Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 nov 2016 12:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 aug 2016 00:09
Indlæg: 26
Geografisk sted: Nordsjælland
Substans: Spids nøgenhat / Psilocybin

Dosis: 0,8 gram i ginger/lemon te med citronsaft

Setting: Hjemme med en god ven

Erfaring: Jeg er ret ny i psykedelika, men har læst og set film om emnet længe, da det interesserer mig.
Min ven har en del erfaring med psykedeliske stoffer, men har ikke fået en virkning de få gange, han har spist svampe.
Jeg har kun prøvet 0,4 gram SN én gang alene. Det skal siges at jeg er en meget sensitiv person.

Det er lørdag, jeg har gjort værelset klar til at hygge og trippe, der er købt ind til mad, og min ven kommer for at prøve spids nøgenhat og være der med mig.

Kl 16:50 drikker vi teen. Der er 1,6 gram i, vi får en kop hver (0,8 gram til hver).
Vi smider noget psytrance på, brænder noget Palo Santo træ af, skærer en honningmelon i stykker og snakker derudaf som vi plejer. Vi bunder ud ca. samtidig.
Jeg er meget spændt, men ikke bange. Vi hygger os med at gå rundt i lejligheden og mærke om der er noget.

Ca en halv time efter indtagelsen, begynder jeg at mærke en svagt stenet fornemmelse i kroppen. Den føles både let og tung. Jeg griner over at det føles fjollet at gå efterhånden som det tager til. Jeg mærker en summen, primært i ansigtet. Inden for en times tid er mine sanser boostet. Musikken lyder bedre, farverne fra lamperne på mit værelse er kraftigere og det virker som om der generelt er meget mere lys i lejligheden.
Jeg bliver mere opmærksom på forskelle i lys og temperatur i lejligheden, og jeg får en god fornemmelse af lejligheden og dens tredimensionalitet.
Vi snakker meget om, hvor vidt vi har virkning eller ej. Det første min ven nævner af virkning, er høresansen og små visuelle forvrængninger. Jeg står og kigger intenst på den psykedeliske kunst på mit værelse og ser ingen bevægelser. Jeg kan falde i staver og fokusere utrolig godt på objekter og få dem til at skille sig ud fra alt andet i synsfeltet.
Min ven nævner flere gange, at han har visuals, og at ting som fx gulvtæppet er levende. Jeg har intet, selvom jeg fokuserer.
En lattergas-patron sætter dog gang i synet, men det forsvinder igen.

Efter lidt over en time snakker vi om, at vi bare kunne spise nogle flere. På dette tidspunkt flyder samtalerne på en ny og intens måde, det samme gør mine tanker. Jeg føler at have en masse tanker at dele og en masse ting jeg vil sige, men min korttidshukommelse er dårlig fordi tankeflowet og samtalen går så hurtigt efter min opfattelse. Vi bliver enige om, at svampene har resulteret i en speciel og hyggelig stemning. Jeg kigger ud af vinduet, og vejen ser anderledes ud, uden jeg kan forklare hvordan. Kigger gennem døråbninger i lejligheden og oplever en ny dybde og fornemmelse af rummet. Jeg lægger mærke til nye detaljer i lejligheden. "Utroligt at en radiator kan være så flot", siger jeg. Min ven er enig og peger på lyset, der falder flot på den fra min blå led lampe. Kigger op på væggen og ser bare striberne fra radiatoren.

Kl ca 18:15 er min ven sulten, og vi bliver enige om at lave mad, selvom mad ikke siger mig så meget. Her opdager jeg, at jeg virkelig er ramt. Jeg flækker af grin over noget med, at jeg smagte på chilien, som jeg lige havde plukket fra planten. Står på et tidspunkt i køkkenet, mens min ven går ind på værelset. Jeg fornemmer ham dog stadig omkring mig hele tiden, som om hans energi stadig hang i luften.
At stå og snakke og lave mad giver mig et lille pusterum i trippet. Hver gang jeg står stille og falder i staver, kan jeg virkelig mærke svampene. Jeg siger flere gange "jeg har det virkelig specielt, men godt". Mit syn har en forsinkelse, hver gang jeg vender hovedet hurtigt. Plankegulvet med de mange knaster virker som en magisk overflade med ansigter. Overflader flyder ud i én blød flade, listerne på min dør forsvander. Meget flot. Jeg skriver på min mobil, hvilket er meget specielt. Alt virker småt, og det føles sjovt at bruge touchskærmen. Uforklarlig følelse. Min ven begynder at spise. Han er ikke særlig påvirket længere, og jeg var bare langsom i det. Da jeg endelig sidder ned med mad foran mig, er det en udfordring at tage en bid. Det går langsomt med at spise, men jeg kan smage og mærke enhver ingrediens og smagsnuance. Min ven spørger, om jeg har visuals med lukkede øjne. Efter kort tid med lukkede øjne, ser jeg svagt mønstre bevæge sig, blomster der folder sig ud, svampe der vokser og dyr blive formet ud af lysende linier. Et øjeblik efter, ser jeg svagt et mønster på min arm, mens jeg sidder og spiser. Der står det samme på alle knapperne på min computers tastatur... :eyes:

Efter maden lægger jeg mig ned på værelset, hvor der spiller lækker musik fra Ott. Jeg tager en lattergas med lukkede øjne. Mønstre vokser ud af ingenting og ændrer sig i flydende bevægelser med pulserende neonfarver. Ligger og griner og råber "wow, shit, fuck det er flot, neeeej". Min ven smiler af mig.
Vi tager flere lattergas, og mine visuals med lukkede øjne eksploderer hver gang.

Kl 20:30 kommer min veninde, og samtalerne flyder bare. Jeg har en fornemmelse af at være i afstand til min krop, selvom jeg er til stede i samtalen og nuet. Det er anderledes at se mig selv i spejlet. Jeg føler en lille seperation af mit sind og min krop, og at en del af mig er i en anden virkelighed, men jeg har det fantastisk. På comedown føler jeg mig krystal klar og født på ny. En tur på tanken for at købe is til den æblekage, min ven havde bagt, føles skønt. Frisk luft har aldrig været så godt. Og vand har aldrig smagt så specielt.

Kl 0-1 stykker smutter mine venner, og jeg er træt! Jeg sover bedre og tungere end nogensinde før. Dagen efter cykler jeg en lang tur i naturen, og føler mig anderledes og yderst veltilpas. Mandag aften skriver jeg triprapporten, og mærker stadig mental energi og humør-boost! Onsdag føler jeg stadig de positive effekter i min hverdag.

Det var bestemt ikke min sidste gang på spids nøgenhat.

:peace:

- Helligånden


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team