Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 maj 2016 12:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 apr 2016 16:58
Indlæg: 14
Hej Psychedelia,
I efteråret bragte Metroxpress en artikkel om "Ulovlige LSD-svampe i dyrehaven". Da jeg på det tidspunkt virkelig var begyndt at få øjnene op for hvad cannabis kan og også havde stor interesse i psykedelisk 60'er musik, blev en kammerat og jeg selv enige om at vi måtte prøve disse Spids Nøgenhat svampe. Det viste sig imidlertid at være svære at finde dem end vi havde regnet med, og det endte med at blive torsdag d. 5 maj, før vi havde skaffet nogle svampe. Dette var nok i virkeligheden meget godt, for det har givet mig en masse til til at læse godt op på all things psychadelic. i ca. 3 uger havde vi haft kontakt til nogen, der kunne sælge os svampe, men vi har lært at "svampemænd er det mest utilregnelige folkefærd i verden", som min ven sagde, så derfor blev det en dejlig varm forårs dag, før eksperimentet kunne udføres.

Trippet skulle foregå i min lejlighed, på denne højhellige Kristi Himelfartsdag.
Jeg selv og min ven, som jeg vil kalde for Haddock, ville hver indtage ét gram Spids Nøgenhat. Min kæreste, som jeg her kalder Jedson, havde indvilliget i at være tripsitter. Lejligheden havde vi desværre ikke helt for os selv, men det var en dejlig dag og mit humør var højt.
Da klokken var lidt over 11, var Haddock kommet og vi gik i gang med at hakke de ti gram svampe vi havde købt så fint som muligt og herefter dele dem op i bunker, for at vurdere hvor meget et gram ca svarede til. Vi havde nemlig ikke en vægt, som kunne fortælle os det præcist. Men da vi havde afmålt ca. to gram, kom de i en gryde med kogende vand i 5-10 minutter, hvorefter vi fordelte væsken og og svampestykkerne lige i to kopper. Jeg synes det smagte ækelt, hvorimod Haddock tilsyneladende synes det smagte okay.

Det skal nævnes at Haddock og jeg havde to vidt forskellige tilgangsvinkler til dette trip. Jeg ville gerne dybere i det psykedeliske af spirituelle og eksistentielle årsager, og den slags, hvorimod Haddock gerne ville trippe ud og se nogle vilde farver og den slags (og som han tidligere havde sagt, ville det bare være en ekstra bonus hvis han fik nogle interessante tanker).

Jeg forsøgte at holde en lille logbog gennem trippet:

Kl. 12:10
"Haddock og jeg har hver intaget 1 gram Spids Nøgenhat: Europas stærkeste psilocybin svamp.
Vi har aldrig prøvet det før. Let hjertebanken og glæde. Det er nok placebo.
Jeg har spist meget lidt siden i går aftes."


Jeg var på dette tidspunk ikke så nervøs som jeg egentlig havde regnet med at jeg ville være.

Kl. 12:25
Mild stenes fornemmelse i kroppen og intensitet i papiret. Måske placebo. Strawberry Fields Forever hjælper.


Vi havde sat en playliste i gang med noget blandet psykedelisk Beatles. Jeg synes at have læst og set mange videoer, hvor folk taler om at farver og synet i det hele taget bliver mere klart, men det lagde jeg ikke rigtig mærke til når jeg kikkede rundt, men jeg fornemmede det når jeg kikkede i min notesbog, hvor papiret virkede meget hvidt og intenst.

12:34
Vi har rejst os og er gået ned i en lille have udenfor.
Lidt kvalme. Klart en stenet fornemmelse i kroppen.
Haddock har pisset på sin sko.


Haddock havde på dette tidspunkt insisteret på at vi fik udenfor, og jeg fulgte med, selvom jeg mest havde lyst til at sidde ned, så jeg satte mig straks på en bænk i den lille have ved siden af min lejlighed. Haddock gik skamløst over og pissede på en busk... Jedson var blevet på værelset og vi havde lovet ikke at gå for langt væk. Dog var vi forsvundet efter 2 minutter, da hun kikkede ud fra vinduet, så hun gik ned for at lede efter os.
Haddock mente at vi skulle gå lidt rundt, så vi gik en gang rundt om bygningen, og da vi kom tilbage fandt vi Jedson, som var lettet over at vi ikke, allerede efter en halv time, var forsvundet ud i verden, mens vi var på svampe.

12:38
Ting bølger let. Fliser med myrer.


Jeg havde fra min plads på bænken stirret på en revne i fliserne, hvor små myrer kravlede rundt, og jeg mente at kunne fornemme de første visuelle forvrængninger.
Haddock var vildt sulten, da han endnu ikke havde spist andet end et gram svampe den dag, så vi gik over på et italiensk sted 100 meter fra lejligheden, og han bestilte en sandwich. Jeg havde haft let kvalme siden før vi forlod lejligheden, og jeg satte mig ned hver gang jeg fik muligheden for det, fordi min krop var ubehageligt stenet. Haddock beklagede sig over at han endnu ikke kunne mærke noget, og at jeg var "så langt foran". Han frygtede at det ville blive ligesom når han indtog cannabis ved at spise/drikke det i en kage/kakao, hvor han normalt ikke får megen effekt. Dog vil jeg ikke mene at han var i dårligt humør.
Da han havde fået sin sandwich og jeg havde tvunget mig selv op ad stolen gik vi tilbage til den lille have. Jeg gik meget hurtigt eftersom jeg meget gerne ville sidde ned igen.

12:46
Helt sikkert noget.


Ja, her kunne jeg altså mærke et eller andet, men jeg havde svært ved at sætte finger på hvad det var. Jeg lagde mig ned på bænken, og følte mig afslappet, glad og tryg: Haddock sad på min ene side og spiste sin sandwich mens han dryppede pesto-olie og salat ud over fliserne med myrer, og Jedson sad på en bænk ved siden af og sørgede for at vi ikke kom til skade eller noget.
Jeg lukkede min øjne og fadt efter lidt tid ud af at jeg kunne se former og farver, men det var som om jeg lige skulle lære at se det, før jeg kunne se at det rent faktisk var der. Jeg havde forventet geometriske mønstre, som så mange har beskrevet, men i stedet så jeg farveskiftende cartoon-agtige svampe, der dansede i et hav af farver. mit ansigt vente op mod den bagende sol, så der var meget orange og gult. Jeg nævnte for de andre hvordan jeg synes at det var utrolig kikset at se disse dansende nøgnehatte, meget stereotypt på en måde.

??:??
Uret gik i stykker. Eller jeg trykkede på noget forkert.
Lige pludselig var klokken 4PM.
Haddocks trip kickede pludselig ind og han gik helt amok, så vi gik ind.


Her begyndte tingene at blive lidt mærkelige. Selvom jeg pludselig blev afbrudt i mine indre hallucinationer, af Haddock, der lige havde afsluttet sin sandwich og råbte "Fuck!... Fåååååååååck.", var jeg faktisk ganske rolig. Jeg grinte lidt, mens jeg så Haddock tumle mod opgangen og jeg bad Jedson om at hjælpe ham, hvorefter jeg selv fulgte med.
Jeg ved ikke hvad han oplevede, men det var åbenbart intenst, og han kunne ikke holde ud at være udenfor.
Vi sad på værelset og det blev lidt mere afslappet. Haddock rapporterede at han følte sig som en spandfuld maling, der var blevet plasket ud over jorden, og at det føles som om han sank længere og længere ned i sengen.

Haddock og jeg blev enige om, da vi forsøgte at forklarer hvordan vores oplevelse var, at det var ligesom at være skæv, men bare uden "tågen". Jeg har her to dage efter udviklet den teori, at vi normalt befinder os i den "virkelige" verden, som i virkeligheden er en underlig illusion. Når man så ryger cannabis, giver man sig selv en smule adgang til at gennemskue illusionen, men oplevelsen er stadig omsluttet af en tåget fornemmelse. En uklarhed overfor hvad det egentlig er man ser. Gennem denne relativt lave dose svampe, kunne vi så komme ud i ca. det samme farvand som jeg har oplevet flere gange, når jeg har være alene med cannabis, men tågen er forsvundet! Og først da ligger man mærke til den tåge der hele tiden har været, under cannabis oplevelserne.

Jeg forsøget at fokusere på mine indre visuals, men det var lidt svært, når Jedson var i rummet og vågede over vores bemærkelsesværdige opførsel, så hun gik ud og satte sig til at læse i rummet ved siden af. Inden hun gik ud havde vi dog snakket om nogle dokumentarfilm, hvor der var mærkelige svampe med: først nævnte jeg en hvor nogle svampesporer overtog en myrer, så den blev underlig zombie-agtig, og de andre myrer skyndte sig at få den væk fra de andre, og så kravlede den så højt op ad en plante den kunne, hvorefter den døde, og en svamp voksede ud af hovedet på den og spredte sine sporer. Herefter nævnte Jedson en anden svamp, som blev passet rigtig godt på af en myre koloni, og man vidste ikke hvorfor, det var bare som om den havde hjernevasket dem til at passe den, så den fik næring og sådan noget. Dette havde sat mine tanker i gang:

??:??
Jeg ved ikke hvad klokken er, men vi har det godt, med Beatles og jeg har personligt en masse SN-visuals

Svampen forsøger at overtage Jorden.


Herefter var der kun tegninger af sol, jord, stjerner og svampe i notesbogen:
Billede

Haddock vente sig mod mig og spurgte om jeg troede at der nogensinde ville være et band der var lige så gode som The Beatles igen (vi hørte stadig den psykedeliske playliste). Jeg svarede nej, det var som om at de bare havde plukket alt det bedste, og efterladt os andre med 2. rangs musik. Da Tomorrow Never Knows begyndte at spille, fik vi et kort men intenst grineflip, fordi den var så sindssyg.
Vi brugte lang tid på at kikke på et halstørklæde som jeg havde hængt op. Mange former og farver forekom i dets krøller, det var som et psykedelisk TV, eller akvarium eller noget. De eneste ting jeg så, hvad end det var i halstørklædet, eller med lukkede øjne, var stadig dansende, flyvende, flydende, farverige svampe, hvilket jeg stadig synes var ret kikset. Jeg spurgte Haddock hvad han så, men han var ikke så god til at forklare det, men det var i hvert flad ikke svampe. Han brugte meget lang tid på at undersøge en appelsinbåd som jeg havde pillet af til ham. Han besluttede sig for at han ville vige sit liv til at skildre det uperfekte: "Når man ser en Pixar film, eller sådan noget, så er det altid alt for perfekt animeret. Se hvor mange rynker og bobler og tråde og den slags der er i sådan en appelsin". Han havde ganske ret. På den anden side mente han også at en appelsin (og med den tankegang også alt andet, går jeg ud fra) måtte være intelligent design, da de små lommer med saft, var alt for perfekt skabt, runde, glatte og lækre at røre ved.

Jedson var kommet ind på værelset igen, hun havde ondt i hovedet og ville gerne ligge ned. Haddock havde endelig genfundet interessen for at lærer at spille guitar, så jeg ville ikke stoppe ham i sin kreative udfoldelse, selvom det måtte have været ganske irriterende for Jedson.
Det næste stykke tid gik med at de visuelle effekter forsvandt, og jeg mente derfor at vi var på den anden side af peaket. På den næste halve time spurgte jeg dog Jedson tre gange hvor lang tid det havde varet, og hun sagde 2 en halv. Jeg ville gerne have lidt gang i den igen, så jeg ville gerne ryge noget pot, og Haddock var med på idéen.

Vi gik udenfor med en pipe og lidt Samsø Pot, og Jedson blev på værelset.
Vi befandt os endnu en gang i den lille have, hvor vi røg pot, improviserede en sang, og fandt ud af, at alt er temmelig lige meget, og at vi jo bare kunne rejse os op, netop nu, uden sko op, gå ud til vejen og blaffe os væk, og aldrig kommet tilbage til vores gamle liv. Og denne tanke føltes helt naturlig.
Jeg oplevede at leve 100% i nuet, tid betød ingenting, det var som om denne eftermiddag varede al evighed og var hele virkeligheden, men det har jeg først lagt mærke til her et par dage efter, hvor jeg har haft tid til at komme tilbage til den normale verden. Det hele virkede bare så naturligt, og mere virkeligt, end min normale hverdag. Det var som en gylden, varm, evig, barndomseftermiddag.
Og jeg følte min i sandhed som et barn igen. Efter vi havde været en tur oppe på værelset og indformere Jedson om at vi ikke rigtig kunne mærke så meget længere (dette har vist sig at være løgn: De visuelle hallucinationer var forsvundet, og jeg følte mig ikke det mindste træt eller stenet længere, men mine tanker og måde at opfatte verden på var ganske anderledes end normalt. Men igen, dette er først gået op for mig efter at være vendt til bage til "den virkelige illusion" igen), og at vi ville gå en tur. Det var i orden med hende, så vi gik over mod en skole der ligger et par hundrede meter fra lejligheden.

Der fandt vi en lejeplads hvor vi sad i noget tid og snakkede, om hvad husker jeg ikke. Efter det klatrede jeg op i et træ, og Haddock fulgte efter. Jeg har ikke følt mig så adræt og haft sådan en forståelse for min krops evner, siden jeg var barn. Jeg følte at jeg klatrede som en dygtig abe, og senere kastede vi med en frisbee, som vi fandt, jeg havde stadig ikke verdens bedste boldøje, men jeg havde overordentlig god kontrol med en floorball stav, som jeg svingede rundt med, som en anden ninja.
Da vi vente hjem hjalp vi Jedson med at lave en chilli-stærk risret, som vi spiste til aftensmad. I løbet af dagen havde vi ikke spist andet end frugt og nødder, og det havde føltes så naturligt og godt.

Efter maden var vi rimeligt normale, og Haddock tog hjem.
Jeg var ganske udmattet, og dagen efter ligeså. Min krop var træt, og mit hoved må have været lidt underligt, for det er som sagt først nu, to dage efter, hvor jeg kan sætte mig ind i hvordan oplevelsen var anderledes fra virkeligheden.

Jeg synes det har været et rigtig godt førstegangs trip, men jeg tror virkelig stadig der er meget jeg kan lærer af svampene, så derfor tror jeg snart at jeg vil prøve at trippe på den dobbelte dose, muligvis indblande cannabis lidt tidligere i trippet, og under alle omstændigheder gøre det alene. Grunden til at jeg vil gøre det alene er, at jeg først har opdaget cannabis' fulde potentiale, efter jeg begyndte at ryge det, når jeg er alene. Jeg tror jeg bliver distraheret, når jeg er sammen med andre, og oplever dér kun at blive træt, fjollet, mere kreativ og sidst men ikke mindst sulten. Hvorimod når jeg er alene, er jeg i stand til at udforske i sandhed psykedeliske oplevelser, en masse hallucinationer, med lukkede øjne, og nogle gange en fornemmelse af at være på tærsklen til en ud af kroppen oplevelse.
Derfor tror jeg at et solo svampetrip er noget jeg kunne få en masse ud af.

Tak fordi du har læst med. Håber min oplevelse kan bruges til noget.

Mvh
Blæksprutten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2016 12:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2016 03:06
Indlæg: 10
Vildt fed rapport, især der hvor du beskriver det som en gylden, varm og evig barndomseftermiddag, det lyder så behageligt!
Sær frem til mit trip!

Fred ud!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2016 03:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Super flot rapport. Det var en fryd at læse.
Lyder til at du havde et fantastisk første møde med den psykedeliske verden. Jeg ser helt klart frem til at læse flere af dine rapporter, specielt dem hvor du er på egen hånd, og ikke behøver give så meget plads til andre. Din hjerne og dit sind er en forunderlig ting, og når du kommer ud på farvandet på en klar og frisk dag, kan man virkelig opleve hvad det vil sige at leve.

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2016 14:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 aug 2016 13:47
Indlæg: 5
Wow glæder mig vildt til jeg skal ud at rejse, vildt fed rapport :-P

_________________
Venligst

Deguen fra den magiske sponkyøse verden!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team