Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 09:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jan 2017 17:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 mar 2013 16:40
Indlæg: 11
Set&setting: Godt humør, alene i min lejlighed
Substans&dosis: 0,12 - Salvia 20x
Erfaring: 35+ trips i bagagen, dog første oplevelse med Salvia
Trippets varighed: 10 minutters trip, efterfulgt af omkring en times comedown.
Forhistorie:
Jeg havde bestilt noget salvia over nettet, og ventede i lidt over en uge på at det skulle komme frem. Oprindeligt var planen, at jeg skulle tage det mens min kæreste tripsittede, men jeg blev lidt for excited da pakken ankom. Jeg var nemlig begyndt at tro, at det var blevet snuppet i tolden, og da jeg blev glædeligt overraskelse, ville jeg ikke vente længere.

Jeg havde forberedt mig til trippet i den forstand, at jeg havde læst utallige tripreports, set youtube-videoer med salvia-påvirkede folk, og læst mig til anbefalede dosiser til en Salvia jomfru. Den gennemsnitlige anbefaling ved x20 ekstrakten var 1/10 af et gram.

Trippet:
Jeg vejede min dosis op, og stoppede det i piben. På trods af at jeg havde glædet mig til at prøve Salvia, og jeg egentlig havde haft planer om at prøve det i lang tid - var jeg stadig en kende nervøs. Jeg satte en afslappende sang på, og prøvede at komme i "[i]the zone[/i]". Da jeg følte jeg var afslappet nok, tog jeg piben til munden, og satte ild til hovedet.

Røgen smagte ikke godt, skønt bedre end når jeg plejer at ryge bong. Røgen føles tung, og jeg formår at holde det i lungerne i 15-20 sekunder.

Jeg når lige at tænke "Virkede det ikke?", før jeg blev ramt af en overvældende forvirring, som hele tiden tiltager. Jeg får en faldende fornemmelse i venstre side, og føler at jeg må kæmpe for ikke at falde igennem sofaen. Jeg føler at min sjæl er faldet ud af min krop, og bliver tvunget ned i sofaen, som om min sjæl havde en magnetisk tiltrækningskraft på min krop.

Jeg tvinger mig selv op af sofaen, og op på mine ben - men jeg bliver stadig trukket ned i sofaen. Jeg skriger af mine lungers fulde kraft "HVAD SKER DER?????", og lander i sofaen igen. Jeg begynder at gå i panik, og tror at jeg har røget gift, og derfor er ved at dø. Jeg prøver at rejse mig op igen, og mine ben begynder at skælve (Har du set en hest/antilope/etc stå op for første gang, lige efter de er blevet født? Sådan følte jeg mig).

Jeg kæmper mig ind i min seng, og jeg mærker endelig forvirringen fortage sig. Mit hoved føles mærkeligt, på en måde jeg aldrig har oplevet før.
Jeg starter op for netflix, og prøver at vente på at virkningen er helt væk, som så endelig skete efter cirka 40-50 minutter.

Konklusion: Salvia er nok ikke noget for mig. Kunne måske overveje at prøve en mindre dosis om et par måneder, hvis jeg altså får mod på det igen. Havde forventet nogle intense hallucinationer, men jeg røg måske ikke nok. Jeg ved det ikke.

_________________
"The beautiful thing about knowledge is, that no one can take it away from you."
- V


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 19:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 mar 2013 16:40
Indlæg: 11
Hej, Mr. Gone.
- Jeg er meget enig i, at jeg nok ikke var klar til Salvia. Jeg ved godt hvor vigtigt det er at flyde med strømmen, men jeg blev simpelthen så forvirret, og da jeg ikke havde prøvet det før troede jeg, at der var noget galt. Troede min sjæl var faldet ud, og prøvede derefter at "flygte" fra følelsen. Hvorfor jeg blev panisk ved jeg ikke, tror bare det var meget ubehageligt. Jeg har læst utallige tripreports om urten, og jeg havde nok bare forventet noget andet, end jeg blev ramt af.

Jeg tog det skam ikke for at "have det sjovt", mere fordi det er meget intenst, og netop fordi det ikke er som det traditionelle psykedelika. Jeg ved det ikke.
Set i bakspejlet var det ikke den smarteste beslutning. Jeg ved ikke om det har været en faktor, men jeg har haft en pause fra stoffer i lidt over et år, og tænkte at Salvia ville være det ideelle comeback. Boy, did I get that wrong. Jeg ville i hvert fald dele min historie, og så kan folk tage den som et cautionary tale, eller som de nu ønsker at modtage den.

Tusind tak for svar, fandt især sidste afsnit i din kommentar interessant.

_________________
"The beautiful thing about knowledge is, that no one can take it away from you."
- V


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017 20:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
Savlia er så latterligt, underligt, spændende og grænseoverskridende et stof. Den måde man kan morphe sammen med ting på og blive kastet rundt i forskellige verdener på så kort tid er helt i en kategori for sig selv. Den måde det kan bøje tid og sted og fysikkens love på er så spændende imo.
Ville ønske jeg selv havde balls til at udforske det noget mere, men det er simpelthen for vanvittigt til mig.
Mit største problem med salvia, er at man ofte glemmer det er et trip, lidt ligesom med fx. natskygger. Man forstår simpelthen ikke at det ikke er ægte og det er der mange bliver skræmte.
Min erfaring er at et salvia gennembrud er langt mere intenst end et dmt gennembrud. Det kan næsten ikke sammenlignes udover de klassiske ud af kroppen oplevelser og nærdødsoplevelser.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2017 15:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 feb 2017 14:00
Indlæg: 0
Smiler

Mit første og stadigvæk eneste møde med Salvia var faktisk pga Jønson (soma)
jeg var ung og der skulle ske noget og bevægede mig ind i soma jønson sad som sædvanligt og kløede sig i skægget
som så mange andre der bare ville trippe kunne man godt fornemme han egenlig bare gerne ville være os foruden men nok om det
han gav mig en pose Salvia(jeg er ikke mere end 18-22 år gammel) kan ikke huske hvor koncentrede den var er 38 år idag :)

jeg kommer hjem ringer til en ven siger jeg har the shit uden at vide hvad salvi egenligt er hvor det kommer fra hvad det gør og hvor det bringer dig hen
stopper jeg souvenir piben og tænder
jeg suger og suger som bare fanden da jeg med et knips bliver kastet tilbage i stolen begge mine arme bliver holdt fast af 2 krafter der ikke er synlige stolen suger mig bare ind og ind og ind
jeg begynder at grine...grine meget grine højt og intenst....ja det ender faktisk med jeg sidder og skriger råber og græder af grin....jeg er fuldstændig ude af kontrol som om jeg er fløjet ud af min krop og kigger på mig selv fra siden af..
jeg kan huske at jeg på et tidspunkt inde i alt dette latter kaos får bevæget mine øjne ud til venstre og kan se min ven sidde helt måbende over hvor fuckt jeg er eller det ser ud
det slutter efter 10-15 min intenst eufori med et finger knips igen der var ikke rigtig nogen downer i det trip det stoppede bare bragt så jeg sad ligesom der og tænkte okay what tha fuck skete der der....det var en på en måde out of body experince men samtidig følte jeg alt hvad der foregik derinde

med henblik på Mr gones udmelding om det måske er fordi det har slået fejl ved jeg ikke for jeg havde ingen forventning om hvad der ville ske men jeg kan da godt se det nu hvor du sætter det op sådan....det var måske ikke et trip i sig selv men en eksplosiv reaktion !?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team