Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 maj 2017 22:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2017 17:55
Indlæg: 3
Geografisk sted: Universet
Triprapport // 3 g + 2 g cubensis svampe // 17/05/2017


Dagen begynder med at jeg vågner. Det er onsdag. Jeg skal ordne nogle små praktiske opgaver. Dagen efter skal jeg til Århus for at aflevere en ansøgning til kunstakademiet, og så hjem igen. Det vil sige, at det meste af dagen skal bruges i en bus, og en hurtig tanke strejfer mig, om det mon ikke er tid til at gå i dialog med den magiske svamp. Jeg cykler ud på mit arbejde, for at printe bus billetter og diverse papirer til ansøgningen. Bagefter har jeg en aftale med min ven Frederik foran en pølsevogn på Carlsberg St, hvor vi skal spise frokost. På vej hjem går jeg forbi en frisør på Nørrebrogade. Han klipper mit skæg, men klipper det både for kort og skævt. Så tager jeg til Frederiksberg for at lave yoga sammen med S, C og en jeg ikke kender. Da jeg kommer hjem i min lejligheden igen er klokken 20. Jeg går ned og køber en honningmelon, 5 æbler fra Chile og pistacienødder. Da jeg kommer hjem, ligger jeg de nødvendige ting frem i min stue, altså jeg laver en lille rede og ved siden af; min mac, en flaske vand, en øjenpude og de magiske svampe. Klokken 20:45 indtager jeg en lille håndfuld svampe der nok vil svare til 3 gram og går i bad.


Jeg sætter mig i min rede. Jeg føler mig ren og forberedt. Min krop er strukket ud, min nervesystem afslappet og mit sind er stille. Jeg sidder i lotus stilling og mediterer i små øjeblikke, mens jeg lytter på en video på Youtube; en video med Krishna Das. Jeg sidder og venter, prøver at fornemme de helt subtile ændringer, når bevidstheden udvider sig. Efter en halv time begynder formerne at ånde og efter en time kan jeg mærke skiftet i bevidsthed. Det første jeg ligger mærke til, er en fornemmelse af noget fremmede, men velkendt i mit system. I min øjenkrog begynder bølger af lys og mørke at manifestere sig. Jeg mærker en svag angst, men får hurtigt kontrol og overgiver mig til situationen. En anden ting jeg altid ligger mærke til er, at når jeg snakker til mig selv, som et jeg, snakker jeg ikke til min personlige struktur mere, men omtaler det kollektive jeg. Den samlede bevidsthed. Jeg spiser ca. 2 g svampe mere.


På dette tidspunkt slukker jeg for Youtube videoen og tager fat i min guitar. Mine fingre begynder at bevæge sig hen over gribebrættet og jeg er meget følsom overfor klangen i strengene. Jeg mærker vibrationerne fra instrumentet, hver eneste gang jeg slår en tone an. Jeg ser instrumentet for hvad det er. Nu er det ikke en guitar mere, men bare et redskab; et materiale, der skaber lyd, og jeg undersøger hvilke lyde jeg kan fremtrænge. Jeg har spillet guitar i mange år, og gennem årene har jeg opbygget et slags kartotek af måder at spiller på, strukturer og mønstre som jeg vender tilbage til. Ofte føler jeg mig fanget af dette bibliotek over akkorder og skalaer som altid skal spilles på den samme måde og for det meste har den samme klang, hvilket mit øre er blevet træt af, men da jeg stoppede med at se instrumentet som en guitar, og så instrumentet uden at give det et navn, var det som om jeg kunne bryde ud af disse mønstre. I stedet for at bruge min hjerne og konceptualisere måden at spille musik på, spillede jeg nu fra et andet sted. Samtidig var det som om, at jeg observerede mig selv. Jeg tænkte ikke over hvordan, eller hvad jeg skulle spille, det flød bare igennem mig helt intuitivt, og samtidig observerede jeg bare, uden at dømme om det lød godt eller dårligt, rigtigt eller forkert. Denne indsigt lærte mig også noget om min hverdag og den måde jeg begår mig i livet på. At man opbygger forskellige mønstre og vaner ved at konceptualiserer ting og situationer ved at give alting navne og sætte det i kasser. Dette gør at man oplever verden gennem sit eget hoved og på den måde kan man aldrig se ting for hvad de virkelig er. I min hverdag skal jeg lade ting flyde meget mere igennem mig, arbejde mere intuitivt og være mere i stilhed.


Jeg lagde guitaren fra mig og begyndte at undersøge mig selv fra det her observerende standpunkt. Jeg studerede hvordan jeg kunne se ting, fra forskellige steder i min bevidsthed, alt imens jeg rullede rundt på mit gulv og strækkede min krop. Jeg kunne se mig selv oppe fra kiggende ned, hvordan hele min personlige struktur og mit ego var en del af mit menneskelige felt og jeg kunne tydeligt skelne det ene jeg fra det andet jeg. Jeg kunne kigge på mit psykologiske felt, mine følelser, jeg kunne se mine personlige træk og fik meget information om hvorfor min inkarnation er som den er. Hvorfor mine hænder ser ud som de gør, hvorfor mine fødder ser ud som de gør, hvorfor jeg gør de ting jeg gør og hvorfor de ting, som sker for mig, sker. Jeg kunne se disse ting fra et standpunkt, som ikke identificerede sig med det. Den inkarnation jeg gennemgår lige nu, er kun en meget lille del af hvem jeg er. Den jeg er, er en evig bevægelse. Både det formløse som alle former springer ud af, og formerne selv. Den jeg er, har ikke noget sted at stå. Den jeg er, kigger hverken oppe fra ned eller nedefra op, men begge dele på én gang i perfekt balance.


Efter en lang undersøgelse af hvem jeg er og hvem troede jeg var, begynder en masse lyde at manifestere sig. Det lyder mest af alt som en række soniske lyde, og jeg ser mine ører som en slags paraboler, som opfanger disse soniske astral vibrationer. Jeg er en flagermus, som navigerer igennem lydflader og ræssonans. Der er flere lydflader i min bevidsthed på dette tidspunkt, for udover disse soniske lyde, er jeg samtidig bevidst om de sædvanlige lyde fra gaden. Det er som om, at jeg er i stand til at opfange en masse lydlig information, som altid er tilstede, men som normalt ikke er tilgængelig, grundet mine sanseapperaters begrænsninger. De soniske lyde skifter form og de lyder som planter. Forskellige planter har forskellige lyde (ligesom mennesker har forskellige stemmer) og de synger forskudt af hinanden; den ene overtager den anden, som en lille symfoni af call and respons. Et slags plante feedback hvor den ene plantes lyd påvirker den anden plantes lyd og lydene bouncer rundt på hinanden som små ræssonans bobler. Her lærer jeg også noget om livet som menneske, og ser tydeligt hvordan mennesker på samme måde bare er ræssonans kasser, som bouncer op ad hinanden i et uendeligt feedback. Det går op for mig at jeg kan prikke livet ét sted, som vil starte en kæde reaktion, som så vil manifistere sig et andet sted. Jeg tænker også over hvordan vi hele tiden planter et frø. I hver en handling vi gør, planter vi et frø, som vokser op og bliver til en plante, om man kan lide planten eller ej. Derfor er det vigtigt at være bevidst om sine handlinger, så vi ved hvilke planter vi får. Vi er alle små gartner ræssonans kasser, som løber forvirret rundt, og planter frø og synger til hinanden og tror vi er nogen vi ikke er, fordi vi larmer så meget, at vi ikke kan høre os selv, hvilket fører til , at vi fare vild i symbolernes verden. Nu kan jeg også høre fugle. Jeg er dybt inde i junglen og finder dyb ro. Jeg har det som om jeg har tunet ind på moder jords frekvens og ligger inde junglen, som et lille ufødt foster, som ligger og lytter på lydene af natur.


Da lydene forsvinder, tager jeg et tæppe rundt om mig og sætter mig i min sofa. Jeg sidder lidt og tænker, da jeg får øje på nogen ørepropper, der ligger på min stuebord. Jeg begynder at tænker over, om disse soniske lyde bliver opfanget af mine øre eller et andet sted og beslutter mig for at eliminere min høresans. Jeg putter ørepropperne i mine øre og alt lyd forsvinder. Jeg sidder i total stilhed lige indtil de første soniske lyde igen dukker op. Jeg bliver overrasket og nysgerrig. Ved at eliminere en sans, blev der meget mere plads til disse lyde. Jeg lukker øjnene og dækker mit hoved i tæppet, for at eliminere endnu en sans. Farver begynder at dukke op og lydende bliver kraftigere. Jeg ligger igen i junglen som et foster og rejser som sollys gennem grønkorn og jord. Mit åndedrag bliver svagere og svagere, men det er der altid, som et anker jeg altid kan gøre mig selv opmærksom på. Det føles som om, at jeg er to steder på én gang. Det er især i pauserne mellem min indånding og min udåndning, at jeg føler den dybe væren. Altså; det er i stilhed at jeg kan høre mig selv. Jeg bliver bevidst om, at forskellige praksisser er til, for at gøre sindet stille, så man kan høre sig selv. Som en slags høvl, som høvler alt det, som er rundt om stilheden væk. Hver gang jeg har en oplevelse af at være i stilhed for en stund, er det som om jeg har været i bad. Effekterne aftager langsomt, mens jeg sidder tilbage i ro og spiser honningmelon og pistacienødder og hører musik.


Den psykedeliske oplevelse er i sandhed fantastisk. Den rigtige dose på det rigtige tidspunkt kan udløse nogen livsvarende ændringer, som kan gøre forståelsen af ens plads i universet suveræn. Men jeg oplever gang på gang en stemme inden i mig som spørger; hvad laver du her? hvad vil du vide? Og gang på gang må jeg svare; det ved jeg ikke, der er jo ikke noget her, som jeg ikke vidste i forvejen, det hele eksisterer allerede indeni i mig, jeg skal bare øve mig på at blive så stille, at jeg kan høre mig selv, så jeg kan huske hvem jeg er.

_________________
jeg er en svamp


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team