Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2016 22:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 mar 2009 13:55
Indlæg: 21
Geografisk sted: Helt nede på jorden.
For først at gøre klart hvad mine erfaringer er, har jeg haft et par svampetrips tidligere i mit liv. Jeg har haft 3 svampetrips før, der alle har været gode, rare, indsigtsfulde, oplevelsesrige og vidt forskellige.

Min beslutning om at trippe svampe, var en smule spontan. Jeg havde på det seneste haft svampene i baghovedet og vidst, at det snart var på tide til en tur. Jeg har afsluttet studie for at holde sabbatår, sommeren er netop sluttet og jeg var dermed uden et fast job og havde brug for klarhed på fremtiden.

Da jeg vidste at det var nymåne og dermed i astrologisk forstand tid til en ny start, tænkte jeg at det var et næsten perfekt tidspunkt at begive mig ind i en psykedelisk oplevelse, der måske ville kunne give mig noget klarsyn og vejledning i, hvor jeg skulle hen i den kommende uvisse tid.

Umiddelbart efter solnedgang, spiste jeg 3 gram Cambodian Gold lige ud af posen. Tyggede dem godt og slugte dem. Jeg tændte røgelse og satte derefter et stykke musik på, der indeholdt mantraet Om Mani Padme Hum. Uden at komme dybere ind på østlig kultur eller sanskrit, har dette mantra i mine øjne en enormt positiv energi, som jeg håbede på ville kunne følge mig ind i trippet. Mens musikken spillede, messede jeg med mantraet, samtidig med at jeg ryddede op i min lejlighed.

Efter at have ryddet lidt op og messet med mantraet, lagde jeg mig på min seng, slukkede lyset og satte noget mere psykedelisk ambient på computeren og tog mit headset på. De allerførste psykedeliske effekter kom stille snigende og et umotiveret ekstatisk smil på læberne, gav den første rigtige forvarsel på, at svampen var på vej ind i mit nervesystem. Min krop blev tung og sløv, da jeg efter tre kvarter rejste mig og gik ud på toilettet for at tisse. Jeg var tydeligvis underlagt svampens indledende stenene effekt, der vist også kaldes bodyload.

Da jeg lagde mig tilbage i sengen, blev jeg overvældet af taknemmelighed over de forhold jeg har skabt til en række mennesker de senere år. De personer der særligt har givet mig god energi og skabt transformationer inden i mig, passerede revy for mine øjne.

Efter denne overvældende taknemmelighed, begyndte jeg så småt at have visuals, da jeg åbnede øjene igen. Min stue havde ændret karaktér; væggene havde et dybt glødende lilla skær og særligt min rislampe havde fået et markant anderledes udseende, der fik den til at ligne læder. Mine vægdekorationer fik liv og begyndte at danne en helt anden og mere dyb betydning. Da jeg lukkede øjnene igen trådte jeg ind i en verden af fraktaler, der som universets uendelighed fløj forbi mine øjne i de mest detaljerede geometriske mønstre. En dyb fascination af universets tilsyneladende uendelighed og vores biologis enorme kompleksitet overlod mig i en følelse af hvor lille jeg var, i forhold til vores dybt komplekse verden.

Min krop begyndte nu at bevæge sig. Der havde samlet sig en stor mængde energi i bunden af min rygsøjle og jeg mærkede der en stor trang til at bevæge mine hofter i cirkulære bevægelser. Nærmest af sig selv, bevægede bunden af mine hofter sig i ring. Jeg kunne ikke helt afgøre om det var af min egen vilje, eller om det var noget min krop gjorde af sig selv, eller om det var svampen, der havde overtaget mit nervesystem og dermed styrede mig. Efter at have ligget dér et stykke tid og bevæget hofterne i cirkler, satte jeg mig op. Jeg kunne mærke at energien nu havde bevæget sig længere op ad rygsøjlen og var kommet op omkring maveregionen, jeg derfor bevægede i cirkler. Sådan fortsatte det opad, indtil jeg sad og rystede hovedet kraftigt fra side til side, hvilket gjorde en smule ondt i den forreste del af mit hoved, bag panden. Efter energien var gået hele vejen op i toppen af mit hoved, lænedes mit hoved bagover og jeg mærkede en enorm ro i hele min krop. Det var som om tiden og universet stod stille. Umiddelbart efter rystede mine ben og fødder helt vildt, først det højre og så det venstre. Da der kom ro på benene, rystede mine arme og hænder helt vildt. Det føltes som om at alting blev løsnet op. Energier, muskler, sener og knogler blev frigjort, sluppet løs og masseret.

Svampen havde altså initieret en slags mere eller mindre ufrivillig kundalini yoga, hvilket var en ganske interessant oplevelse. Umiddelbart efter, rejste jeg mig op og bevægede mig nu videre og forsøgte at gå med de bevægelser der opstod i min krop, samtidig med at jeg med dybe indåndinger nærmest kunne "åbne" bevægelserne op. Særligt min ryg føltes som om den havde sit eget liv og rev mig lystigt med. Jeg indså hvor vigtig en yoga-praksis er, hvis jeg skal opnå højere oplysning.

Efter at have bevæget mig rundt og udstrakt, samt åbnet mange af mine led og særligt mine hofter op, fik jeg visioner af to bevægelses-lærere, jeg har fulgt på blogs og youtube. Disse to fremstod som dybt vise høvdinge, der mindst må have gået lige så dybt som jeg, i deres spirituelle søgen.

Efter at have bevæget mig i et stykke tid - det med tidsfornemmelse under et svampetrip kan være svært - lagde jeg mig ned på min seng igen. Jeg begyndte nu at modtage en række indsigter som jeg hurtigt greb en pen og papir for at nedskrive. Jeg indså, at mine største barrierer i livet og dét, der holder mig mest tilbage fra at udleve mine drømme, er andre menneskers fordømmelse og antagelser. Jeg indså, at jeg ikke skulle være bange, da folk alligevel altid vil have en mening om mig, hvilket jeg ikke kunne gøre noget ved. Jeg skulle ikke lade denne angst styre mig, men i stedet indse, at disse mennesker kunne frigøre mig.

Jeg indså, at jeg altid skal være ydmyg, jeg skal respektere alle og at alle kan lære mig noget. Derudover kom det til mig, at discipln vil være nøglen til min frigørelse. Ikke lade mig drage af distraktioner og ligegyldige ting. Min disciplin ville styrke min evne til dette. Jeg skulle holde fast i særligt min værdighed, min dydighed, min taknemmelighed og uselviskhed. Jeg skulle holde ved min bevægelsespraksis og særligt fastholde min meditationspraksis.

Efter disse indsigter fik jeg visioner af at være en del, af et intergalaktisk fællesskab, der var i ledtog med særligt planterne. Vi var væsener der var symbiose med planterne og at vi med planterne kan frigøre os. Vi kan ikke være vores højeste selv, uden planterne. Særligt planternes frugt og planternes ilt, er tilgiften for den kuldioxid og gødning vi giver dem. Jeg fik en vision af, at dette fællesskab mellem os væsener og planter var et oldgammelt helligt samarbejde, der var udtænkt af enormt vise, rene og lærde væsener.

Jeg fik derefter en vision af et logo, der skulle stå som et symbol for mit arbejde, som jeg derfor arbejdede på resten af trippet. Ca. 6-7 timer efter indtagelse, var jeg tilbage til normalen og svampen havde forladt mit system.

Tak fordi du gad læse med :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2016 06:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Nød at læse din rapport. Flere af tingene du skriver, inspirerede mig da jeg først læste den, til at bygge nogle nye ting på mine egne trips.

Håber det er lykkedes dig at holde ved nogle af dine indsigter. :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2016 13:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Tak for rapporten.
Dejlig læsning. Og hvor er det fascinerende. Fantasi eller virkelighed ... det er jo egentlig uvæsentligt på et personligt plan.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team