Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2017 21:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Jeg har nu haft mit andet deciderede trip.
Jeg ville egentlig have taget 1,66g SN, men jeg føler jeg er nødt til at gå langsommere frem, for at blive mere bekendt med tripsituationen, og var heller ikke helt tryg ved situationen.

Jeg havde glædet mig til at skulle trippe igen i vinterferien, hvilket influerede på situationen, for jeg havde det egentlig ikke godt.
Jeg havde lidt tømmermænd og er i det hele taget metalt presset lige nu, som jeg ikke har været før. Det hænger bl.a. også sammen med mit tidligere trip, der viste mig nogle ting jeg skal arbejde med, som er virkelig hårde for mig og mine omgivelser.

Kæresten var tripsitter, men af forskellige grunde var jeg faktisk ikke tryk ved det. Hun drak i løbet af aftenen, hvilket heller ikke gjorde mig tryggere. Det er lidt kompliceret, men sådan er det jo af og til med parforhold :)

Jeg drak et lille vodkashot en lille time før jeg indtog svampene. Jeg røg ikke cannabis før come down.
Jeg forsøgte at fører log. Jeg kunne kun overskue at skrive ned indtil jeg lagde mig.

18:43 Doserer 1,33g Spids Nøgenhat
18:54 Kan mærke lidt snurren. Kan dog være lidt tømmermændseffekt
19:01 Kan mærke lidt uro i kroppen. Det begynder at sætte ind.
19:08 Lægger mig med musik

00:01 Vaklede ud for at tisse, og lagde mig igen.
Omkring 02:00 Kunne overskue at falde i søvn til en film

Comeup er aldrig rar. Jeg får en ubehagelig uro i kroppen, og bodyload føles ubehagelig. Det oplevede jeg også sidst, men denne gang blev det ikke markant bedre gennem trippet. Jeg oplevede ikke at det tog af, og at blive overtaget af en dejlig fornemmelse, som ved sidste trip.
Jeg lå og koldsvedte et par timer, og havde svært ved at regulere min temperatur. Dyne eller tæppe var for meget, men ingen dyne føltes for koldt, så det blev det meste af tiden en kombi med dynen kun på benen.
Jeg var ikke bange, for jeg vidste jo godt det ikke var permanent, men det var frustrerende, at jeg ikke kunne genkalde noget af det samme fra sidste trip. Jeg havde enkelte momenter, der var derhen af, og hvor jeg kunne ligge og nyde universet, eller smile for mig selv, men det var mest en kamp for at slappe af, og ikke bliver nervøs. Og så den ubehagelige comeup fornemmelse i kroppen hele tiden. Det var ikke rart.
Det var som om jeg kun mærkede "giften" i kroppen, og ikke de mere bevidsthedsudvidende effekter. Min kæreste var også bekymret over at jeg lå og koldsvedte og trak vejret som om jeg havde influenza (kort og overfladisk). Og trippet kan faktisk godt sammenlignes med en kraftig influenza med feberdrømme.

Jeg forsøgte gennem det meste af trippet at slappe af, og bare give mig hen, men det var ligesom om jeg ikke kunne "fange bølgen".

Jeg havde over de seneste par uger sammensat en playliste med rolige Pink Floyd numre, som jeg lyttede til med hørebøffer på. Da denne playlist var færdig, var jeg lidt panikken, for det andet space ambient musik jeg havde fundet, lød pludselig for voldsomt. Jeg endte med noget shamanistik fløjtemusik, som jeg egentlig hvade regnet med ville blive for fesent, men det var lige hvad jeg havde brug for i situationen.

Jeg fik dog ud af trippet, at jeg var nødt til at turde at snakke med min kæreste om nogle ting, som jeg normalt ikke snakker så meget om, for husfredens skyld. Det fik vi gjort dagen efter, og det har været rigtig rart i dagene efter.

Jeg føler mig ikke mærket af dette trælse trip (jeg vil nok ikke ligerem kalde det et "bad trip"). Men det vil bidrage til min nervøsitet næste gang jeg skal trippe, og det har jeg absolut ikke brug for.

Måske jeg alligevel skal ryge cannabis under come up, da jeg gjorde det sidst, hvor jeg startede ud med 1g dosis. Det kan måske hjælpe til at give trippet en retning, i stedet for det bliver noget ubehageligt rod.
Jeg håber ikke det betyder at jeg må opgive udforskning af denne verden, inden det rigtig er kommet i gang.


Nogle bud på hvad der er foregået, og hvad jeg kan gøre for at forbedre betingelserne næste gang? Eller hvordan jeg bør gå frem her fra?

Måske jeg bare er ekstremt følsom overfor Spids Nøgenhat og psykedelika i det hele taget? Er det eksempelvis normalt at være så kropsligt påvirket af 1,33g SN, at man har svært ved at gå lige og at det sejler bare man sætter sig op i sengen?
Hvordan man skulle kunne more sig, spille musik eller tegner/skrive i denne tilstand, er mig lidt en gåde.


Håber nogle af "de gamle rotter" har et par gode råd :hjerte:



/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 13:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2013 01:45
Indlæg: 4
Geografisk sted: Bornholm
Tak for at dele din oplevelse .

Jeg tror godt at du selv ved hvad problemet er.

Ud fra hvad du skriver ser jeg ingen grund til at du skulle være overfølsom for SN.
1,3 g er for mig en kraftig dosis, nok til at give mig store indsigter og kunne bryde igennem illusioner
Med sandhed.

Mit råd må blive at du omgådne stopper med bruge så stærkt et hjælpemid/medicin uden støtte fra en
der forstår hvad det handler om.

At tag på rejse ind i sindet og ude i universet kræver tillid,kærlighed og respekt.

Ønsker dig alt godt på din vider søgen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 19:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Du skal ikke trippe på tømmermænd. Din hjerne er i dopamin og gaba mangel og det vil påvirke din måde at integrere dine oplevelser på..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 09:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
kriger skrev:
Tak for at dele din oplevelse .

Jeg tror godt at du selv ved hvad problemet er.

Ud fra hvad du skriver ser jeg ingen grund til at du skulle være overfølsom for SN.
1,3 g er for mig en kraftig dosis, nok til at give mig store indsigter og kunne bryde igennem illusioner
Med sandhed.

Mit råd må blive at du omgådne stopper med bruge så stærkt et hjælpemid/medicin uden støtte fra en
der forstår hvad det handler om.

At tag på rejse ind i sindet og ude i universet kræver tillid,kærlighed og respekt.

Ønsker dig alt godt på din vider søgen.

Tak for det, kriger.
Nej, jeg tror såmænd heller ikke jer er overfølsom, som sådant. Men måske jeg er mere følsom overfor psykedelika end de fleste. Hvem ved - det er et ringe grundlag at udtale sig på.

Jeg skal nok have fat i en anden tripsitter.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 09:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Mr. Gone skrev:
Nogle får slemt bodyload af svampe, nogle bare under comeup, andre har overhovedet ikke det problem - Men det er i hvert fald ikke unormalt at have en urolig følelse i kroppen under comeup, og jeg har også oplevet at den bliver, eller kommer og går, i løbet af et trip.
Jeg synes du skal lade være med at sammenligne trippet med det forrige, der er simpelthen ikke to trips der udfolder sig ens, uanset om dosen er den samme, man er det samme sted og i nogenlunde samme mindset. Og hvis du ikke er tryg ved din tripsitter, så skal du finde en anden eller gøre det solo IMHO.

Der kan være utallige årsager til du fik det sådan... Din tilstand inden trippet, at du ikke var tryg ved at have din kæreste som tripsitter, at du pressede på og ikke bare flød med, at du drak lidt vodka, hvad du har indtaget i ugen op til og så videre og så videre, men der findes nok ikke ét absolut svar på det. Jeg kan dog sige at jeg har trippet med en uerfaren tripsitter (som også var min kæreste), og det trak også trippet i en dårlig retning, samtidig med at jeg ikke havde samme adgang til den indre verden. Vi mærker hinandens energi i højere grad på psykedelika, og hvis tripsitteren fx er fuld og uegnet, så gør det højest sandsynligt ikke trippet bedre.

Det er ikke sikkert det virker for dig, eller du overhovedet har lyst til at prøve, men jeg har et par fif jeg selv bruger med succes under comeup og i løbet af trippet, hvis der opstår ubehag.
Før trippet kan man evt. lave lidt afspænding, sørge for at man er hydreret, evt. en kop ingefær te til at dæmpe kvalme og berolige. Jeg foretrækker at trippe på tom mave (2+ timer uden føde - gerne mere), eller efter et let måltid såsom en lille håndfuld græskarkerner eller noget. Det giver mig den bedste effekt og færrest bivirkninger, selvom det selvfølgelig er relativt.

Hvis min fysik ikke er helt i topform, så kan jeg især under comeup mærke spændinger i kroppen komme frem, og derfor plejer jeg at dyrke blid yoga, ligge mig på en hård overflade såsom et gulv og strække kroppen ud i forskellige stillinger. På den måde bliver spændingerne løsnet en smule, og det hjælper. Ubehaget, eller den rastløse-irriterende følelse som kan opstå, plejer jeg at gå ind i, acceptere og prøve at blive ét med, altså integrere den i trippet. Det gør jeg ved at sætte eller ligge mig ned (plejer at sidde i skrædderstilling), og tage et par dybe åndedræt, mens jeg mærker energien i kroppen og fokuserer på den 'trælse følelse'. Efter at gøre det i et par minutter plejer det allerede at være markant bedre, og bevægelser for mit indre blik plejer så småt at begynde i takt med dette. Hvis det ikke hjælper tilstrækkeligt, plejer jeg at gå en tur udenfor. I det hele taget oplever jeg generelt at alle former for ubehag under et trip, forsvinder hvis jeg går udenfor og nyder naturen. Det gælder ikke hvis trippet foregår i en by, beton og asfalt har slet ikke samme helbredende effekt som træer og græs :P

Under trippet, vil jeg klart anbefale at gøre det samme, hvis man møder den ubehagelige fornemmelse. Fuld accept og nysgerrighed, så virker det automatisk ikke særlig ubehagelig længere, det er min erfaring. Derudover er Palo Santo røgelse meget beroligende, og bidrager til en behagelig atmosfære, der hvor man tripper. Det kan anbefales.


- Mr. Gone

Altid gode råd, og underbyggende forklaring.
Ja, jeg er jo selv inde på nogle af tingene, og jeg er også med på at man ikke skal sammenligne trippene. Men jeg kan jo alligevel ikke lade være med at sammenligne ting som body load og uro i kroppen. Min ringe erfaring stiller mig i en forvirret situation omkring det.

Jeg brugte noget Sandal Wood røgelse før trippet, som jeg faktisk købte pbga. din anbefaling i min "E-Cig DMT" tråd, hvor du også anbefalede Palo Santo. Jeg sjusede mig frem til at Sandal Wood var noget nær det samme, men det er det sgu nok ikke. Og den røgelse jeg købte lugter meget af hotelsæbe. Nok for mange aromastoffer i det udover sandaltræ. Jeg må på rov igen, og få fat i noget ordentligt Palo Santo røgelse.

Jeg vil læse dit svar et par gange (igen), og vende tilbage til dine råd når jeg skal afsted næste gang.

Tak Mr. Gone :hjerte:



/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 09:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Nafets skrev:
Du skal ikke trippe på tømmermænd. Din hjerne er i dopamin og gaba mangel og det vil påvirke din måde at integrere dine oplevelser på..

Tak for den, Nafets. Dumme mig, kan jeg se jeg skal læse det som :oops:
Nej, seriøst. Tak for det. Den skriver jeg lige bag øret.
Faktisk havde vi været på ferie siden fredagen inden, og havde drukket mere eller mindre hver dag, hvilket utvivlsom gør det endnu dummere. Sidste gang trippede jeg om fredagen i sommerhuset, hvor jeg ikke havde drukket dagen forinden. Så der begynder at tegne sig et billede.

Tak Nafets :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2017 09:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Mr. Gone skrev:
Ups, havde slet ikke set du skrev du havde tømmermænd! Jeg ville ikke tage psykedelika hvis ikke jeg var frisk og klar i sind og krop. Oh well nu har du fået mine $ 0.05, håber det kan bruges.

Yes I know :peace:

Og tak for dine "penge" :)


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team