Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 12:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 sep 2018 14:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 sep 2018 12:35
Indlæg: 0
Venner jeg har længe læst med herinde, uden at være aktiv. I går trippede jeg på magiske trøfler og det var en ret vild oplevelse, som jeg føler jeg har lyst til at dele med jer, måske også for at høre jeres syn på det. Som i nok ved, kan det være lidt svært at forklare, men jeg giver det et skud.

Jeg prøvede at spise trøfler i Amsterdam for 3 år siden. Det var et vildt lækkert trip og har siden haft lyst til, at gøre det igen. Igår var så dagen hvor det endelig skulle ske. Jeg havde fået fat i 30 g trøfler kaldet Utopia. Ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men fik at vide de var en 5 ud af 5 på skalaen. 2 af mine gode venner og jeg tog ud i skoven og spiste 10 g hver. Vi havde læst os til, at over 10 g kun var for erfarende, men vi havde lyst til at rykke grænserne og spiste dem uden at være nervøs overhvodet.

Vi spiser dem kl 18 og beslutter os at gå en lille tur, mens vi venter på de kicker ind. 30 min efter begynder det så småt. Vi kommer i et vældigt godt humør og har alle det største smil på. Vi nyder farverne der virkelig er klare og føler os virkelig godt tilpas. Efter 1 time kommer følelsen af en ny verden. Selvom jeg ofte har befundet mig i denne skov, er det som om jeg ser den på en hel anden måde.

Vi finder en bænk og sætter os for at slappe lidt af. Her sidder vi 1 times tid og bare og nyder hinandens selskab. Der massere af latter og jeg nyder virkelig bare nuet. vi udforsker ting, spiser frugt og høre musik. Alt er godt!!

Da det er ved at blive mørkt beslutter vi os for at tage bussen hjem. Selvom om der er mange mennesker i bussen, oplever jeg det ikke slet ikke ubehagliget. jeg stadig et stort smil.

Da vi endelig kommer hjem til mine venners crib har de fået besøg af en jeg har mødt før, men ikke kender vildt godt. Han ved vi tripper, men har aldrig selv prøvet det så han er lidt dårlig til at fornemme vores stadie. Han snakker og snakker og jeg kan slet ikke følge med. Han tænder en hash joint og jeg har virkelig lyst til at ryge med. Jeg har røget meget som i nærmest hver dag i 1,5 år, men af en eller anden grund ikke den sidste uge. De første sug får min krop til at summe vildt lækkert og jeg føler jeg kommer på et andet niveau.

Efter lidt tid er det som om det hele pludseligt tager en drejning. Det her er lidt svært at forklare, men jeg begynder at føle mig vildt usikker og paranoid. Jeg får en frygt af at dette stadie aldrig vil slutte. En masse dårlige tanker om mig selv og en tvivl på hvem jeg er. Jeg har ikke lyst til at tale højt om det, så hiver fat i min ene ven. Han nikker genkendene da jeg fortæller ham om mine følelser. Vi finder ud af vi kun er 4 timer inde i trippet og bliver enige om vi nok er ved at bad trippe og sætter spørgsmålstegn ved om det er hashen der har sendt os i denne retning. Vi vil se om vi kan vende skuden og sætter os for os selv. Vi bliver enige om at det at det er godt, at at sætte ord på hvordan man har det og finder trykhed i, at vi ikke er alene om det. Prøver at se det som en challenge istedet for et bad trip. Selvom jeg ved vi stadig tripper har jeg enormt svært ved at overbevise mig selv om, at det bare er det. Jeg for løst til at sove så jeg kan vågne og ha det normalt igen. Vi lægger os i sengen og har en ret vild connection. Altså vi har virkelig hinandens ryk. Og selvom det i periode er ret noia kan vi stadig grine.

Stille og roligt kommer vi mere og mere til os selv og da gæsterne smutter, beslutter vi os for at gå ind i stuen igen. Jeg har det meget bedre nu! og det der skete føles helt surrealistisk. Jeg har aldrig før prøvet at ha den slags tanker. Det er en lettelse at være ædru igen!

Jeg er slet ikke blevet skræmt væk, men føler jeg jeg burde tage noget med fra den her oplevelse. En lektie jeg kunne lære, men hvad har jeg svært ved at finde ud af.

Alt i alt vildt lækkert trip indtil vi kom hjem. Der var en part 1 og en part 2. Om det var hashen, for stor dosis eller fordi jeg skulle forholde mig til andre menneske eller noget 4 er jeg ikke helt sikker på.

Idag har jeg det cool nok, men også lidt vildt over hvad der skete. Tak fordi i læste med og kom endelig med input.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2018 01:14 
Hej Anders velkommen til.

Alt i alt synes jeg du er skide fornuftig. Det med usikkerheden, paranoia, oplevelsen aldrig vil slutte og at være i tvivl om sin egen identitet, er der skrevet tykke videnskabelige bøger om hvorfor man føler, som man gør(en lang historie). Det som er rigtig godt her er, at du tager fat i din ven, fortæller hvordan du har det, og skaber jeres eget space at trippe videre i. Der er ikke noget værre end at trippe sammen med mennesker, som ikke ved hvad det indebærer. Og det er super sundt, at prøve at få sat ord på sine negative følelser. Det kan hjælpe i forløsningsprocessen.

Der er som du selv er inde på, rigtig meget du kan lære af det her. Begreber som set & setting kan du læse op på. Det kan forebygge, at du kommer i en lignende situation igen. Hvis du har lyst til at dykke endnu mere ned i det, er der mange bøger man kan læse om emnet.

Fortæl gerne om det var nogen hjælp og spørg endelig hvis der er noget, som går dig på. Hold dig ikke tilbage, vi er her til det samme :)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team