Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 nov 2016 18:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Stof: Spids nøgenhat, LSD, (MDMA) og cannabis
Set og setting: Københavnertur, spændt, nysgerrig, få timers søvn
Folk der var til stede: Alf'n, Ø tripperen og jeg
Erfaring: Alf'n og jeg er ganske erfarne, og Ø tripperen er både ældre og mere erfaren

Op til:
Havde flere gange tænkt at det kunne være godt at komme til københavn en tur, og var også flere gange blevet inviteret over, hvor jeg har måtte takke fra, fordi det ville blive for dyrt. Psykedelisk Samfunds generalforsamling og et svampetrip blev det afgørende - jeg skulle afsted! Så jeg skrev først til Alf som havde tilbudt at jeg kunne være hos ham i nogle dage, og vi begge er sygemeldte så der er god tid til at lege. Jeg skrev også en besked til Bubber og Ø tripperen, for at høre om de havde lyst til at mødes og lave et eller andet, og det havde de, så med det i sigte begyndte jeg langsomt at forestille mig hvad vi skulle gå i møde.

Til Psykedelisk Samfunds generalforsamling kom vi ca. en halv time før start, og stod udenfor i håb om at nogle fra boardet ville dukke op. Først stødte vi på MrPlanter, som vi stod og snakkede med, han fortalte at han stod og ventede på Ø og Psykofreak, og de var lige på trapperne, så vi stod og sludrede og pludselig var de her også. Har længe gerne ville møde alle 3, så det var herligt at det gik så smertefrit.

Efter arrangementet stod jeg og snakkede med Ø, vi snakkede lidt frem og tilbage, og idéen om en tripsitning var allerede kommet på bordet før, så det aftalte vi at gøre dagen efter, da det var den eneste dag han havde tid i ugen, og Alf og jeg synes det passede perfekt, så vi gik og hypede det op.

Vi aftalte inden at alt var okay, man måtte græde hvis man havde lyst, og vi havde flere gange snakket om at det var med terapeutisk henblik at vi gik ind i det her.

Selve dagen:
Det var egentlig meningen at vi (bare) skulle tage MDMA, en pille hver på 130-150mg, og ca 1 gram svampe i te, men sådan gik det ikke, for pludselig vendte Alf sig om og spurgte om vi ikke skulle tage LSD, og jeg har ikke fået LSD i flere år så jeg var mega frisk på et halvstort kvart mærke svarende til ca 25ug - bare lige til at starte op på. Vi ville ikke tage for meget fra start af, for vi var begge enige om at for at få den ønskede effekt skulle vi tage en dose som vi ikke var sikre på hvor vi ville ende, for ligesom at vælte udover kanten, og forhåbenligt blive grebet af Ø, når han kom. Klokken var omkring 14, og vi havde aftalt at hente ham på stationen ved en 16-17 tiden, når han kom efter skole. LSDen var allerede begyndt at virke så småt, og den gav os en fantastisk speedet energi, og en lille ændring i visuel og sanselig oplevelse. Pludselig kom han gående om hjørnet ved perronen og han fik selvfølgelig en krammer, og så gik vi hjem af, mens vi satte ham ind i hvor vi ønskede at trippet skulle gå hen. Der var lidt nervøs energi fra starten, for jeg kender ham kun herinde fra hvor vi har skrevet PBs frem og tilbage omkring vores oplevelser, og hvordan de skulle forståes.

Da vi kom hjem på kollegieværelset satte vi os naturligt på hver vores plads, jeg indtog sengen, Alf ved computerstolen og skrivebordet, og Ø på en madras på gulvet. Vi fortsatte med at snakke for at finde en god tillid til hinanden, og være helt sikre på at vi forstod hinanden overordnet. Lidt om reinkarnation, tolkningen af det, og om sjæle fødes og genfødes eller om det er en metafor. Efter et kvarters tid, spurgte jeg hvordan vi skulle gøre det, og der var jo kun en vej frem - at tage det, og se hvad der sker. Vi vejede 1g spids nøgenhat op som Alf havde været ude at plukke forinden og kom dem i noget kogende vand, og rørte rundt. Imens det trak tog vi MDMA-pillen, men jeg var lidt tør i halsen og pillen var tør og ru så jeg skyndte mig at liste ud og skylde den ned med vand fra hanen, men idet jeg lagde hoved på siden, slog vandstrålen pillen ud af munden, og ned i afløbet. Nåede lige at tænkte "FUCK", for jeg havde virkelig glædet mig til MDMA, siden sidst i April, men der var ikke noget at gøre ved det, vi var gået igang og der var ikke tid til at afbryde, så jeg smuttede ind igen, uden at fortælle de andre det, for jeg var ikke helt sikker på om det var sket. Har så ofte tænkt, at lige netop det aldrig må ske, hvilket det heller ikke er for mig, og jeg havde haft pillen i munden i et minuts tid, så jeg kunne smage det ned gennem halsen, derfor gik jeg på det tidspunkt udfra jeg måtte have taget den. Da jeg kom ind igen lagde jeg mig, og begyndte at drikke teen - jeg gik noget til den, fordi jeg havde nogle ting jeg gerne ville ind i så hurtigt som muligt.

Jeg var tom for ord, så jeg puttede mig bare godt ind i Alfs sovepose, og lyttede til dem snakke, mens svampene langsomt begyndte at sparke ind. Jeg begyndte at ligge og vride mig, ae mig selv, gnide, skubbe, og begyndte at se ting for mit indre øje, i takt til at de snakkede begyndte jeg at bryde en masse fordomme og forestillinger ned inde i mig selv. Det føltes som hvis man har havde sat en masse plader med glas op, som jeg brød igennem, en efter en. Det begyndte at tage fart, og det var hele tiden som om at samtalen Ø og Alf havde, guidede mig igennem det, alt de snakkede om var direkte relevant for mig lige NU, og alt hvad jeg så og følte var ligeledes forbundet med deres samtale, én følelse som mange gange har skræmt mig, fordi det føles som om at alting udspiller sig for min skyld, men det giver jo ikke mening, for de er ligeså virkelige som jeg. Min tidsfornemmelse var fuldstændig væk, men vil skyde på at der gik en halv time til en time, hvor jeg lå sådan, før Ø spurgte om jeg var okay. Det vidste jeg ikke helt, for der gik så mange ting igennem mig, men min endelig udmelding blev at jeg havde styr på det, så vi fortsatte. Jeg lå hele tiden og tænkte på hvor dum og træls jeg er, men det er i sig selv naturligt, da det netop var mine egne fordomme jeg var oppe at kæmpe imod. Jeg lukkede på et tidspunkt øjnene, og lagde en arm over for at det skulle blive helt mørkt. Lige med det samme begyndte øjne at kigge på mig, igen følelsen af at bryde igennem en masse vægge, i takt med at øjnene kom ud fra alle mulige scenarier, åbnede sig og så på mig. Det skræmte mig, så jeg fjernede armen igen, så jeg fik lys med ind.

Følelsen af dumhed var ved at overvælde mig på et tidspunkt, og passende var der plads i samtalen til at jeg kunne bryde ind og fortælle dem om hvad det var jeg så, men de afkræftede det begge straks, og vi vendte det kort, så jeg var tryg og klar til at gå ind til næste omgang. Jeg lå og kiggede op i loftet, hvor farvede mønstre begyndte at vise sig. Jeg har normalt ikke OEVs med farver, hvilket vi havde snakket lidt om for inden, så det nød jeg virkelig at se, og jeg tænkte på at fortælle det, men tænkte nej, det skal jeg nok få sagt på et andet tidspunkt. Jeg lukkede og åbnede skiftevis øjnene, mens jeg tog alt hvad jeg så til mig - stadigvæk lå jeg og vred mig, hvilket ikke rigtig var noget vi havde snakket om, men det generede overhovedet ikke dem.

På et tidspunkt havde jeg glemt hvor jeg var, for det var som om der var et aflangt loftsvindue oppe over et verdenskort på væggen, som jeg flere gange kiggede på, og jeg var helt sikker på at det var der, men uden at tænke videre over det. Jeg fortsatte med at gøre alt, hvad der føltes naturligt, lavede lyde, smaskede, stønnede, vendte mig, over på den ene side, så helt ind i soveposen, og nogle gange en fod ud, eller et ben, fordi jeg skiftede mellem at have det varmt og koldt. Jeg havde bidt særligt mærke i en video vi så dagen forinden fra Psykedelisk Symposium, hvor Jacob Moth fortæller om at blive genfødt, ganske bogstaveligt, som i at opleve at ligge inde i sin mors mave, og kæmpe sig ud i verden - jeg har også læst en del om det i forvejen. Lige pludselig kunne jeg mærke at jeg skulle brække mig, hvilket vi havde snakket om måske ville ske, så jeg bad om at få en balje over som var sat frem til formålet, fik ikke kastet noget op, fordi jeg ikke havde spist noget på dagen, bare bevægelsen i kroppen, mens jeg spyttede og hakkede. Det gav mig en god ro bagefter. Jeg tror det var her Ø stillede mig nogle spørgsmål om hvordan jeg lever mit liv, og hvad jeg har af overvejelser omkring det, og hvor jeg skal være i det hele taget. Føler vi kom godt omkring det.

Pludselig var der stemning for at få noget at spise, så Alf tilbød at gå ud og lave det, mens Ø og jeg sad og snakkede videre, så jeg satte mig op igen, og følte mig meget afklaret med ikke at skulle ligge og vride mig mere, men alligevel blev jeg ved med at tage mig til håret og ansigtet over hvor vildt det her var. Jeg kan knap huske hvad der blev sagt, fordi min hjerne var helt ristet, men det var meget intenst, og egentlig heller ikke så væsentligt, det vigtigste var øjenkontakten og det at vi kunne mærke hvor meget vi ønskede hinanden det bedste. Ø havde en stribet trøje på, og jo længere jeg holdt øjenkontakten jo flere striber bredte sig ud over mit synsfelt, og hans ansigt, som kom til at se meget anderledes ud, som om at han i virkeligheden var ren energi. Nogle gange var det lige ved at blive for meget, men så kiggede jeg bare lidt ned eller rundt i lokalet, og så faldt intensiteten lidt igen, indtil jeg var klar til næste skridt, og sådan sad vi i en ti-tyve minutters tid. Alf kom ind af døren med mad, og jeg er normalt meget kræsen, men det gav så meget mening at spise lige netop den mad, for den var lavet med kærlighed - Alfs veninde havde hendes forældre på besøg, og der var en dejlig stemning tidligere i køkkenet da de stod og lavede den. Maden bestod af nogle boller, som vi havde været nede og skrælle dagen inden, og en gryderet med forskellige rodfrugter, kød og lækre ikke-traditionelle danske krydderier - det smagte herligt, og gav ny energi til trippet. Man måtte selv vælge, der var med og uden ekstra chili.

Efter vi havde spist røg vi et bonghoved med ren pot, og lagde jeg mig igen, mens Ø og Alf snakkede om nogle ting der var vigtigt for Alfs process, og med tillid til hvad der foregik lyttede jeg kun med et halvt øre, mens jeg lå og kiggede op i loftet, på det mønster der havde svævet rundt deroppe, og formet sig igennem trippet. Jeg begyndte at få kæbespændinger, som jeg med det samme valgte at gå ind i. Der opstod hele tiden nye, alt efter hvor åben min mund var, og i hver af dem var der på en måde en bevægelse der skulle udføres, hvilket kom helt naturligt når jeg lagde mit fokus der. Det fik min kæbe til at ryste, som når man klapre tænder, og det var som om at jeg kunne høre en knitren derinde fra, var så langt væk på det her tidspunkt at jeg ikke helt ved hvad der var hallucinationer. En gang imellem følte jeg at der var brug for mig i samtalen, hvis Alf og Ø ikke helt snakkede samme sprog, så sørgede jeg for at binde det sammen, så de kunne fortsætte uden de store problemer, og vendte så tilbage til spændingerne. Det lykkedes mig at få løsnet den ene side rigtig godt op, men den anden var der noget mere arbejde med, forsøgte mig med at ligge to fingre der, og det hjalp lidt, men jeg blev ikke færdig.

Ø skulle op og i skole dagen efter, og skulle derfor nå et tog ved 22-23, og spørgmålet var om vi skulle følge ham derop, og det synes jeg selvfølgelig vi skulle. Da vi kom ud var der ingen mennesker nogen steder, der var helt stille, vi gik og snakkede om nuet, og hvordan alting er bundet sammen af energi, og at ens bevidsthed har stor indflydelse på ens oplevelse af alting. På trappen ned til perronen følte jeg mig som en vertikal streg i luften, i et stort oplyst hvidt rum, hvor det meste af mit synsfelt var blevet trukket over i. Lige da vi nåede ned af trappen og drejede om hjørnet til perronen, var der pludselig masser af mennesker. Det gav et gib i mig, for hvad nu hvis nogen så os, og ville os noget ondt, fordi vi var på ulovlige psykedeliske stoffer, men valgte at stole på energien og ganske rigtigt, der skete intet, faktisk var der ligeså stille dernede som der havde været oppe på gaden. Det var meget mærkeligt at stå der, men så spurgte Ø ind til min erfaring med svampe og hvor længe jeg havde brugt dem, og hvor længe det tog at komme ovenpå igen efter det gik galt. Det var svært at forholde sig til, og jeg brød mig ikke om at tale dernede, så jeg svarede bare kort. Da det var lige ved at blive for meget kom toget, så vi krammede og vinkede farvel.

På turen tilbage gik vi og snakkede om oplevelsen, selvom vi ikke var færdige endnu, vi kom til at snakke om alle de fjollede ting man kan finde på at gøre, når man er faret vild i verden, og blev enige om at alt var tilgivet og forladt imellem os. Da vi kom hjem igen, fortsatte vi snakken frem og tilbage, men det stilnede lidt af, og jeg lagde mig igen, for at fortsætte arbejdet med kæbespændingerne, og min lofts-visual var der stadig. I starten af trippet var det en geometrisk figur, der dansede frem og tilbage, men i mellemtiden var den blevet til et gammelt ansigt fra en indianer. Kunne fornemme rynkerne på hans hud, og han havde 2 fjer siddende i håret som stak op af, og jeg kunne ane lidt af en brun læderagtig poncho. Øjnene var målrettede, bestemte, men også meget vise. Alt efter hvor jeg lagde energien i min bevidsthed, kunne jeg ændre på de visuals jeg havde, fra loftet med indianeren, til en masse grøn flimmer der slugte hele mit synsfelt.

Samtidig lå jeg og tænkte over hvordan man bedst kunne hjælpe andre mennesker på vej i deres liv, men efter et par timer gled det mere og mere over i undren omkring Alf, og hvordan hans trip havde været, og hvordan han havde det nu. Han så lidt sløj ud, og fortalte at det var pga. MDMA nedturen, men så drejede det over i nysgerrighed fra min side omkring hvorfor han ikke også lagde sig, når han trippede, og bare lod kroppen spasse ud. Han var ikke rigtig til at få i tale, men lagde sig på et tidspunkt på madressen, så jeg sagde, at hans smerte også smerter mig, og at han kunne fortælle eller spørge mig om alt, hvis han følte brug for det. Han sagde tak og i lige måde, og faldt ret kort tid efter i søvn, så jeg satte mig op til computeren og sørgede for musikken. Havde på fornemmelsen at han havde lagt sig for at gøre lige netop det som vi havde snakket om, for nu lavede han også lyde og tog sig til panden.

Sluttede trippet af med at sidde og høre noget musik, mens jeg tænkte over hvordan jeg skulle beskrive det når jeg ville forsøge at skrive en rapport, og kom frem til mange af de bidder jeg har skrevet ned her. Tak til Alf'n og Ø tripperen for at være til og med!

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016 19:21 
Sikke en fantastisk rapport Fritzie!
Jeg er overrasket over, hvor meget du har fået ud af et gram SN, og imponeret over din opmærksomhed og hukommelse. Flere dele af processen, kender jeg igen fra mine egne sessioner.
Du er et ægte fornuftsvæsen, og jeg håber at rejsen har givet dig noget konstruktivt med ind i normal tilstanden, og er lidt nysgerrig på at vide, hvad du selv føler, at du har fået ud af rejsen her en uge efter?

Vh Ø ! :hjerte: :lol:


Top
  
 
Indlæg: 12 nov 2016 22:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Tusind tak Ø! Du er virkelig et herligt menneske! :hjerte:

Nu har vi jo været lidt inde på det, for ikke at sige en del siden din kommentar, men for god ordens skyld nævner jeg alligevel. Kæbespændingerne var det centrale for mig, det er det endegyldige bevis i min verden for at se svampe/psykedeliske stoffer som et decideret værktøj, der kan give ikke bare indsigt, men også hjælpe med at reparere kroppen, både psykisk og fysisk. Så det har selvfølgelig vækket min nysgerrighed på hvor langt man kan komme med det. Jeg har også forstået en masse ting omkring den måde jeg tripper på, og hvorfor jeg var så draget mod det i første omgang, men kom ud på et sidespor fordi jeg netop går i forløsnings-mode på selv lave doser, mens jeg ønskede fis og ballade som de andre.

Udover det, er det også altid fantastisk livsbekræftende at trippe med mennesker, der går igennem nogle af de samme processor som en selv, for som du nok også ved, så kan man hurtigt komme til at føle sig meget alene, når man først er gået langt nok ud af den sti, uden helt at forstå hvorfor, andet end at det føles rigtigt. Det var også dejligt at møde dig, og have dig som sitter, det var ikke som jeg havde forestillet mig, for du var på en måde ligeså meget en del af trippet som Alf og jeg, uden at have taget noget.

Jo og så sidst, men alligevel ikke helt mindst er jeg blevet meget mere åben overfor at spise mad, som jeg ikke ved hvad er, eller havde bildt mig ind at jeg ikke kunne spise, eller ville komme til det, og da især ikke så let og hurtigt.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2016 23:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Virkelig en god triprapport. Nyder at læser med og fedt at møde dig! Kan fornemme på det hele at i har hygget jer :)!

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2016 01:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Det var dog en utrolig dejlig trip rapport at læse! =D
Dine rigtig flotte og udførlige beskrivelser giver virkelig en mulighed for at sætte sig ind i din oplevelse - en oplevelse hvoraf mange aspekter virker temmelig bekendte ^__^

Tak fordi du gad dele din oplevelse med os :)!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2016 11:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Ej hvor er det en god trip rapport, tusind tak for det Fritzie.

Og hvor er det dejligt at høre at folk er der for hinanden på den måde, det giver mig et boost i min optimisme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2016 18:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Tusind tak for jeres varme tanker, og selv tak fordi i havde lyst til at læse med! Regner med at skrive flere :peace:

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team