det er en helende plante der er ved at uddø og den fortjener et skub god energi i den rigtige retning. Intensiteten må derfor determineres af oplevelsens udfald - for det er delvist ude for mit domæne.

Min plan med dette er hvad Mr. Gone opfordrer til.
Men det er netop af respekt for Salvia at jeg har beslutte at brygge en te, da jeg ikke har adgang til friske blade. Jeg har mine sidste mange trips mediteret, og i dette planlægger jeg at gøre det samme. :) Jeg har dog endnu ikke besluttet om jeg tager til bjerget eller bliver hjemme. Men min tanke er at gøre det alene, slukke alle kontakter og elektriske apparater.
Forinden forberedelsen mediterer jeg en time mens jeg gennemløber mine mantra.
Under forberedelsen af teen, har jeg forberedt en spilleliste der fokuserer på min bagvedliggende henseende med at trippe - der skal hjælpe mig til at kanalisere, fokusere og koncentrere min aktive tanke på at åbne de porte der fraholder mig at acceptere sandheden.
Under ceremonien vil jeg lade Salvia hele og rense mit sind uden forbehold.

Jeg er faldet over disse to artikler:
Den ene er en "triprapport" over en længere periodes brug;
https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=106369
Den anden er også en "triprapport" men over en endnu længere periode
http://www.sagewisdom.org/truth.html

Hvis andre skulle få lyst står jeg ikke i vejen for at de slukker deres tørst.
Vi hører det alle kalde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2016 12:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Følger spændt.

En ven har prøvet noget lignende og var ret glad for salvias effekt når det blev tygget. Fremfor røget i ekstrakt. Han beskrev det som meget drømmende.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 23:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Godaften derhjemme i stuerne.

Så fik jeg gjort mig erfaringer med Salvia, og har i den sammenhæng besluttet at dele lidt ud af min fortid. Det skylder jeg jer. Samtidigt har jeg forsøgt at skrive en triprapport.
Der er meget at fortælle, og endnu mere at uddybe, men jeg vil forsøge at holde det kort.

Mental tilstand:

Jeg er barn af en dysfunktionel familie, jeg har haft 13 folkeregister adresser på 23 år, boet 16 steder, herunder et vandrehjem i 1½ måned som 10 årig.

Direkte til sagens kerne; Han ødelagde sit eget, og mit liv, og jeg lider under hans handling. Jeg sov med benene på sofabordet, han vækkede mig ved at hive mine ben på gulvet, af hvilket jeg fik et chok, og fortsatte med at skubbe mig, hvilket jeg blev sur over, han fortsatte med at provokere mig, så jeg samlede mine ting, rejste mig, og han skubbede mig i brystet med en lommekniv. Jeg kollapsede i stuen og vågnede på riget, med en ubeskrivelig indsigt. En indsigt jeg forsøgte at flygte fra og ikke bevidne. Dette skete da jeg var 18.

Han blev fængslet på baggrund af at have tilstået at have ført kniven, og blev dømt for korporligt legemes angreb af alvorlig karakter. Den skyldfølelse jeg besidder over dette er irrationel og udelukkende følelsesbetonet - hvem ønsker at sætte sin nærmeste ven i fængsel?

Det er systemet vi alle elsker og hader.

Set på den lyse side; havde det været i Saudi arabien eller USA var han sikkert henrettet.

Jeg er for tiden sygemeldt fra mit HF-studie (hvilket ikke er af større betydning, da jeg kun mangler at skrive SSO, for at få mit bevis). Dette skyldes at jeg efter en masse skanninger og lægebesøg, fik et mindre sammenbrud da der på baggrund af disse, er konkluderet at jeg ved metasternum har en brusksamling der langsomt forbenes, og som er ved at vokse sammen med mit ribben, (hvilket føles som at jeg skrues indad) og at jeg på indersiden af sternum har en fraktur, der er for nært hjertet, til at blive bearbejdet medicinsk/kirurgisk. Jeg er derfor af min læge blevet opfordret til at forsøge at finde en måde bevidst at bearbejde og fjerne den fysiske smerte. Da det oftest er fra den påmindelsen udspringer. En anden ting der yderligere fyldte, og som er en medvirkende årsag til at jeg sygemeldte mig, var at jeg fra Arbejdsmarkeds Erhvervsforsikring er blevet krævet en psykiatrisk udredning, da de ophørte betalingen af mit psykologforløb. Udredningen har jeg bedt udleveret, og har modtaget den i dag. Ønskes det, vil jeg gerne sende afsnittet ”objektivt psykisk”.

Jeg skal acceptere at skulle leve med kroniske smerter, tilgive og ikke yde hævn - og samtidigt finde overskuddet til at strukturere en stabil tilværelse jeg kan efterleve og vedblive.

Jeg skal afmontere den vrede og aggression der er opstået og som udspringer heraf.

Dagene op til:
Fredagen tilbragte jeg i selskab med en ven. Det var længe siden vi sidst havde set hinanden, og vi spiste 0,3 g svampe sammen, røg et par joints og bare stenede. Om aftenen røg jeg et par joints med min veninde der skulle til Berlin den følgende morgen med hendes kæreste.

Lørdagen brugte jeg i selskab med Bubber på Kalvebod fælled (vi endte med at have gået 17 km), hvor vi hovedsageligt snakkede omkring den tvivl jeg har ved at have igangsat et konflikt møde - og om hvad jeg burde gøre hvis ikke han var interesseret i at deltage. Det var en stor hjælp! Tak!

Søndagen var jeg slasket og lavede en stor gryde grøntsagssuppe som jeg spædte op med ris.

Mandag hentede jeg en pakke fra posthuset, og kørte om aftenen på øen med en ven.

Dagen derpå:
Vågnede tidligt, med en gruende nervøsitet over aftenens ceremoni. Det hele virkede malplaceret. En følelses af forhast udsprang af en tanke der figurerede på muligheden for at skulle gennemleve det hele på ny. Jeg gik ind i angsten og fandt ro herved.
Jeg overvejede at faste, men blev for sulten hen ad eftermiddagen.
Ellers brugte jeg dagen på at ryde op, gøre rent, vaske tøj, stene, spille lidt PC, bade og meditere.

Ceremoni:
Efter mit bad satte jeg mig på et lammeskind og begyndte at meditere. Klokken 22:10 kiggede jeg på uret, og tanken opstod at tiden nu var inde. Jeg fandt mit stormkøkken frem, placerede det på en bog og begyndte at koge vand. Jeg droppede spillelisten og bevarede stilheden. Jeg afvejede 4 gram tørrede Salvia Divinorum, og fulgte opskriften, angivet foroven i tråden. Mens vandet stille boblede, antændte jeg en pind palo santo, takkede universet i sin helhed og enkelthed, og afskyede det samtidigt ind i intetheden, og sporede mig langsomt tilbage til mit foretagende.
Da teen var klar, slukkede jeg blusset, således at kun de fire tændte stearinlys oplyste mit værelse. Jeg sad lidt og prøvede at samle tankerne på ny. Da jeg følte mig parat, begyndte jeg at sippe teen. Den kriblede under tungen, og smagte meget bittert, men i sig selv sundt. Hurtigere end forventet kunne jeg mærke de første effekter begynde at melde sig. En varm opiat lignende rus og et tåget syn var de første effekter - vage CEV begyndte at melde sig. Jeg mærkede hvordan min bevidsthed langsomt spredte sig til hele kroppen, og følte mig fuldstændig tilstede. Et lys tændte for mine lukkede øjne, og langsomt kom det ind af entréen på mit værelse, jeg fornemmede et kærligt aspekt af den arketypiske moderskikkelse, der nænsomt satte sig ved min seng, og fjernede al ubehag og smerte. Jeg fornemmede svagt hvordan mine tanker manifesterede sig i form af billeder og bevægelser, og fokuserede jeg på et aspekt, åbnede det aspektet og jeg kunne dvæle videre ind. På trods af alt dette, føltes selve trippet enormt subtilt. Men det var virkeligt helende og ekstremt rensende. Meget drømmende som Rubber Lizard nævner. Slutteligt spurgte jeg om lov til at ryge urten, og fik også lov. Jeg røg derfor en joint (ren Salvia). Halvvejs igennem blev en tanke, som skudt fra det ydre, kilet ind i mit tredje øge, og tanken sagde; aaaaltiing gåår i sloooowmoootion. Og alting gik i slow motion, det grinte jeg af - og i det jeg grinte så jeg, og mærkede energien fra min forestilling om manden der havde dyrket urten og blev påmindet om system, fællesskab og sammenhæng på ny. Og følte mig utroligt taknemmelig over at leve. Og faldt kort efter i en dyb og dejlig søvn.

Hvis flere erfaringer ønskes kan jeg anbefale rapporten her (og også den der linkes til allernederst i kommentarfeltet);
http://www.bluelight.org/vb/threads/670 ... d-Powerful


Senest rettet af Alf'n 21 apr 2023 05:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 14:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Tak :hjerte:

Det er helt sikkert noget jeg vil gøre igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 15:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Rigtig fin rapport. Ligger du den ikke lige ind under trip rapport delen? Så er den lettere at finde til senere.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 16:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Fedt! Det er godt at høre.
Jeg tror ikke frøene er ulovlige at indføre eller handle med, men jeg ved det ikke.

Det er i hvert fald, virkelig, en forunderlig plante.

Tak.

Dagene her har jeg gået og bearbejdet trippet - og ved ikke hvordan jeg kan beskrive det bedre, end at angive det som en refleksion af min bevidste viden. Men begrænsningen hertil findes i synkroniciteten der rent faktisk udspillede sig;
Torsdag (igår) fik jeg besøg af konfliktrådgiveren, og det var allerede aftalt en uge forinden mit trip. Jeg vidste derfor at hun var en kvinde - men baseret på den telefonsamtale jeg havde med hende, antog jeg hende som værende en indespærret konservativ klon af den alment observerede illusion. Men øh, det var hun ikke. Tværtimod!
Så nu har jeg også en guide :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 18:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Godt at høre at det går fremad for dig.

Kanikke forestille mig at frøene er ulovlige når hampfrø og birkes ikke er. Men eftersigende er det svært at dem til at spire, stiklinger ervidst vejen frem.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 19:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Fed oplevelse du deler med os. Jeg håber du kommer videre og får en eller anden form for afslutning på sagen, så du kan fokusere på noget andet.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2016 21:10 
Tak fordi du deler Alf, det er så smukt. Nu har vi snakket lidt om det, men stadig stort tillykke med det hele :hjerte:

Og hvor er det skønt at høre, om din nye konflikt rådgiver. Det er jeg virkelig glad for, og jeg håber, at I får løst nogle af knuderne, selvfølgelig gør i det :D

Held og lykke fremover ven :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 13 dec 2016 17:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
I skal have tak for den støtte i har ydet - den har været af allerhøjeste betydning!
Jeg er jer evigt taknemmelig.
-Og håber en dag at kunne gengælde.

Jeg har et sidste med møde min guide på fredag.

Anahata "unhurt, unstruck, and unbeaten"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team